problemen met zwanger worden, wie ook?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door maamaa, 18 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Die laatste lettertjes kan ik niet goed lezen.

    Maar ik denk dat het nog niet mogelijk is om je mans zaad te laten controleren.
    Ik denk dat de gynaecologen daar nu nog niet aan beginnen, want ik ben bang dat heel veel vrouwen die niet meteen zwanger worden dat ook wel heel graag zouden willen laten controleren.
    na een jaar dan kunnen er stappen ondernomen worden, omdat de meeste vrouwen binnen een jaar zwanger zjin.

    Ik loop wel onder controle van de gyn, maar die heeft het er zelfs nu nog
    over om het zaad van mijn vriend te controleren.

    tja ik weet het niet, maar dit is wat ik denk

    groetjes
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dat ligt denk ik aan de aard van het probleem. De dokter moet natuurlijk ook denken dat het de juiste aanleiding is voor een onderzoek. maar daar kun je pas achter komen als je het probleem voor legt aan de dokter.

    Succes
     
  3. mel

    mel Actief lid

    23 okt 2005
    284
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ik ben nieuw hier, maar ik wil graag even reageren / meepraten.

    Ik weet niet meer precies wie dit schreef, maar 4 maanden 'bezig' zijn is NIET lang hoor ! Dat is juist kort (sorry, maar waar). Het heeft géén zin om naar de huisarts te gaan want die zal je geheid terug sturen naar huis met de mededeling dat het gemiddeld een jaar duurt voordat je zwanger bent en dat er ook nog een grote kans is dat je het 2e jaar zwanger wordt.
    Ik heb wel gemerkt (wij zijn nu 2,5 jaar bezig en onderzoeken gehad en met eerste IUI bezig) dat artsen een 'hekel' hebben aan dat 'opschieten' wat wij dames vaak graag willen !! De natuur laat zich niet leiden !!

    Nou ja, dit wilde ik even kwijt, ik hoop dat jullie er wat aan hebben.

    Groetjes Mel en veel succes iedereen !
     
  4. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Bedankt voor het reageren mel, ik neem tenminste aan dat je reageert op mijn berichtje.
    Ik zal je wel even pben.
     
  5. don

    don Lid

    9 mrt 2006
    21
    0
    0
    groningen
    hallo meiden, hier een verhaal van donna ik ben 35 jaar en heb op 1 september 2005 mijn mirena spiraal laten verwijderen , met als doel dat we gezinsuitbereiding wilden, ik ben gescheiden en heb een moeilijke periode achter de rug en heb al ruim 1,5 jaar een hele lieve begripvolle partner die ons echt letterlijk op handen draagt, is een fijne man en papa voor ons!!(had al kinderen uit een vorig huwelijk, 14 jaar , 10 jaar en 3,5 jaar)
    na het verwijderen van de spiraal was al mijn 2 e spiraal, ik had voor mijn 3 e kindje ook een, werd ik maar niet ongesteld, ja af en toe wat oud bloed, in nov werd ik ongesteld , ik dacht ook alles moet even op gang komen na de verwijdering van de mirena.
    toen moest ik in dec weer ongesteld worden , maar het bleef uit eerst dacht ik ik ben misschien wel nu al zwanger, na 4 testen ben ik maar naar de huisarts gegaan deze heeft me direct verwezen naar het ziekenhuis, daar kreeg ik een echo, in de veronderstelling van ik ben wel of niet zwanger en zo niet dan gaan we nog zo door!
    toen zei de arts tegen mij dat de eitjes te klein waren en het slijmvliles veel te dun en ik een anovulaire cycus had, ( geen cyclus dus) ik was behorlijk van slag, had dit niet verwacht. :cry:
    heb toen provera 10 mg gekregen om de cyclus terug te krijgen en ook was er met overleg van de internist gezegt dat ik in de overgang zit, ook hier was ik van geschrokken net 35 jaar!
    na de eerste keer provera in januari werd ik ongi , precies 4 dagen na de laatste pil ervan.
    dat was dus goed :) :) en in februari heb ik povera gekregen met comid de clomid moest ik op de 3 e dag van de menstruatie beginnen te slikken om de follikels te stimuleren, van de provera werd ik misselijk en neerslachtig de eerste keer ook, maar de 2e keer erger......
    vervolgens wachten op mijn mentruatie dan kon ik direct met clomid beginnen ook was het allemaal nog niet bekend hoever ik al in de overgang was omdat ik van de mirena niet meer menstueerde, dus ik begon hem behorlijk te knijpen na al dit nieuws er kwam zo veel over ons heen , overgang, geen cylus, veel te kleine follikels en veel te dunne slijmlies, voor mij en mijn partner allemaal nieuw.
    ook voelde ik me heel rot naar mijn partner omdat hij nog geen kindjes heeft en ik ouder ben dan hem, etc etc.
    hij stelde me gelijk gerust als het niet lukt dan kunnen
    we er niets aan doen en is het ook goed, dat was een pak van mijn hart hoor om dat te horen :D
    al met al had ik zo een 10 dagen geleden al ongi moeten worden, en heb gebeld dat ik het niet was geworden .
    vanorgen moest ik weer naar de fertiliteits arts, met knikkende knieen omdat ik dacht dat de provera niet aansloeg, mocht me uitkleden en kreeg een inwendige echo heb ik de afgelopen half jaar meerder malen gehad , en tot onze grote verbazing zag ze een vruchtzakje in het beeld toen ze het zei dacht ik eerst dat kan niet!!! want ik moest nog met mijn clomid beginnen!! ik gelijk bezorgd over mijn dunne slijmvies , maar ook dat bleek goed, moest alleen wel direct naar het laberatorium om hcg te testen via een bloedonderzoek, ben onderweg 2 keer verdwaald in het ziekenhuis omdat ik helemaal beduust was en het niet kon geloven!!
    toen naar huis en wachten op telefoon , moest 2 uurtjes wachten en werd toen gebeld met de mededeling dat ik echt zwanger ben ongeveer 5 weken volgens de echo , mag dus over 2 weken terukomen voor een 2 e echo en dan hoor ik mijn uitgerekende datum!!!!!!!!!!! yesssssssssss ik weet het nu een paar uurtjes en realsieer me het maar half, had hier alleen van gehoopt en gedroomd en niet verwacht!!!!!!
    ben dus zonder clomid zwanger geraakt, vind het echt een wonder , lees veel deze site en heb veel info gelezen over provera en clomid, en er erg veel aan gehad ook de verhalen van de andere vrouwen.
    ben nu heel erg blij en ga als mijn vent huis is lekker met zijn allen gebak eten en hopen dat alles goed gaat, want durf haast nog niet echt blij te zijn terwijl ik zwanger en al ben, komt wel heb eerst een paar dagen nodig om het volledig te realiseren!!!!!!!!!
    dat wilde ik even aan jullie kwijt, en groetjes van don
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Bij deze dan van harte gefeliciteerd meid!
    Kan me voorstellen dat je verdwaald na zulk goed nieuws!
    Ga er nu heerlijk met je nieuwe gezinnetje van genieten!

    Liefs,
    Elmo
     
  7. don

    don Lid

    9 mrt 2006
    21
    0
    0
    groningen
    hallo elmo, dank je wel voor de leuke ractie, nu moet ik nog even 1,5 week wachten en dan krijg ik nog een echo en dan kan ik waarschijnlijk het hartje al horen en zien! heel spanend allemaal voor ons.
    we realiseren het ons nu wat meer, hebben eerst een paar dagen de tijd nodig gehad om te mogen genieten van het leuke en onverwachte nieuws!!!
    ben alleen wel erg bang dit keer, dat er iets niet goed is of wat dan ook omdat het moeizaam ging met alles, hoop dat dit gevoel ook overgaat zodat er ruimte komt om echt te genieten!!!!
    ja voor ons is het echt een wondertje hoor , het moed zakte me steeds verder in de schoenen, in januari was alles nog niet goed en eitjes te klein en geen cyclus en slijmvlies nog veel te dun en dan ineens toch zwanger, en het is nu maar net maart.
    ik wil ook dan met de volgende bezoek meer weten over mijn onvergang, omdat dat voor hun al vast stond, heb ik nu ineens toch twijfels over die redenering, misschien dat je tijdens de overgang toch nog met wal hulp van provera kan zwanger raken?? aangezien de clomid moest worden opgestart op de 3 e cyclus dag, die doos ligt nog in de kast, ik kijk er wel makkelijk 5 keer per dag naar , soms vol ongeloof.
    maar ik hou je op de hoogte van de echo over 1,5 week!!! bedankt en groetjes don
     
  8. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Bij mij heeft het 2 jaar geduurd voordat ik zwanger raakte. Ik ben verder niet naar de huisarts geweest. Ik weet dat het namelijk lang kan duren. De meesten moeten er eerst een jaar voor uittrekken. En dus heb ik gewoon gewacht. In 2000 was ik gestopt met de pil.

    En nu ben ik (2006) 9 x zwanger geweest.
     
  9. don

    don Lid

    9 mrt 2006
    21
    0
    0
    groningen
    hallo eline, gefeliciteerd met je zwangerschap meid!!! :D
    ik hoop dat het allemaal dit keer goed gaat, want dat is heel erg heftig allemaal wat je hebt meegemaakt!!
    ja ik ben eigenlijk wel snel naar de huisarts gegaan omdat ik eerder een spiraal had gehad en laten verwijderen, en wist aan de menstuatie dat er iets niet in orde was, gelukkig werd ik ook serieus genomen door mijn huisarts en die verwees me direct door, toen ging het heel snel en kreeg ik gelijk een echo en daarop was al te zien dat de eitjes te klein waren en het slijmvlies te dun en ik een anovulaire cyclus had, ik heb alles opgeschreven en ben thuis eerst een paar dagen gaan zoeken wat het precies was, voor mij was het allemaal nieuw en daarbij kwam ook nog de constatering dat ik in de overgang zat en ze wisten niet hoever , omdat ik niet mer ongi werd van de mirena spiraal, dat was niet meer te achterhalen de arts had ook gezegd dat er daardoor haast bij geoboden was want het kon nu al te laat zijn, want is de overgang te ver gevorderd dan was ik al te laat!! was net 35, had een kinderwens en kreeg dit allemaal ineens te horen, was heel veel informatie, vandaar dat ze me niet lang hebben laten klussen maar gelijk aan de provera hebben gezet, dus al met al was ik blij dat ik het wist en dat ik niet pas een jaar later de mirena had laten verwijderen, ivm overgang.
    ik wens je heel veel sterkte en hoop dat alles goed gaat meid!!!
    liefs donna[/i]
     
  10. Zonnetje

    Zonnetje Lid

    21 mrt 2006
    20
    0
    0
    Ik loop sinds januari bij de gyn en moesten eerst de zaadjes laten testen die die waren gelukkig kei goed.
    Dus moest wachten tot ik ongi werd en zou dan een samenlevingstest krijgen maar werd die maand dus niet ongesteld en precies de maand daarop weer wel.
    Dus moeten woensdag die samenlevingstest doen.
    Ben al een beetje voorgelicht maar zie het allemaal wel.
    Ik ben benieuwd wat ze daarna gaan doen. We zijn hier iig wel even zoet mee.
     
  11. bij mijn vriend werd ook maar weinig levend zaad gevonden wij zijn toen aan IUI begonnen ( na alle voor onderzoeken te hebben gehad) Ik ben nu 8 weken zwanger via de 7e IUI poging :)
     
  12. Zonnetje

    Zonnetje Lid

    21 mrt 2006
    20
    0
    0
    Dat is dan ook wel frustererend pas na 7 keer. Miss een rare vraag maar werden al die keren vergoed door je verzekering?
    Ik weet nog niet wat er bij ons gaat gebeurenen vind dat toch wel heel spannend
     
  13. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Volgens mij worden er over het algemeen 6 IUI en 3 IVF of ICSI behandelingen vergoedt per volbrachte zwangerschap.
    Maarrrr dit verschilt heel erg per verzekering en per polis bij de verzekeraar. Ik heb expres een uitgebreidere polis afgesloten, zodat ik meer vergoedt krijg, mochten we tot een behandeling komen.

    Je kan het beste gewoon de site van je verzekeraar checken op voorwaarden en vergoedingen.
     
  14. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hai meiden,
    Bij mijn verzekering (ik weet het niet van IUI omdat wij voor ICSI gaan) komen de tweede en derde poging (IVF/ICSI) uit het basispakket en de eerste poging uit de aanvullende verzekering.
    Volgens mij is dat bijna overal zo.
    Als je het meest uitgebreide pakket hebt heb je soms ook nog een vierde poging.
    Neem voor de zekerheid idd contact op met je verzekeringsmaatschappij!
    Succes,
    Elmo
     
  15. Zonnetje

    Zonnetje Lid

    21 mrt 2006
    20
    0
    0
    Ik zal weleens kijken ja, ben alleen nog niet zover maar ik weet ook niet hoe snel het allemaal gaat dus we wachten maar weer af
     
  16. Ik ben verzekerd bij pwz Achmea en in mijn pakket word ook de eerste behandeling ivf/icsi vergoed.


    Maar het kan ook aan de combie van jou en je partner liggen.
    met mijn ex-man heb ik drie jaar in de MMM gezeten en we zouden ivf krijgen ,maar het huwlijk was zo slecht dat ik het heb alfgekapt.

    Maar met mijn hudige man ben ik spontaan zwanger geworden van mijn zoon en mijn ex-man heeft ook een dochter van 4 jaar.
    vrienden van me hebben het zelfde gehad.

    dus het kan best zijn dat je beide goed vruchtbaar bent maar samen geen goede combo om "normaal"zwanger te worden.

    ik geloofde het eerst ook niet maar ik heb dus nu met me zelf mee gerekend drie stellen gezien waar dit het geval was.
     
  17. Ik ben verzekerd bij CZ en ik heb alle bahndelingen vergoed gekregen !
     
  18. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Jeeh, na zeven keer, dat zal wel zwaar zijn gweest. Maar het wachten was het waard. Gefeliciteerd!!!! Liefs Jenny
     
  19. Niet meer actief

    Ik snap iets niet je bent in dec 2005 gestopt met de pil en je zegt nu al dat jullie problemen hebben met zwangeren? Is dat niet een beetje te vroeg om te concluderen of heb ik het helemaal mis :)
     
  20. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    augustus 2005 staat er, maar misschien weten ze dat er al wat mis is toch? was trouwens een post uit september ;)
     

Deel Deze Pagina