Producten: Handig of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rosje83, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    831
    518
    93
    Wij douchen bijna elke dag met de kleine. Dan is ern badcape wel heel fijn. Afdrogen doe ik met een kleine hydrofile doek.

    Ik leg een xxl hydrofile doek over de aankleedkussenhoes, zodat deze niet gelijk vies of nat is als ik haar verschoon.

    Ik had een klein flesje van avent en een difraxflss. Pas na een week bijgekocht, want toen besloten om te stoppen met borstvoeding. Toen een dr brown gekocht en daarbij gebleven.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.036
    15.045
    113
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  3. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    - Wasmand:

    Wij hebben een mooie rieten mand voor op de babykamer en een kleiner wasmandje voor beneden. Er gaan hier nogal wat hydrofiele doeken doorheen vanwege spugen.

    - Aankleedkussen voor beneden.

    Tot 5 maanden hebben wij altijd beneden verschoond.. ;)

    - Broekjes met sokjes aan. Ook meteen in het begin een aanrader of bijvoorbeeld pas later?

    Boxpakjes waren hier in het begin tot een maand of 4 favoriet!

    - Flesjes.

    In de pakketten die je krijgt zitten soms flesjes. Wij hebben in de kraamweek een fles geprobeerd die de kraamhulp had meegenomen en dat was meteen goed voor ons kindje. Zijn zo gehaald bij de drogist natuurlijk.

    - Badcapes.

    Ik vind een xxl hydrofiel heerlijk om onze baby mee af te drogen. Badcape gebruiken we wel als we naar het CB moeten.

    - Molton.

    Zou ik wel doen ja :)

    Ben ik trouwens de enige die tegen dit soort dingen aanloopt of zijn er meerdere first-time-mommy's die geen idee hebben wat ze eigenlijk in godsnaam aan het doen zijn? :D

    "Mommy knows best maar heeft geen idee wat ze aan het doen is." Dat is en blijft mijn motto :roflmao:
     
    MLady en Rosje83 vinden dit leuk.
  4. jeshh

    jeshh Niet meer actief

    Wij gebruiken er zo'n 3-4 per dag.. Maar hebben een echte spuger!
     
  5. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Wasmand: ik heb gewone wasmanden. Natte dingen (plas) liet ik vaak even over het badje drogen, wat onder de poep zit gaat even op de grond om daarna direct in een emmer biotex te verdwijnen.

    Aankleedkussen beneden nooit gehad, verschoonmatje/handdoek werkt ook prima.

    Broekjes met sokjes eraan vast nooit gehad (en ook niet gemist). De sokjes van kruidvat zweer ik bij, die gaan niet zo snel uit.

    Flesjes nog niet teveel aanschaffen. Ik heb in de kraamweek het avent flesje uit een van de baby dozen gebruikt. Was wel drama en daarna snel dr Brown aangeschaft (bij de tweede deze direct in huis gehaald). Het kan echter zijn dat jouw kindje een andere fles fijner vind dus zou nu nog niet veel aanschaffen.

    Badcape vind ik heel fijn, ook nu ze groter zijn maar als baby wikkelde ik ze daarin en daarna nog nadrogen met hydrofiel.

    Molton heb ik wel eronder, toch extra bescherming van het matras.

    Haha niet erg hoor, dit heb ik ook heel erg gehad bij de eerste, en je zult ook merken dat wat jij fijn vind een ander nooit heeft gebruikt en andersom.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  6. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik heb eigenlijk alleen een aanvulling op de badcapes.
    Hier weinig gebruikt, wij droogde de kleine op de badkamer af, dus vanuit het badje meteen op aankleedkussen om af te drogen. En daar gebruik je hydrofiele doeken voor. De xxl vond ik niet fijn..
    Maar als je met de kleine over de gang moet vanuit de badkamer, dan zijn badcapes wel makkelijk en lekker warm!
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  7. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Heel fijn, dankje! Ik moet inderdaad over de gang. We hebben geen klein huis maar inmiddels is het voor mij met dikke buik al lastig om m'n kont te keren in de badkamer :D Dan ga ik ze sowieso halen dus! :thumup:
     
    MLady vindt dit leuk.
  8. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dit!
    Al had ik wel een aankleedkussen beneden.
    De tafel staat in de keuken en daar wilde ik niet heen lopen en alleen een handdoek op de bank ben ik ivm doorlekken niet zo'n fan van :)
     
  9. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    - Wasmand: Dat kan handig zijn. Maar je kan het ook op de grond gooien of even in een luierzak doen.

    - Aankleedkussen voor beneden: Yup erg fijn om te hebben. Deze keer hebben wij de commode ook maar naar beneden gehaald (weinig ruimte).

    - Broekjes met sokjes aan. Broekjes met voetjes eraan vond ik prettiger, dan hoef je niet telkens sokjes op te hijsen.

    - Flesjes: In de blije doos zit een mooie.Ik had wel voor de zekerheid een pak poedermelk staan. Die heb ik niet nodig gehad en aan iemand weggegeven.

    - Badcapes. Onmisbaar, maar wel in combinatie met hydrofiel. Kindje in en op de cape en dan afdrogen met hydrofiel.

    - Molton. Nodig.
     
  10. HvO

    HvO Niet meer actief

    Kleine tip. Ze hebben bij Action hele goedkope badcapes en zijn ook lekker groot! Niet de eerste plek waar je “goede” babykleding zou verwachten.
     
  11. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
  12. Mich92

    Mich92 Bekend lid

    25 nov 2015
    607
    218
    43
    Aankleedkussen beneden vind ik echt super handig! Wij hebben een bijkeuken en boven de wasmachine en droger een aanrechtblad. Daar hebben we een verschoningsplek gemaakt. Ik vind het zelf niks om steeds naar boven te lopen. En gebruik de plek nu dus nog steeds voor mijn dochter.
    Ik vind het vies om op de bank te verschonen, ook al gebruiken sommigen een handdoek of dergelijke.. in het begin plassen/poepen ze zeker wel eens als je net de luier af hebt en dan zit dus alles op de bank? Zo'n handdoek houd het echt niet allemaal tegen, bah :roflmao:.

    Badcape is wel lekker voor de kleine als ze net uit bad komen of onder de douche. Wikkel je ze eerst daar lekker in en dan afdrogen met een hydrofiel. Eerste weken ook lekker om ze in te wikkelen als ze bij je op schoot zitten.

    Broekjes met sokjes aan was hier geen succes; mevrouw had lange benen dus de broekjes waren te kort, haha.

    Qua flesjes zal ik het eerst gewoon proberen met de agent die je al hebt, een andere is zo gehaald/besteld.

    En een molton, tja, wat extra bescherming voor je matras, maar verder haha...

    Succes!!!
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  13. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.635
    3.008
    113
    Vrouw
    Wij wonen gelijkvloers.
    Maar ik verschoon mijn zoontje altijd in mijn slaapkamer op bed!
    Heb ik lekker alle ruimte, sochtends kleed ik hem daar ook aan.
    Ik ga dan op het bed zitten voor het verschoonkussen en kan hem dan lekker rustig opfrissen/aankleden en insmeren als het nodig is. (Bepanthen)

    Badcape heb je sowieso nodig voor het cb.
    (Ik heb er een stuk of 6, maar dat is teveel)
    2 is genoeg.

    Boxpakjes. Ik vond de eerst afschuwelijk. Maar ze zijn zoooo fijn voor die kleintjes!
    Heerlijk met voetjes eraan.
    (Bij de Zeeman zag ik ze voor 3 euro, dus je kan er altijd eentje kopen voor die prijs)

    Wij gebruiken de luier emmer voor vieze was. Die zet ik naast me als ik zijn poepbroek verschoon en kan ik zijn kleding overheen hangen en dan in de wasmachine gooien als ik klaar ben met mijn zoontje verschonen.

    Oja en qua flessen Dr. Browns! Zijn echt fantastische flessen!
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  14. Novastar

    Novastar Fanatiek lid

    9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Badcape nodig voor cb? Waarom?
     
  16. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Omslagdoek/badcape is handig omdat je na het wegen altijd een eeuwigheid moet wachten tot je aan de beurt bent en je kindje uitgekleed moet blijven. (Afhankelijk van de afspraak)
     
    MLady en Prettykitty vinden dit leuk.
  17. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oh zo ja, maar dat hoeft niet per se een badcape te zijn natuurlijk. Ik had katoenen wikkeldekentjes daarvoor.
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  18. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.884
    1.383
    113
    Nog een aanvulling voor als je beneden wil verschonen : op de bank op een handdoek is leuk en vaak prima. Maar soms zitten ze tot in de nek vol met stront en hoe vaak onze prinses wel niet heeft geplast terwijl ik net de luier uit had....

    Duzzzz haha
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  19. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik ben jullie zo dankbaar :D Wat een adviezen en fijne onderbouwingen ook! Meningen verschillen altijd maar ik heb wel iets meer inzicht over waarom iets wel of niet handig is dus het helpt zeker! :thumup:
     
    spruitjes en MLady vinden dit leuk.
  20. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik ben een stille meelezer, ook voor het eerst zwanger, inderdaad handige tips voorbij zien komen! Thx ts @Rosje83 ;)

    @Fuddey vroeg me af: waarom raad je waterdichte moltons af? Leek me juist handig ivm kans op doorlekken bij de luier? (Nog niet gekocht overigens)
     
    Rosje83 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina