Producten: Handig of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rosje83, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aagje90

    Aagje90 Bekend lid

    25 apr 2012
    909
    334
    63
    Vrouw
    - Aankleedkussen voor beneden: Ik had er geen, wel een verschoningmatje. Maar meestal gewoon boven verschoond. Je kan ook het aankleedkussen van boven, beneden leggen. Als je het mist heb je hem snel genoeg gehaald.

    - Broekjes met sokjes aan: Vreselijk! Totaal niet mijn ding haha. Hoor wel vaak dat het net niet lekker past.

    - Flesjes: Ik denk dat de flesjes uit de baby dozen wel prima zijn. Ook bij deze, je hebt het snel genoeg gehaald.

    - Badcapes: Vind ik heel fijn! Doe mijn dochtertje in de badkamer in bad en wikkel haar daarna in een badcape. Dan gaan we naar haar kamer en leg ik haar op het aankleedkussen en droog haar verder af met een hydrofiel. Toen ze nog kleiner was, föhnde ik haar droog met de haarföhn. Werkte echt super! Was een tip van de kraamverzorgster.

    - Molton: Heb ik inderdaad over het matras heen en daar dan een aerosleep topper op met een aerosleep hoeslaken. Maar anders inderdaad een gewoon hoeslaken.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  2. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Waterdicht mag volgens mij niet omdat ze dan niet ademend zijn en dat kan weer voor overhitting zorgen bij kindjes en wiegendood veroorzaken. :)
     
  3. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.830
    2.101
    113
    Vrouw
    Houten
    Badcapes zeker handig als je over de gang moet! Afdrogen dan alsnog met hydrofiel :)

    Pakjes met voetjes waren hier drama omdat meneer lange benen had in verhouding, paste dus voor geen meter. Ik raad dat zelf dus niet aan :p

    Aankleedkussen beneden gaan we niet doen, gewoon in de box/op de bank/op tafel met een handdoek of hydrofiel eronder.

    Flesje zou ik afwachten of ze de Avent dan evt pakt, zo niet is dr brown snel bijgekocht! Hier wel een enthousiast dr brown gebruiker trouwens!

    Molton idd handig om je matras goed te houden & in t begin schijnt t ook nog wat extra warmte vast te houden :) @MLady Mag niet met kruiken, als kruik lekt blijft het hete water op die plastic laag liggen en zakt t naar je kindje toe waardoor je kindje in t hete water komt te liggen.

    Wij hebben gewoon een wasmand in de kamer op de grond, vind ik wel handig. Als er iets ondergescheten is leg k t op de commode en spoel ik t daarna uit en gooi t in de wasmachine. Dan maak ik de commode gewoon nog even schoon ;)
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  4. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Aah!! Thx ;)
     
  5. MLady

    MLady Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Aah!! Thx :thumup:
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  6. marina kl

    marina kl Bekend lid

    21 jun 2015
    649
    344
    63
    Badcape: ik had bij onze eerste een hele fijne badcape van dikke badstof, dit was absoluut niet handig met het afdrogen vooral als ze nog heel klein zijn. Kon niet goed in de plooitjes komen dus moest een hydrofiel erbij komen. Vond wel zielig om uit warme badcape te halen om met de doek te kunnen afdrogen. Heb toen bij zeeman 2 goedkope dunne (tricot?) badcapes gekocht en dat ging stuk beter! Dikke badstof gebruikte ik uiteindelijk als ze lekker bij ons was of bij cb. Heb nu voor de 2e bij kruidvat hydrofiele badcapes gekocht. Ben erg benieuwd, mijn verwachtingen zijn erg hoog haha
    Heb ook gezien dat je met föhn ook kan afdrogen, alleen mijne is te sterk ervoor, straks blaast het baby weg haha :roflmao:

    Aankleedkussen beneden: niet gehad en niet gemist bij de 1e. Ik had zo'n witte bakje van ikea, daarin paar luiers, doekjes en lekkere fleece deken klein formaat (opgerold). Het mandje stond in de kast, dus als ik het beneden nodig had, pakte ik het mandje, dekentje op tafel en daarna alles weer opgeruimd. Vond het onzin om de hele huis vol met baby spullen te hebben. Als ze een keer helemaal onder poep zat, dan had ik in de kast naast mijn mandje stapel van die celstofmatjes liggen zodat de rest wel netjes bleef.
    Daarnaast vond ik het goed om naar boven te lopen, zo kom ik van mijn zwangerschaps kilos af :rolleyes:

    Wasmand: ik had in de babykamer of in bijkeken (afhankelijk van de toestand haha) een simpele luieremmer met de deksel staan. Als het leeg was, ging het naar boven en als de kleertjes nat/vis waren en de wasmashine nog niet aan ging had ik ze in de emmer met wat water en biotex in de bijkeuken staan. Je neemt het zo mee naar beneden en je hebt soms van die dagen dat het elke verschoonbeurt raak lijk te zijn :eek: dan kun je rustig wachten tot dat je wasmachine wat gevuld is.

    Flesjes: ik zou zeker 1-2 op voorraad hebben, al is het uit de babydoos. Ook met de borstvoeding is het handig om flesje aan te leren als je later gaat werken. Ik deed in begin 1x per dag flesje met afgekolfde melk, daarna opbouwen. Zo had ik met kdv een kind die niet moeilijk deed over een flesje.

    Boxpakjes: het is een kwestie van smaak, je kindje en wat je makkelijk vindt. Ik vond veel leuk maar die gaten bij de broekpijpjes (tussen de knopen) vond ik afschuwelijk, had het idee dat mijn kindje kouden beentjes zou krijgen, dus niet gedaan (maar moet eerlijk zeggen dat ik had bijna paar gekocht omdat ze zooo cute waren).
    En ja, de sokjes van bambino zijn echt de beste!!! Vind zo jammer dat ze onze oudste niet meer passen, kan geen goede vinden. Iemand tips?
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  7. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Wasmand hadden wij voor onze dochter ook op de kamer staan, ik vond (en vind het nog steeds) heel handig.

    Wat betreft aankleedkussen voor beneden: wij hebben de eerste weken een aankleedkussen op de keukentafel in de woonkamer gelegd. Echter dan ligt de tafel altijd vol rommel. Toen zag ik bij iemand zo'n mini-commode staan van de ikea, heb hem meteen aangeschaft, wat een uitkomst! Wij gebruiken hem ook nog steeds voor onze dochter van bijna 2 jaar.
    Kost maar 25 euro en alles is netjes opgeruimd, je kan onderin bakjes kwijt met luiers, doeken etc. Dus als je er de ruimte voor hebt beneden zou ik dat zeker overwegen!
    Screenshot_20180418-083535.png

    Flesjes: wij hebben denk ik wel 10 verschillende merken geprobeerd, onze dochter wilde niet goed van de fles drinken (kreeg borstvoeding maar moest aan de fles voor op de creche).
    Ik weet niet of je van plan bent om je kindje naar de creche te laten gaan? Dan zou je ook kunnen vragen wat voor fles ze daar gebruiken en daarmee beginnen. Gaat dat niet goed kan je altijd nog gaan experimenteren...

    Pakjes met voetjes: ik vond ze ideaal, heb onze dochter sowieso de eerste maanden alleen kleding aangetrokken die voor haar lekker comfortabel was. Als je een lange baby hebt groeien ze wel sneller uit de pakjes met voetjes, dat is wel iets om in het achterhoofd te houden.
     
  8. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    bij alle 3 mijn kinderen had ik gewoon een klein kunststof mandje staan waar ik de hele vieze kleding in legde, het ging daarna toch gelijk de was/emmer in om te wassen/weken.

    badcape vond ik wel fijn als ze uit het badje kwamen en de eerste dagen heeft mijn dochter er veel in gelegen omdat ze haar temperatuur niet goed vasthield.

    aankleedkussen had ik bij de 2e en 3e (zonen) wel ook beneden en vond dat erg fijn. bij de oudeste (dochter) gebruikte ik het verschoningsmatje uit de luiertas veel of ik verschoonde boven.

    pakjes/broekjes met sokjes eraan vond ik heel onhandig. dat kwam misschien ook doordat mijn kinderen in verhouding een langer bovenlijf hebben dan de benen. pakjes met sokjes werkten dus niet want als het bij de beentjes goed zat paste het bij het lijfje niet en als het lijfje goed zat verdwaalden de voetjes in het broekje.

    flesje had ik van difrax, maar ik gaf flesvoeding.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  9. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    - Wasmand: Ik zit nu te denken om een doos (30x30x30) op de commode te zetten om daar evt. haar was in te doen als het nat is of doordrenkt van poep :D Niet eens om het dan lekker te laten zitten erin, maar meer dat je een goede plek hebt om het op te bergen als je het uitdoet. Wil dan niet iets van stof want dan moet je constant je wasmand wassen. :roflmao: Of zie ik hier iets over het hoofd?

    Een wasmand voor op de kamer is handig! Maar vieze dingen leg ik gewoon even neer en spoel ik daarna gelijk af, doekje over de commode en klaar.

    - Aankleedkussen voor beneden. Nodig, handig, of is een verschoningsmatje ook genoeg? Ik krijg een keizersnede dus ik zie het niet zitten om constant naar boven te lopen om te verschonen :rolleyes:

    Ik verschoon haar overal in huis, zo’n matje vind ik prima. Maar een extra kussen is ook handig!

    - Broekjes met sokjes aan. Ook meteen in het begin een aanrader of bijvoorbeeld pas later?

    Ik vind die boxpakjes echt ideaal voor in het begin! En nu draagt de jongste nog steeds pyjama’s met voetjes. Ga ik deze keer ook zeker weer aanschaffen.

    - Flesjes. Ik ben van plan borstvoeding te geven, maar dat hoeft natuurlijk niet zomaar te lukken. Hoeveel flesjes zijn nodig, en is het handig om van verschillende merken te halen om te kijken wat ze het fijnst zou vinden?

    Zou om te beginnen gewoon 1 soort kopen. Je merkt dan gauw genoeg of het nodig is en of het goed gaat of niet. Is zo bijgekocht.

    - Badcapes. Nodig of droogt een hydrofiel fijner/makkelijker?

    Voor in het begin vond ik van die XL hydrofielen super handig, maar gebruik nu graag badcapes. Zou ze sowieso wel kopen.

    - Molton. Deze is wel echt nodig geloof ik? Daar overheen nog een hoeslaken en dan gewoon het bedje opmaken?

    Ja! Zo inderdaad
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  10. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.036
    3.117
    113
    Dat is hier echt nog nooit gebeurd.. Ik leg er een doek/deken onder en dan de schone luier al onder de billen terwijl de vieze er nog om zit zegmaar.
     
  11. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  12. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Deze commode is zo handig,hadden wij in de douche staan ( bovenwoning gelijkvloers,geen verwarming op slaapkamer wel in de douche,kind in januari geboren)

    En nog een tip: hydrofiel luiers op het aankleedkussen leggen,vooral met een jongentje.
    En ook nog een washandje voor er bovenop want zodra je bij een jongentje de luier openslaat....:roflmao:
    Luieremmer nooit gehad,wel bakje en daarna meteen naar buiten in de bak.
    Zo’n vies idee dat je in dezelfde kamer slaapt waar ook poep ligt..
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  13. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Thanks! Die hydrofielen was ik idd ook van plan altijd over het kussen te leggen voor het verschonen. ;)
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  14. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Graag gedaan, op een gegeven moment had ik alleen nog maar hydrofiele erop liggen,bleef aan het wassen met die hoezen :D
    En ik had allemaal witte rompertjes enz... terwijl ik verder niks aan witte was heb.( en er niet mee om kan gaan)
    Dus na de eerste groei gewoon alleen maar gekleurde rompertjes van de Hema,en gekleurde lakens gekocht.
    Van mijn schoonzus had ik witte hydrofielluiers te leen gekregen. Durfde ze niet eens te gebruiken omdat ik bang was de eventuele vlekken er niet uit te kunnen krijgen.
    Dus bij bol.com allemaal mooie blauwe,groene en antracietkleurige gekocht ;)
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  15. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.574
    971
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Wasmand: wij hadden in eerste instantie geen wasmand op de kamer, gooide gewoon alles op de grond tijdens het verschonen en nam dit vervolgens direct mee naar de wasmachine of de wasmand in de badkamer. Inmiddels hebben we wel een ijzeren mand van Action op haar slaapkamer staan omdat ik nu wat minder was en het toch wel handig vind om op haar slaapkamer een 'verzamelpunt' te hebben.

    Aankleedkussen: in jouw geval denk ik wel handig, al hoor ik ook vaak dat mensen de baby op de bank verschonen maar of dat handig is ligt ook een beetje aan je bank. Hier hebben we dat nooit gedaan en haar altijd in haar slaapkamer verschoont, ook i.v.m. de hond die een beetje te nieuwsgierig is.

    Broekjes met sokjes: ik heb ze wel gehad, maar ik vind het niet echt handig. De voetjes zijn snel te klein o.a.

    Flesjes: ik heb de eerste 8 maanden borstvoeding gegeven, maar had voor de zekerheid wel een flesje in huis gehaald (Difrax S fles brede hals) omdat ik haar met 4 weken al aan de fles heb laten wennen. Ik zou in ieder geval niet heel veel flessen kopen van 1 merk maar gewoon met een bepaald merk beginnen en kijken hoe die bevalt. Hier hebben we Difrax, Dr. Brown's en Tommee Tippee geprobeerd en we gebruiken uiteindelijk nog steeds de Difrax s fles.

    Badcapes: ik heb er 4 en gebruik ze allemaal, vind het nog steeds handig als ze uit bad komt.

    Molton: zeker nodig, wel opletten dat het geen molton met plastic of latex binnenlaagje is. Ik heb op het matras eerst een topper van Ikea, dan een Bambino molton van Kruidvat en dan een hoeslaken.
     
  16. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Ik zie dat je borstvoeding wil gaan geven, dus dan mist er eigenlijk nog 1 ding op je lijstje, namelijk het telefoonnummer van een IBCLC geschoolde lactatiekundige.
    Zet die alvast in je mobiel, dan hoef je, indien je hulp nodig hebt , niet nog het wiel uit te vinden..:thumup:
     
    Fristi2012 vindt dit leuk.
  17. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Dankjewel! Wij hebben een goede lactatiekundige bij de vk en heb inderdaad haar mobiele nummer. Mocht haar dag en nacht bellen, heel fijne vrouw :D
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Wat goed geregeld zeg, een LK bij de VK...:thumup:
     

Deel Deze Pagina