Progesteron waardes zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MamaLoves, 27 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaLoves

    MamaLoves Lid

    13 mrt 2017
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen! Afgelopen woensdag bloedgeprikt op progesteron omdat ik clomid heb gebruikt. Vorige zwangerschap kwam ik bij de uitslag van de progesteron erachter dat ik zwanger was omdat mijn waarde heel erg hoog was (100) nu zit ik me helemaal nerveus op te eten voor morgen want dan kan ik bellen voor de uitslag. Wat waren jullie progesteron waardes? En waren jullie toen zwanger?
     
  2. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.806
    6.958
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij mij was het 21, 5 dagen na de eisprong, net op het randje, eigenlijk net te laag, minimum was 30 na een week. Maar was toch zwanger ;), dus het zegt niet altijd wat.
     
  3. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Je kunt aan de waarde van je progesteron op dag 5-7 na de vermeende eisprong niet zien of je zwanger bent. Het zegt alleen iets over het wel of niet hebben van een (goede) eisprong. De ene keer kan je waarde 30 zijn, de andere keer heel hoog.

    Dat zegt echter niets over een bevruchting of een zwangerschap. Rond dat moment is de innesteling nog niet eens geweest of hij is nog gaande. Dus van een zwangerschap kun je sowieso nog niet spreken. Tevens is 100 niet een extreem hoge waarde.
     
  4. MamaLoves

    MamaLoves Lid

    13 mrt 2017
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Mijn gynacoloog zei gelijk vorige keer zo de waarde is heel hoog volgensmij ben je zwanger dag erna een test gedaan toen en jahoor. Dus volgens de gynacoloog is dat wel een indicatie.
     
  5. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik had op 6DPO een progesteronwaarde van 18 (best wel laag dus...) en op 9DPO 1-2 weken op de CB digitaal staan.

    Ik denk dat het toeval was... Hoop hoe dan ook voor je dat je gewoon lekker zwanger bent weer :).
     
  6. MamaLoves

    MamaLoves Lid

    13 mrt 2017
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    ja zo spanneeend! al snap ik niet waarom de gynacoloog dan dat zei?? maargoed ik mag over 9 minuten bellen :D en ben nu het even aan het "ophouden" tot ik gebeld heb om te testen. Dat wil ik enkel doen bij een hele goede waarde. Zo niet jammer de bammer :D *stuiter de hele kamer door nu* haha
     
  7. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.146
    5.092
    113
    Enne?
     
  8. MamaLoves

    MamaLoves Lid

    13 mrt 2017
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    nou 36.. volgens de assistente wel een goede eisprong, toch maar even getest en omo-wit dus helaas :(
     
  9. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.146
    5.092
    113
    Ah, jammer. :(
     
  10. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Balen meid. Maar hoeveel DPO ben je? Het zou ook nog te vroeg kunnen zijn.
     
  11. MamaLoves

    MamaLoves Lid

    13 mrt 2017
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    ik zou officieel maandag ongesteld moeten worden als het precies 14 dagen en 14 dagen zou zijn,maar heb geen ovultatie testen gedaan dus geen idee eigenlijk
     
  12. MamaLoves

    MamaLoves Lid

    13 mrt 2017
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik loop net naar de test om hem weg te gooien en zie zowaar een tuuuuur streepje heeeel ver weg , zou het dan toch?? Ik ga er maar vanuit van niet en gewoon dat het een indroogstreepje is, hij ziet er niet echt roze uit.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. fluitketel

    fluitketel Niet meer actief

    Nou, ik lijk ook wat te zien hoor!
     
  14. Hondagirl25

    Hondagirl25 Fanatiek lid

    23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Misschien te vroeg met testen nog dat je een late eisprong hebt gehad
     
  15. MamaLoves

    MamaLoves Lid

    13 mrt 2017
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    zou kunnen, ik doe het maandag nog wel een keer dan moet hij al 2x verdubbeld zijn
     
  16. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Maar als je niet weet wanneer je een eisprong hebt gehad, kun je toch eigenlijk ook geen progesteron prikken? Want je weet nu niet zeker of het op dag dpo 5-7 was.
     
  17. manaolana

    manaolana Niet meer actief

  18. MamaLoves

    MamaLoves Lid

    13 mrt 2017
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    I
    Ik moest van.de gynacoloog 3 weken na start kuur clomid bloedprikken technisch gezien dus 3 weken 2 dagen ver in mijn cyclus het bloedprikken. Ik heb zelf erge menstruatie pijn gehad van dinsdagavond op woensdagochtend vorige week dus dan is het veel te vroeg om te testen natuurlijk.al ziet mijn man het trouwens ook hoor
     
  19. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    En? Nog getest?

    Hier was mijn waarde op 7dpo 36,9 maar vanochtend negatief getest helaas.
     

Deel Deze Pagina