provera en clomid, wie helpt me?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door suus12, 29 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus12

    suus12 Lid

    20 jul 2005
    31
    0
    0
    Wie helpt me?

    Ik weet het gewoon echt even niet meer!!!

    Ik heb een kuur provera gehad, omdat ik geen eisprong bleek te krijgen. Ik heb daarna een kuur clomid gehad. Ze kunnen in mijn bloed zien dat ik een eisprong heb gehad, dat wel gelukkig.

    Nu heb ik alleen bruine afscheiding gehad op dag 21-22 van de cyclus. (normaal is mijn (rare) ongesteldheid 27-28 dagen. Dus was dat heel vroeg. Zolang het geen rood bloed was, mocht ik niet opnieuw met clomid beginnen. Vandaag (cyclusdag 31) nog steeds geen rood bloed. Toch maar weer eens gebeld met de gyn. Doe maar eens een zwangerschapstest, het kan een innestelingbloeding zijn geweest. Nee, test is negatief. Ik weet het nu echt niet meer, wat is er mis???!!!!

    Maandag naar de gyn. Jullie zullen wel zeggen, wacht dat af, maar ik maak me zo druk!!! We zijn al zolang bezig voor een tweede. Onze dochter is op de natuurlijke manier geboren, na 6 mnd. klussen.

    Ik ben bang dat er iets echt goed mis is...!!!
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Dat bruine verlies kan te maken hebben door het clomid gebruik.
    maar het is wel vreemd dat je een eisprong hebt gehad volgens bloedonderzoek, en dat je nog niet ongesteld bent, maar hebben ze ook aan de waarden van je bloed gezien wanneer je je eisprong hebt gehad.
    Door clomid gebruik kan je in je cyclus, tussen de 11de en de 21 ste dag een eisprong krijgen, het kan zelfs tot 26 dagen.

    Vaak moet je twee keer bloedprikken, op cyclus dag 21 en 28.
    Dan kunnen ze precies zien OF de eisprong eraan komt, en of hij wel geweest is.
    Met een keer bloedprikken is het vaak moeilijk om te zien.

    Wanneer de test negatief is, zoals bij jou het geval was , zal waarschijnlijk de menstruatie weer opnieuw opgewekt moeten worden met Provera.

    Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat het goed mis is, maar ik denk dat er niks anders opzit dan af te wachten tot de afspraak met de gyn komende maandag.

    Dan zal het een en ander je vast wel duidelijk gemaakt worden, met eventueel een inwendig onderzoek.
    Als ik jou was zou ik een vragenlijstje maken voor jezelf over wat je allemaal wilt weten, anders kom je er na afloop misschien achter dat je dingen vergeten bent te vragen.

    Succes hoor!

    Groetjes
     
  3. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Sterkte ermee ook komende maandag,
    Liefs
     
  4. Krista

    Krista Lid

    12 jan 2006
    13
    0
    0
    Docent Nederlands MBO
    Arnhem
    Hoi dames,

    Jolanda, ik lees overal dat jij ook, net als ik, veel te veel weet over het gebruik van provera, primolut en clomid. Dat zegt mij dat jij hoogstwaarschijnlijk ook al lang bezig bent...

    Heeft iemand ervaring met depressieve gedachten tijdens het slikken van provera?
    Ik heb 8 weken geleden een mk gehad ena 6 weken ben ik weer begonnen met provera. Da laatste week vooral had ik echt hele nare gedachten steeds. ik wilde scheiden en mijn bestaan was duidelijk nutteloos... Nu ben ik weer klaar met de kuur en ook min of meer ongi geworden en de gedachten zijn weg. Dit had ik niet eerder zo sterk gehad. heeft iemand dit ook wel eens gehad?

    Moesten jullie ook zoveel afvallen? Ik heb ontdekt dat het Atkins dieet echt supergoed helpt als je PCO hebt!
    En de afgelopen tijd was het zo dat als ik maar onder de 92 kilo bleef ( ik ben 1.77m) ik wel spontaan ongi werd en daarna direct zwanger....
    Succes allemaal enne ondertussen wel flink blijven klussen he!!! :)
     
  5. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Krista,

    Ehhh ik weet al aardig wat van provera clomid en pco af ja, helaas wel.

    Maar ik moet zeggen dat ik nog niet zo heel lang bezig ben eigenlijk.
    Ik ben begonnen met vlomid 50 mg, maar dat leverde geen eisprong op.

    Daarna ben ik begonnen met de dubbele dosis 100 mg, en ik kreeg wel een eisprong.
    30 september werd ik er ongesteld door en dat bevestigde nog \maals dat ik een eisprong gehad had.
    Hetgeen wat in de wc lag klopte naar mijn mening niet maar goed.

    3 oktober weer begonnen met de dubbele dosis clomid en iets meer dan drie weken later teste ik positief met mijn zwangerschapstest.
    Helaas is dat geeindigt in een miskraam op 29 november.
    Tja gewoon botte pech ben ik bang.

    Nu ben ik op 9 december weer begonnen met de pil om een menstruatie te krijgen , dit omdat provera haar werk niet doet bij mij.
    Ben alleen maar oud bloed verloren en geen helder rood bloed wat je nodig bent om te mogen beginnen met clomid.
    Dus ik moet nog een maand aan de pil, en daar begin ik vanavond weer mee.
    Hopelijk mag ik over een week of drie weer beginnen met clomid.

    Ik kan helaas niet aan een dieet beginnen, dit omdat ik niet te zwaar ben en daardoor zal afvalllen niet helpen bij mij om een eisprong te krijgen.
    Af en toe baal ik daar toch erg van, maar helaas is het niet anders.

    Ik hoop dat het goed gaat lukken voor je zonder clomid.

    Heel veel succes
    Groetjes
     
  6. Krista

    Krista Lid

    12 jan 2006
    13
    0
    0
    Docent Nederlands MBO
    Arnhem
    Hoi Jolanda,

    Ik moet zeggen dat ook met provera, bij mij deze keer ook geen fatsoenlijke menstruatie werd bereikt en ik verwacht/hoop dat ik over 3 weken vanuit mezelf weer ongesteld word. En ik verwacht dat ik daarna wel weer kans heb om zwanger te worden. Mijn ervaring is dat als ik provera nodig had om ongesteld te worden, clomid niet werkte. Het werkte alleen als ik al spontaan ongi was geworden. Vandaar ook dat we het een keer zonder clomid gaan proberen...

    Wanneer is het een goede menstruatie? Ik had nu voornamelijk bruine, oude rotzooi, maar ook zo'n twee dagen zat er wel redelijk wat helder rood bloed bij... Is dat dan goed genoeg????
    Groetjes en jij natuurlijk ook zoveel geluk!!!
     
  7. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nee dat klopt, wanneer je niet ongesteld word na clomid gebruik, dan heeft het niet gewert ( tenzij je zwanger bent geworden natuurlijk hihi)

    Twee tot drie dagen rood bloedverlies is goed genoeg om te beginnen met clomid gebruik.

    Ik hoop voor jullie dat het werkt om zonder clomid zwanger te worden, dat is natuurlijk altijd beter!

    Groetjes
     
  8. Krista

    Krista Lid

    12 jan 2006
    13
    0
    0
    Docent Nederlands MBO
    Arnhem
    Maar ken jij het ook dat de clomid alleen helpt nadat je al een keer spontaan ongi bent geworden?

    Als ik met provera ongi moest worden en dan tijdens die ongi clomid gebruikte werkte het nooit. Als ik dan daarna ging afvallen en dan spontaan ongi werd en tijdens die ongi clomid gebruikte werd ik steeds gelijk zwanger!!

    Ik hoop dus over 3 weken spontaan ongi te worden... en dan hebben we weer kans.

    Kennen jullie het ook dat je, na een mk, als je hebt gevreeen, bruine afscheiding hebt? Ik dacht dat dit na de ongi wel afgelopen zou zijn, maar nu heb ik het toch weer....
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik heb de afgelopen maand de pil gebruikt voor die menstruatie, maar er kwam geen menstruatie alleen oud bloed.
    Dat is de enige keer dat ik bruin bloedverlies had.
    Niet na de miskraam, toen werd hetbloedverlies geleidelijk aan minder.

    Bij mij werkt clomid gewoon elke keer, het maakt niet uit of ik de menstruatie opgewekt heb ja of nee.

    Ik hoop voor je dat je over drie weken spontaan ongesteld gaat worden, dan kan je er weer voor gaan.

    Liefs
    Alleen de eerste dosis werkte niet, maar die bleek te licht.
     

Deel Deze Pagina