Pseudo-kroep

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jeda80, 20 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    hi ik ben opzoek naar ervaringen in een vergelijkbaar verhaal als waarin wij nu midden in zitten.
    Mijn zoontje heeft al pseudo kroep aanvallen sinds ie 4 maanden is maar sinds afgelopen vrijdag is het anders dan normaal. Het begon met dat ie vrijdag heel benauwd werd, niet verkouden geen koorts alleen benauwdheid. Had wel een vermoeden dat het er weer aan zat te komen maar had het niet zo heftig verwacht. Rondom 4 uur s’nachts werd ie wakker benauwd en kokhalzend, vreselijk naar dus dirrect contact opgenomen met de hap, daar naar toe gevlogen en vanuit daar door naar de seh. Hij heeft verschillende vernevelingen gehad en medicijnen.. het drankje dexamateson gekregen. Niks hielp dus hij werd opgenomen, maar het werd niet beter maar zelfs slechter.. uiteindelijk na 4 dagen was er iets meer rust dus we mochten naar huis met nog een dosis dexamateson. Helaas houd het maar aan dus ook vanmiddag weer in het ziekenhuis geweest, duurt nu al bijna een week, weer medicijnen meegekregen foto van zijn longen laten maken en afwachten of het beter gaat. Normaal duurt zo’n aanval max 3 dagen en wij zitten nu al op een week. Mocht het maandag niet beter zijn word er een longarts ingeschakeld en zal er dmv een kijkoperatie in zijn longetjes gekeken worden.
    Heel verhaal maar ben aardig ongerust en ben vooral benieuwd of iemand iets vergelijkbaars heeft meegemaakt. Mijn zoontje is nu ruim 1,5 jaar word in januari 2.

    Lees heel graag wat ervaringen en hopelijk ook wat gerustellendd berichten
     
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Sterkte, wat naar voor je zoontje en voor jullie.

    Onze oudste zoon heeft ook veel last gehad van pseudo kroep. De aanvallen duurden bij hem een paar dagen, maar hij is diverse malen opgenomen in het ziekenhuis, zelfs academisch. We hadden ook toestemming van de kinderarts om de HAP over te slaan en direct naar de eerste hulp door te rijden.

    Nu is hij 7 en is een bezoek aan het ziekenhuis al jaren niet meer nodig geweest, dexametason hebben we nog steeds in huis, maar ook al heel lang niet meer gebruikt.
     
  3. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    O heftig ook en dus vaker opgenomen. Ben bang dat dit ook niet bij een keer zal blijven ook. Hier zit de hap dirrect naar de SEH gelukkig dus kunnen gelijk door.
    Hoop dat de medicijnen nu eindelijk gaan aan slaan, durf nog niet te hard te juichen want de dag is nog niet om maar het lijkt nu wel iets beter te gaan.
    Mag ik vragen wat ze academisch anders deden dan bij de normale opname?
    En fijn dat het over is, ze groeien er gelukkig overheen.
     
  4. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Fijn dat het beter gaat.

    De medicijnen sloegen op een keer onvoldoende aan bij onze zoon, waardoor zijn zuurstof saturatie maar net boven de 70 procent zat en bleef. Toen is hij overgeplaatst naar een academisch ziekenhuis.
     
  5. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Ons zoontje heeft vanaf een paar maanden tot zijn 2e levensjaar deze aanvallen om de 2-3 weken gehad. Helaas werd het door niemand opgepikt en kreeg hij alsmaar AB kuurtjes, totdat we een oplettende arts hadden die zei dat dit geen kroep aanvallen konden zijn.
    Wij hebben standaard dexa in huis, maar achteraf bleek dat hij Thracheamalacie heeft. Zijn luchtpijp is te slap en zodra hij een virusje oploopt of inspanning heeft klapt hij dicht naar 30 procent. Zelfde geld voor zijn rechterlong. Dat hebben ze door middel van een kijkoperatie in het AMC bekeken anders kan je dit namelijk niet zien. Er is helaas weinig aan te doen, naarmate hij ouder word zal zijn luchtpijp sterker worden en ik moet zeggen het gaat al veel beter. Nu gebruiken we de dexa nog maar eens peer paar maanden.
     
  6. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Wat heftig.. hier gaan ze ook kijken als het maandag nog niet over is. Hier blijft het bij het huilen aanhouden.. hoor dan steeds die blaf. Ze hebben wel een foto gemaakt maar vooral om te kijken of hij niet iets heeft ingeslikt. Maandag terug en dan hoorn ik verder hoe het gaat lopen.
     
  7. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Als ik je verhaal lees denk ik eigenlijk aan astma. Is dat al eens besproken?

    Hier hangen pseudokroep aanvallen echr samen met verkoudheid. Soms wordt ze pas de dag na de eerste aanval verkouden, maar dat volgt altijd wel. Het is een meisje met ook een aantal allergieën. Wij merken ook wel dat ze sneller bronchospastisch wordt ( dat gierende geluid) als ze wat gegeten heeft waar ze niet tegen kan. Dan komt het bijvoorbeeld ook in lichte mate na rennen, lachen of huilen.
     
  8. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Heb het even opgezocht en schrok wel omdat ik wel wat dingen herken.. vooral het verslikken is hier al vanaf geboorte een groot probleem.. kan zelf nu hij nog steeds alleen uit een newborn flesje drinken en verslikt zich heel snel in eten.. hij is ook prematuur geboren, ga het wel even bespreken met de kinderarts maandag.
     
  9. Mamasinds2006

    Mamasinds2006 Actief lid

    10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Hier 2 van de 4 kinderen die ook psuedo kroep aanvallen hebben/hadden. Bij mijn dochter was het eens zo erg dat de assistente van de hap niet eens mijn gegevens wilde aannemen maar me gebood onmiddelijk naar de seh te rijden(ze hoorde haar op de achtergrond). Ook veel dexa gehad maar ik heb er niet zo extreem veel schrik meer voor. Mijn zoon had het ook heel erg en is er overheen gegroeid.
     
  10. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Je kan et altijd bespreken idd.. helaas is er verder weinig aan te doen, naarmate ze ouder worden word het allemaal sterker maar dat kan wel lang duren.
    Ik heb er zelf niet meer zo´n angst voor omdat het een soort van gewoon geworden is dat hij dit zo regelmatig heeft
     
  11. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Nee niet besproken maar zal
    morgen wel verder alles bespreken. Klopt normaal had hij het altijd aan het einde van zijn verkoudheid maar hij is en was ook niet verkouden deze keer.
     
  12. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Bedankt voor je bericht, heb ook niet perse angst bij de aanvallen hoor was hiervoor al vaker gebeurt, maar nu houd het al 9 dagen aan dat is meer wat me wat onrust geeft. Verder is ie lekker vrolijk hoor dus het is niet dat ik me mega druk maak maar toch is ie niet helemaal zich zelf dus ja dat geeft wel wat onrust natuurlijk.
     
  13. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Onze zoon had altijd de heftigste aanvallen eind augustus, begin september. Ik denk nog steeds dat er ook een allergie tegen een of andere pol bij kwam kijken.

    Tegenwoordig heeft hij het hele jaar een anti-histamine medicatie vanwege een huidaandoening (xyzal) dus gaat het sowieso beter in augustus/september.
     
  14. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Ja klopt veel kinderen krijgen het rondom de herfst. Zijn vandaag weer bij de kinderarts geweest en hebben morgen een spoed afspraak in het AMC met de longarts en kno arts dus even afwachten. Ze gaan zodra het weg is ook van binnen kijken. Dus nog even zien wat er uit komt. Kinderarts twijfelt nu wel of het ook echt kroep is.
     
  15. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Succes hopelijk heb je dr rutjes! Top man is dat!
    het kijken vonden we wel sneu omdat hij onder narcose moest maar mocht gelukkig dezelfde dag weer naar huis
     
  16. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Nee ik had dr. Iraels, ook aardige man. Ze KNO arts gaan volgende week kijken en daarna komt de kijkoperatie en waarschijnlijk een CT scan. Heeft jouw zoontje dat ook gehad? Vermoeden is inderdaad dat er iets met zijn luchtpijp aan de hand is en willen van binnen en van buitenaf alles bekijken.
    Ja Puff die narcose lijkt me vreselijk moet er ook twee leer doorheen want bij mijn oudste van 3 gaan binnen twee weken zijn neus- en keelamandelen eruit lukt mij alleen niet omdat aan mijn vriend over te laten hoor.. wil met dat soort dingen echt in hun buurt zijn.
     
  17. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    jaa idd ct scan is ook gedaan om te kijken of bijv de aorta drukt op de luchtpijp of een andere ader!
    Ja vreselijk he ..hier laatst ook met de oudste voor haar keelamandelen brrr
     
  18. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Ja klopt inderdaad.. ja bah maar goed hopelijk heeft ie daarna een stuk minder last van zijn keel. Kan na alles geen ziekenhuis meer zien denk ik
     

Deel Deze Pagina