Na ruim een jaar clomid nog steeds niet zwanger, doorgaan?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ikzelf, 1 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

    Zijn er hier meiden die na een lange periode clomid slikken toch nog zwanger zijn geworden???
    Ik ben nu ruim een jaar aan de clomid met helaas nog geen positief resultaat. Wij hebben net besloten dat we er toch nog een half jaar lang mee doorgaan.
    De clomid zorgt ervoor dat je een eisprong krijgt en dat gebeurt dus nu wel steeds iedere maand braaf. In de tussentijd moest ik ook afvallen en nu ik inmiddels ruim 20 kilo kwijt ben zorgt de clomid voor overstimulatie en moet ik dus omlaag met de dosering. Deze maand voor het eerst van 150 mg naar 100 mg en heb nu cervixslijm dus ik hoop uiteraard dat ik deze maand weer een eisprong zal krijgen.
    De reden waarom wij dit nog een half jaar lang willen doen is omdat het alternatief is, meedoen aan een studie waarbij de computer random kiest welke behandeling er volgt. Dit willen we niet!! Ik wil namelijk IUI maar heb maar 25 % kans op deze behandeling.
    Daarnaast zijn is er nog een zeer goede reden om hier nog een half jaar mee door te gaan dus kortom, de beslissing is genomen.
    Maar nu vraag ik me dus af of het wel zin heeft. Na ruim een jaar geen positief resultaat te hebben, hoe groot is dan de kans dat het uberhaupt nog gaat lukken met de clomid???
    Wie weet dit? Of wie heeft het ervaren om na zeer lange tijd toch zwanger geworden is middels clomid??

    Ben heel benieuwd of er meer van deze ervaringen zijn:)

    Groetjes van mij
     
  2. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Ik heb 9 maanden clomid gebruikt en kreeg toen de keuze om mee te doen aan het lotingssysteem. Wilde ik ook niet. Ben naar een ander ziekenhuis gegaan en heb nu andere medicatie + pregnyl + IUI wat ik in het eerste ziekenhuis niet kreeg. Helaas nog geen zwangerschap.
     
  3. rissy

    rissy Bekend lid

    23 feb 2010
    699
    0
    16
    geldeland
    Mijn zoontje in na 3 rondes clomid tot stand gekomen,....maar voor de tweede,................Ik zou nu echt stoppen met de clomid en voor het spuiten gaan!
    Ik heb ruim een jaar clomid gebruikt zonder enig resultaat! Nu ben ik al weer bijna 2 jaar met puregon en gonal-f aan het spuiten en heb tussendoor een overstap gedaan naar een ander fertiliteitscentrum, had ik 2 jaar eerder moeten doen;)
    Hier zeiden ze tegen mij, nl. dat ruim een jaar aan de clomid en dan ook nog eens verschillende doseringen,.....het wel heel vreemd was dat ze toen pas voor spuiten hebben gekozen.
    Trouwens,....de bijwerkingen van het spuiten zijn ook een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel stuk minder dan die van de clomid.
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.334
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik denk dat als je elke maand braaf een ei hebt er geen echte reden is om te gaan spuiten.

    Wel vraag ik me af welke onderzoeken er al bij je (en je partner) zijn gedaan.
    Heb je bijvoorbeeld al een HSG gehad?
    Dit zijn wel dingen die belangrijk zijn om te beslissen of het zinnig is nog een half jaar door te gaan.
     
  5. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb helemaal geen enkele bijwerking van de clomid gelukkig:)
    Maar kan nu niet kiezen om te spuiten, dat is juist het probleem, heb geen keuze:(
    Nu hebben wij bewust gekozen om door te gaan met clomid en nog te wachten met het overstappen naar een andere kliniek.
    Omdat we die keuze nou eenmaal hebben gemaakt heb ik deze topic geopend omdat ik benieuwd ben of er meiden zijn die na lang clomidgebruik toch zwanger zijn geworden.
     
  6. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Pco geconstateerd, zaad van partner is goed.
    Na enkele maanden clomid hsg gehad, geen bijzonderheden.
    Nu tweede ronde na hsg.
     
  7. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Het lijkt mij ook dat als je een goede eisprong hebt nu met de clomid het echt nog wel zinvol is om door te gaan. Zeker omdat het zaad van je man ook verder in orde is. Een ei is een ei lijkt mij of dat nou komt van clomid of van spuiten.

    Heel veel succes en ik hoop dat het snel raak mag zijn voor jullie!
     
  8. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Het grote nadeel van lang Clomid gebruiken is dat je bmsv erg dun wordt en dat is erg slecht om zwanger te raken. Daarom ben ik door mijn huidige gyn direct van de Clomid afgehaald. Hij vindt het een middel uit de jaren '70 dat al verouderd is. Het effect kan dus goed zijn maar voor de langere termijn niet.
     
  9. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Ok duidelijk..dat klinkt niet goed:(
    Na een gesprek met mijn partner hebben we toch besloten om naar een andere kliniek te gaan, ga morgen een afspraak maken:)
    Vind het wel erg leuk en spannend...ben heeeeeeeeel erg benieuwd naar wat er daar gaat gebeuren...
     
  10. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Je kunt altijd een afspraak maken met een ander ziekenhuis en aan de telefoon vertellen dat wat je geschiedenis in je huidige zh is. Succes!
     
  11. luukske

    luukske VIP lid

    5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg

    oh jawel.....Clomid tast je bms wel wat aan....heb 1,5 jaar Clomid gebruikt, altijd super eisprongen(gezien mijn progestron waardes ruim boven de 40, met uitschieters tussen de 75 en 120!!!, en niet zwanger!!)gehad...en toch niet zwanger geraakt, ondanks mijn man "superzaad" heeft/had....

    ik ben 37 kilo in die tijd afgevallen, had ook overstimulatie, etc....
    ben in de laatste ronde voor het spuiten zwanger geraakt tijdens weer een ronde overstimulatie(6 eitjes op springen), helaas een MK van een 2ling.

    mocht daarna beginnen met spuiten, en was meteen zwanger!!

    wat ik weet van de Clomid is dat mijn eitjes super lang doorgroeiden, vaakt tussen de 28-30mm, en wrs is dit niet goed geweest, want met de Pregnyl moest ik met 17mm de spuit zetten....

    ik heb al die tijd FM's en bloedonderzoeken gehad.

    mijn oudste is ook verwekt mbv Clomid.

    als ik het nog eens over zou mogen doen, zou ik meteen beginnen met spuiten!!
     
  12. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie:)

    Kom net uit het ziekenhuis, was spannend omdat ik de dosering clomid heb verlaagd ivm overstimulatie. Dus de vraag was nu natuurlijk of ik uberhaupt wel eitjes zou hebben. Nou weer 3 dus:)
    Deze kans gaan wij nog benutten maar morgen een afspraak bij een andere kliniek en ben erg benieuwd wat zij ervan zeggen.
    Mijn eigen gyn raadde me nu aan als ik deze ronde niet zwanger wordt om dat terug te gaan naar 50 mg clomid en als ik dan nog steeds veel eitjes heb even niks te gebruiken en kijken of ik weer een eigen cyclus heb.
    Leuk hoor die experimenten maar ik wil maar 1 ding en dat is zwanger worden. Dus benutten die eitjes en dat schijnt dus niet te lukken op een natuurlijke manier. Zit nu al in ronde 12 ofzo met de clomid. Iedere maand netjes een eisprong maar geen zwangerschap, dan gaat er toch iets fout??? Of ben ik dan gek?
     
  13. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.334
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wist niet dat ze eitjes met clomid gewoon door laten groeien!
    Mijn zusje heeft ook geslikt, maar daar werd de eisprong gewoon geregeld...
    Mmmm, blijkbaar niet overal hetzelfde...
     
  14. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    Wat bedoel je met dat de eisprong werd geregeld??
    Van het begin af aan doen wij het al zo en weet ook niet dat het anders kan. Clomid slikken en maar hopen op een eisprong en dan wachten op de menstuatie, thats it!
     
  15. kellox

    kellox Fanatiek lid

    25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ik denk dat Merah bedoelt met 'regelen' is dat er ook vrouwen zijn die naast Clomid ook Pregnyl ingespoten krijgen om de eisprong te 'forceren'. Bij mij werden ze met Clomid ook rond de 3 cm :$ De reden dat ik gestopt ben met Clomid (na 6 x) is inderdaad dat het leek alsof ik steeds minder menstrueerde. (en dus aantasting van bms) Plus dat dat ook echt de maximale periode is in mijn ziekenhuis.

    Nu ben ik begonnen met Puregon spuiten icm Pregnyl en voel me er nu al beter bij. Gelukkig heeft Puregon geen invloed op je BMS.
    Anders moet je toch eens laten meten of je bms nog wel in orde is in je LF meis.

    Nou veel succes en hopelijk heb je wonder boven wonder toch nog geluk deze keer!
     
  16. Ikzelf

    Ikzelf Bekend lid

    1 nov 2010
    995
    35
    28
    NULL
    NULL
    hhmm ja schrik van die reacties. Ik wist niet dat dit schadelijk kon zijn. Ik snap dan ook niet dat mijn gyn. mij dit zo lang laat slikken. Denk dat het deze maand de laatste keer is geweest dat ik het heb geslikt! Hoop dan ook dat de andere kliniek wat anders voor mij kan betekenen.
    Maargoed, nu 3 follikels dus middels clomid en net wat je zegt, wie weet lukt het wonder boven wonder deze keer wel al geloof ik daar niet meer in:(

    Ben heel benieuwd of de andere kliniek iets voor mij kan betekenen en zo ja vooral wat ze voor mij kunnen betekenen. Kan niet wachten tot morgen;)
     
  17. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.190
    4.334
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ikzelf, ik neem aan dat als je follikel-metingen krijgt, dat ze dan ook je BMS in de gaten houden. Dus als die allarmerend dun zou worden mag je toch aannemen dat er aan de bel wordt getrokken.

    Kellox, ik bedoel inderdaad dat mijn zusje gewoon pregnyl moest spuiten om het eitje te laten springen.

    Als follikels zo groot worden heb je volgens mij ook kans dat de kwaliteit van de eitjes niet meer goed zijn. Dit is bij IVF in ieder geval wel zo. Het schijnt dat op het lab je eitje er al een soort van 'bruin' uitziet. Overrijp zeg maar.
    Weet dus niet zo of dat met een andere behandeling ook kan. Misschien komt het wel door het hormoon dat je bij IVf spuit om te eisprong tegen te gaan, dat ze overrijp kunnen worden.
     
  18. mol81

    mol81 Niet meer actief

    bij mij lieten ze de eitjes in het eerste zh ook gewoon groeien totdat ze (hopelijk) sprongen. Maar dit gebeurde regelmatig niet en dan had ik een enorme cyste (grootste was 70 mm doorsnee, en dat voelt NIET fijn!). Nu in het nieuwe zh andere medicatie en pregnyl. Direct de eerste ronde een mooi ei, mooi bmsv en een eisprong! Helaas geen zwangerschap.
     
  19. luukske

    luukske VIP lid

    5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    is idd niet vanzelfsprekend dat de artsen de eisprong regelen mbv Pregnyl....heb het bij beide kindjes niet gehad met Clomid, ondanks ik 2 verschillende ziekenhuizen heb gehad....

    hopelijk heb je gewoon wel een mooie eisprong, en is het bij 1 van deze 3 eitjes raak!!!
     

Deel Deze Pagina