Pureren, prakken, wel/niet door elkaar...

Discussie in 'Voeding' gestart door Roos83, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos83

    Roos83 Niet meer actief

    Hallo!
    Noa lust graag haar warme maaltijd en ze krijgt van alles; aardappels, pasta, rijst, vlees, vis, ei en alle soorten groenten. Op dit moment pureer ik alles door elkaar, de ene keer met wat grovere stukjes, de andere keer helemaal glad. Ik vraag me af hoe lang ik alles door elkaar zal mengen. Hoe doen jullie dit? Kun je ook de drie dingen apart geven (al dan niet geprakt/gepureerd)? Zou dit beter zijn voor de smaakontwikkeling? kortom, ben benieuwd naar jullie ervaringen en tips!

    Groetjes Roos
     
  2. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    ik doe niks gepureerd of geprakt ik geef hem op de rapley methode
    en dat gaat heel goed
    hij doet het zelf soms met hulp van mij en op die manier stimuleer je inderdaad de smaakontwikkeling goed
    en ook zijn motoriek ontwikkelt hij goed
    met het vastpakken van kleine stukken eten en dan weer grove stukken
    en ik geef hem ook 3 verschillende dingen of 2
    en dan kijk ik wat er in zijn mond gaat en wat er naast gaat :D
    eerst ging alles op de grond bijna toen ik er net mee begon en nu gaat bijna alles in zijn mond :)
     
  3. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Je kunt gewoon een maaltijd door elkaar mengen. In potjes voor 8 mnd zit ook van alles, zelfs vlees.
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ben ervoor om eten niet allemaal door elkaar te gooien. Vind het zelf wel belangrijk dat mn kind een boon kan onderscheiden van brocolli en dat dat ook duidelijk een andere smaak heeft. Verder is het idd goed voor de motoriek en het maakt het samen eten gezelliger vind ik.
    Ik geef vanaf het begin alles los van elkaar dus met 8 maand kan je dat zeker wel proberen. Zal niet meteen van een leien dakje gaan maar alle begin is moeilijk he.
     
  5. ook ik geef via de rapleymethode. Alles in stukjes. En idd steeds meer en meer verdwijnt in haar mondje ipv onder de tafel.
     
  6. niek

    niek Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    ik pureer het nog wel, maar na afloop krijgt ze altijd alles apart, dus klein stukje aardappel, klein stukje wortel (of zo), zodat ze weet wat ze heeft gegeten.
     
  7. judithteresa

    judithteresa Bekend lid

    2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ik pureer het, en dan geef ik haar kleine stukjes van wat ze eet erbij, of een stukje brood, of een stukje tomaat of wat dan ook, vind ze leuk, en peuzelt er heerlijk aan. geef ik haar aleen via rapley dan gooit ze alles op de grond. geef ik het in combinatie met puree dan eet ze alles op
     

Deel Deze Pagina