het nut van buik- en borstencrèmes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hanna76, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Striae.... Je krijgt het of je krijgt het niet, wordt er gezegd.
    Maar waarom is het dan toch goed om je buik in te smeren met een crème of een olie?

    Ik heb in het begin van m'n zwangerschap m'n buik een paar keer met Zwitsal Mama buikcrème ingesmeerd, maar die keren zijn op één hand te tellen.
    Aan de ene kant denk ik als ik elke dag moet gaan smeren moet het wel ergens toe dienen, kijk, anders heb ik daar nl. geen zin in...
    Aan de andere kant wil ik natuurlijk niet dat m'n buik straks 'uitelkaarbarst' van de droogte omdat ik nooit gesmeerd heb.
    Dilemma, dilemma... :(

    Hoe zit het nou met die buikcrèmes?

    Plus de volgende vraag: hoe zit het met die borstencrèmes?

    Soms heb ik ongelofelijke zere borsten, omdat ze dan hangen en zwaar zijn.
    Waartoe dienen dus eigenlijk borstencrèmes? Om die pijn weg te halen? Of... ja, om gewoon maar te smeren? :(:

    Wie kan me antwoord geven? En als je echt tips hebt voor goede crèmes/olies die echt ergens toe dienen, dan ook graag het merk.... :rolleyes: :D

    [19w3d]
     
  2. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ik heb geen idee. In mijn eerste zwangerschap heb ik me helemaal te pletter gesmeerd met buik en borstencremes, maar ik zat toch onder de striae hoor. Nu doe ik het niet, zonde van het geld. Volgens mij kun je net zo goed met een lekkere bodylotion smeren.
     
  3. ik geloof eerlijk gezegd niet zo in die cremes. Striae heeft met je huidtype te maken en je kan je huidtype niet veranderen door een creme.
    En ik denk áls je graag wilt smeren (om je huid een beetje vettig te houden) dat elk boddybutter of stevige creme net zo prettig is als 'zwitsal mama buikcreme'.
     
  4. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.456
    3.708
    113
    Ik heb vanaf het begin mn buik ingesmeerd en nu lijkt het wel een landkaart zoveel striae heb ik.
     
  5. joyce30

    joyce30 Actief lid

    7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik heb ook gesmeerd met creme .Die van zwitsal ruikt wel lekker maar ik heb toch striemen in mijn zijde .
     
  6. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Die creme's werken ook voor geen meter. Het maakt niet uit of je gewoon met bodylotion smeert of speciale striae creme. Smeer gewoon met iets wat je zelf lekker vind ruiken..
     
  7. hanna76

    hanna76 Fanatiek lid

    15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, oké, maar waarom überhaupt smeren dan?
     
  8. joyce30

    joyce30 Actief lid

    7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Je huid kan best wel droog worden in de zwangerschap .
     
  9. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    En de massage is ook niet slecht voor de huid.
     
  10. jessica507

    jessica507 Actief lid

    11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik smeer me dagelijks 2x in met mama buikcreme van zwitsal
    tot nu toe geen traie

    maar ik smeer vooral voor mijn droge strakke huid.
    ik heb toch het gevoel na het smeren dat mijn huid lekkerder aanvoelt ( soepeler)

    maar of het echt werkt.........geen idee, maar voorlopig nog wel :)
     
  11. joyce30

    joyce30 Actief lid

    7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik kreeg striae net een week voor mijn bevalling .
    Ik denk maar zo ,als jij en je kleintje maar gezond zij toch .
     
  12. Niet meer actief

    Enkel smeren is ook niet goed... je moet echt de huid masseren zodat die soepel wordt en blijft! Hierdoor heb je wel wat minder kans op striae maar als je er aanleg voor hebt, komt het toch!

    Ook is het zo dat, hoe jonger de huid, hoe eerder je kans hebt op striae...

    Of smeren helpt is niet duidelijk bewezen, ook al beweren producenten van wel. (Maarja dat is logisch voor de $$ natuurlijk ;))

    Jonge vrouwen, vrouwen met overgewicht en vrouwen die veel aankomen in de zwangerschap hebben meer kans op striae. Toch is de grootte van de zwangere buik niet allesbepalend. Ook erfelijkheid speelt een rol: als de vrouw een zus of moeder met striae heeft, is de kans op striae voor haar ook verhoogd.

    Ook is het zo dat sommige onderzoeken uitwijzen dat blanke vrouwen eerder striae krijgen, andere dat juist gekleurde vrouwen er vatbaarder voor zijn.

    Of smeren met olie of creme helpt is niet bewezen... Misschien helpen de smeersels niet, omdat vrouwen pas beginnen met smeren, nadat de striae zijn ontstaan, suggereren onderzoekers. Daar moet meer onderzoek naar gedaan worden.
     
  13. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.855
    7.622
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik smeer ook al vanaf het begin maar dan met speciale olie ervoor. Ik smeer niet alleen maar, maar ik ben echt een half uur bezig met mn buik helemaal te masseren en te kneden om te zorgen dat het bindweefsel goed soepel blijft zodat het minder kans heeft op scheuren. Ontspant en de baby slaapt er ook nog eens van haha!

    Ik heb nog geen strepen ik ik hoop echt ongelovelijk erg dat dit zo blijft.
     
  14. ladyrabbit

    ladyrabbit Bekend lid

    13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Ik geloof er ook niet in dat cremes straie helpen te voorkomen. Alleen had ik altijd al een droge huid, dus voor mij was het altijd al verplicht iedere dag smeren. Daarnaast kan ik ivm gevoelige huid niet veel verdragen, en dat wat ik gebruikte was niet vet genoeg. Ik gebruik in de zwangerschap voor mijn borsten en buik de BBBBcrme van Vsm-mama, heeeel lekker spul! Minder gespannen huid, soepeler en minder pijnlijke borsten. Vindt het een aanrader! En heb tot nu toe nog geen striemen, maar dat komt vast niet door het smeren.
     
  15. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vond het smeren (met baby olie na het douchen veelal) vooral lekker tegen de droogte van m'n buik. In het begin merkte ik dat vooral, dat m'n huid zo droog was en op het eind als de boel echt strak gaat staan is het ook wel erg lekker. Overigens kreeg ik pas streepjes met 38/39 weken.... toen zag ik het echt met de 2/3 dagen meer worden. Tja, ons meisje is met 41 weken en 3 dagen geboren, dus in die tijd is er nog behoorlijk wat striae ontstaan op m'n onderbuik vooral. Viel toch wel tegen, maar ach, ze is het waard :) en hopelijk trekt het nog wat weg, volgende zomer duurt nog lang ;)
     
  16. Niet meer actief

    Olivia olie :D
     
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.855
    7.622
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    uhu! Zalig he?
     
  18. Niet meer actief

    Jaa lovin' it! Smeer er elke avond mee.. en elke ochtend met mama-creme
     
  19. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Ik smeer ook, maar dus vooral tegen m'n droge en trekkende huid, die ik altijd al wel had. Geen striae tot nu toe, maar ik geloof dat ik daar ook niet zo vatbaar voor ben (en m'n buik groeit niet echt veel).
    Dat masseren om de baby in slaap te krijgen, is wel een goed idee trouwens... die kleine van mij trapt me de hele nacht waker tegenwoordig.... :(
     
  20. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Mijn schoonzusje gebruikt gewoon bodylotion en haar huid is heerlijk soepel. Ze is nu 33 weken.

    Ik heb me wel sporadische ingesmeerd bij mijn dochter alleen ik heb wel straie op mijn billen borsten en buik. Op de foto in mijn map zie je ze op mijn bovenbenen(billen)

    Een tip; Smeer geen bodylotion of creme als je een afspraak heb bij de vk of gyn (buikecho). De creme zorgt voor storen en dan kunnen ze niks zien en geen hartje beluisteren.

    Mijn schoonzusje had het en de vk vroeg gelijk of ze bodylotion gebruikte.
     

Deel Deze Pagina