Raadsels, weetjes, moppen etc..

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 25 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Omdat ik elke keer een ander topic aan moet maken, leek dit mij t handigste. Ik heb er weer 1 voor de liefhebber:

    Welke zegswijzen worden cryptisch omschreven?
    1. Op zijn gestorven rust = op zijn dooie gemak (voorbeeld)
    2. Groet binnen groet buiten =
    3. De tuin repareren =
    4. Heldere drank geven =
    5. Lucht en grond verroeren =
    6. Een prik onder vloeistof =
    7. Een vorm meppen =
    8. Zijn kijkers te eten geven =
    9. Er zit geen Brit in de winkel =
    10. Niet lang genoeg vuren =
    11. Dat proeft naar vijver = dat smaakt naar meer
    12. Het dier aan de waslijn hangen = de beest uithangen

    Stuur mij n pbtje als je ze allemaal weet. Succes!
     
  2. Heb je net een pbtje gestuurt...nou...ben benieuwd hahahaha :D
     
  3. Ik ben nooit zo goed in die cryptische dingen ik sla deze ff over
     
  4. Ik sla 'm ook over, maar wel lief dat je de laatste 2 ook voorzegt.
    hihihi
    :D
     
  5. Hihi ja had ik ook pas later gezien! :oops: Om 12 uur de uitslag en een nieuw raadsel.
     
  6. Weet alleen nr5 en 8
     
  7. En nr 2 nu :lol:
     
  8. Ik weet er dus echt geen een !
    Ben hier zo slecht in !
     
  9. nr 6 jaja ik kom er wel.

    Oh nog 5 minuten :wink:
     
  10. 1. Op zijn gestorven rust = op zijn dooie gemak
    2. Groet binnen groet buiten = dag in dag uit
    3. De tuin repareren = het hof maken
    4. Heldere drank geven = klare wijn schenken
    5. Lucht en grond verroeren = hemel en aarde bewegen
    6. Een prik onder vloeistof = een steek onder water
    7. Een vorm meppen = een figuur slaan
    8. Zijn kijkers te eten geven = zijn ogen de kost geven
    9. Er zit geen Brit in de winkel = er zit geen schot in de zaak
    10. Niet lang genoeg vuren = tekortschieten
    11. Dat proeft naar vijver = dat smaakt naar meer
    12. Het dier aan de waslijn hangen = de beest uithangen


    Ik wist er ook maar n paar.
     
  11. Ja had degene die ik wist goed :lol:

    Volgende....
     


  12. ik ook niet :?
     
  13. 4 kabouters moeten van de ene kant naar het andere eind van een tunnel. Het is donker in de tunnel en er is 1 lantaarn. De kabouters kunnen alleen met de lantaarn de tunnel doorlopen, maximaal met 2 tegelijk. Elke kabouter heeft een andere 'maximum wandelsnelheid': de snelste loopt in 5 minuten de tunnel door, de volgende 10, 20 en de traagste 25 minuten. Er is 1 probleem: de lantaarn kan slechts 1 uur branden.

    Hoe komen alle 4 kabouters aan de andere kant van de tunnel?


    Stuur me n pbtje als je t denkt te weten.
     
  14. Moet de lantaarn aanblijven als ze door de tunnel lopen?
     
  15. Hihihi, jaha! :wink:
     
  16. Eest gaat die snelle van 5 minuten met die van 25 mee.
    Daarna gaat die snelle van 5 minuten terug.
    Haalt de gene van 20 minuten op,loopt weer mee en gaat dan weer terug.
    Tussenstand is dan 55 minuten...

    Hmz..dat gaat dus niet...

    Euhm...

    Oke die van 5 minuten knipt dan zijn baard af...steekt em in de fik, gooit em in de lantaarn en loopt samen met die van 10 minuten door de tunnel...

    Tenslotte brand de lamp nu langer door de baard....

    Of niet? :roll:
     
  17. ik kom op 1 uur en 5 minuten :? .
    (zoals iedeern denk ik :wink: , of als enige en de rest snapt hem)
     
  18. K kom ook op 1 uur en 5 minuten hoor...

    Het kan natuurlijk ook nog dat die van 5 minuten de dwerg van 10 minuten met een rotvaart door de tunnel werpt...

    Tenslotte moet het dwergwerpen toch ergens vandaan komen!
     
  19. als je het dan niet erg vindt verwijder ik al je andere spelletjes topic's

    als je ze nu allemaal hier in gooi dan hoor je me niet meer ;)
     
  20. Deb,,,does mee joh!
     

Deel Deze Pagina