raar hoofd? even meekijken graag

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door kimmv2, 4 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    870
    357
    63
    Hallo allemaal,

    Al sinds de geboorte van onze zoon krijgen wij regelmatig opmerkingen over de vorm van zijn hoofdje.

    Vanuit zn nekje omhoog is het plat en daarna een bolling zeg maar.

    Arts van cb en kinderarts hebben allebei vluchtig gekeken en riepen oh niks aan de hand.... Ik maak me echter wel zorgen omdat hij de enige baby in onze omgeving is waarvan het hoofdje er zo uit ziet.

    Hij heeft geen voorkeurshouding en slaapt eigenlijk altijd op zijn zij al vanaf zijn geboorte.

    Willen jullie eens een blik op de fotos werpen en mischien iemand die het herkent?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 1.jpg
      1.jpg
      Bestandsgrootte:
      15,7 KB
      Weergaven:
      910
    • 2.jpg
      2.jpg
      Bestandsgrootte:
      16,5 KB
      Weergaven:
      905
  2. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    870
    357
    63
    nog een derde foto
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • 3.jpg
      3.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,6 KB
      Weergaven:
      410
  3. Ballon

    Ballon Niet meer actief

    #3 Ballon, 4 feb 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 feb 2017
    Ik zie wat je bedoelt. Dat komt waarschijnlijk doordat hij op zijn zij slaapt. Zijn schedel wordt dan in zijn geheel "afgevlakt" aan de zijkanten en gaat dan meer de achterkant op.. ( ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, zo lastig uit te leggen zo haha ) wilt hij helemaal niet op zijn rug slapen? Wanneer je je echt zorgen maakt kun je eens naar de kindergysio bellen. Zij kunnen dan even kijken er naar.
     
  4. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Eerlijk gezegd vind ik het er normaal uit zien?
    Misschien veranderd het wel als hij ouder word, maar lijkt me.niet zorgwekkend.
     
  5. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Geen herkenning, maar wat mij betreft niets om je druk over te maken.
     
  6. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik zie wat je bedoelt. Ik denk niet dat het aan de vorm van het hoofdje ligt maar dat het komt omdat zijn haarlijn best hoog ligt. Bij andere baby's / kinderen is die lager. Daarom lijkt de vorm van het hoofdje anders maar is een soort van optische illusie
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb best veel verschillend gevormde babyhoofdjes gezien, idd zijslapers, rugslapers, voorkeurshoudint etc. En vanaf dat ze veel gaan kruipen en zitten, wordt dat weer veel minder en 'boller'. Ik zou me er dus geen zorgen om maken hoor!
     
  8. mama079

    mama079 Fanatiek lid

    30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Voordat ik de reacties had gelezen, was dit het eerste wat ik dacht
     
  9. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Precies wat mamzie zegt dacht ik ook.
    Ik denk dat dat knikje in de nek niet heel raar is, maar zijn haargrens accentueert het nu nog eens extra.
     
  10. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Dat knikje heb ik ook.. ik wilde mijn haar aan de achterkant laten opscheren, maar de kapster raadde dat af omdat veel mensen een ribbel hebben en dan gaan de haren daar heel vreemd staan.
     
  11. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Weet je nog die rage dat iedereen een kale kop wilde om te gaan hakken in de discotheek?
    Hoeveel "lelijke"koppen er toen niet onder dat haar vandaan kwamen.

    Een mensenhoofd is niet precies mooi rond en iedereen gelijk. Er zit gewoon veel variatie in. En nu door het haar zie je het ook duidelijker. Dingen als symmetrie moet je natuurlijk wel in de gaten houden, maar hier zou ik me geen zorgen over maken..
     
  12. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ik zie eigenlijk niets raars op de foto's. Inderdaad heeft hij een heel duidelijk achterhoofd. Dat hebben onze kinderen ook. Ik was dan eigenlijk ook best verbaasd dat onze zesde een echt ander model hoofd heeft. Veel platter aan de achterkant en juist aan de zijkanten boller.
    Als je je zorgen maakt kun je er altijd iemand echt naar laten kijken. Maar ik zie niets geks er aan.
     
  13. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zie er ook niets raars aan.
    Volgens mij was het bij mijn oudste ook zo en is verder een gezonde knul van nu 13 jaar.
     
  14. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Onze jongste heeft net zo'n achterhoofd. Ik vond het ook al raar. Hij is een buikslaper en ligt ook nooit op zijn achterhoofd. Fijn te lezen dat het niet raar is :)
     
  15. jupke

    jupke Niet meer actief

    Hahaha :D

    Inderdaad wat je zegt. Sommige hoofden zijn er niet voor gemaakt om kaal te zijn. Niets om je zorgen over te maken.
     
  16. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.779
    113
    Die kleine hoofdjes trekken nog bij en ik denk dat het zoals andere schrijven het apart lijkt omdat de haargrens hoger ligt.

    Zou er zelf geen opmerking over maken.
     
  17. Rataplan

    Rataplan Fanatiek lid

    25 apr 2015
    1.534
    107
    63
    Het enige wat mij meteen opviel is dat de haarlijn wat hoger zit. Daardoor lijkt het misschien dat het hoofdje wat anders van vorm is. Hoofd zelf zie ik echt niks geks aan.

    Mijn nichtje had ook echt een hoofd waar een iets andere bolling in zat. Waar het bij mijn dochter van nek naar hoofd wat geleidelijker overliep, was het bij haar echt nek en vervolgens een bolling van het achterhoofd.
    Ze is nu 8 en zie je echt niks meer van. Valt weg zodra er gewoon wat meer haar op zit.
    Niet te druk maken hoor, je hebt een prachtig kindje!
     
  18. Divarg

    Divarg Bekend lid

    12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik zie een heel normaal bolletje hoor. Volgens mij heeft mijn dochter dat ook maar is me nooit specifiek opgevallen of verteld. Geen zorgen!
     
  19. kikibaby1988

    kikibaby1988 Actief lid

    28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Mijn dochter had een voorkeurskant en platte zijde
    Nu denk ik idd dat dit komt vn op zn zijde te liggen.
    Trekt weg hoor als ze minder liggen
     
  20. Magnolia83

    Magnolia83 Fanatiek lid

    12 jun 2014
    2.007
    1
    36
    Als je het hoofd van boven bekijkt is de voorzijde dan bol en de achterzijde puntig?
    Laat je doorverwijzen door een huisarts of kinderarts naar 1 van de 2 cranioteams die er zijn in Nederland; Nijmegen en Rotterdam.

    Mijn zoon is met drie maanden geopereerd aan zijn schedel omdat hij een zogenaamd bootschedeltje had, google dit maar eens. Misschien herkenbaar. Of google eens op craniosynostose.

    Als de afwijking al aanwezig was bij de geboorte, en in plaats van minder te worden wat lijkt toe te nemen is het al reden genoeg om je te laten doorverwijzen.
    Het komt niet veel voor, vandaar dat niet veel kinderartsen het herkennen. Het CB kun je wel vergeten, die krijgen dit onderwerp niet eens bij hun opleiding.

    Mocht je vragen hebben mag je me pben.

    Kans is klein hoor, maar ik zou er even naar laten kijken.
     

Deel Deze Pagina