Raar verhaal, soort oergevoel

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lieflief, 18 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Hallo allemaal.

    Geen idee wat ik precies met dit topic wil. Voornamelijk mijn rare hersenspinsels spuien.

    Even voor de duidelijkheid, wij zijn niet bezig met zwanger worden, dus houd geen cyclus bij, maar ken mijn lichaam redelijk goed en ben intuïtief wel sterk.

    Ik heb een stabiele cyclus tussen de 28 en 30 dagen met eisprong (vermoedelijk) op cd 14-16.
    Nu had ik op cd 14 een lichte bloeding en wat buikpijn, dus dacht ovulatiebloeding.

    Ik zit nu op cd 18 en heb een zwanger gevoel. Niet van symptomen, maar een gevoel van binnen. Lastig uitleggen. Ik had dat gevoel bij 4 vd 5 zwangerschappen ook. Vanaf eisprong en seks wist ik/voelde ik dat het raak was. Als een soort oergevoel. (Beetje raar, ik weet het).
    Ik heb wel al dagen een wat zeurderig gevoel in mijn buik.
    Ook maar eens getempertuurd, temp is hoog (zoals die eerder was na eisprong toen we bezig waren met zwanger worden). Dus ga ervan uit dat mijn eisprong al wel is geweest.

    Ik weet niet wat ik er zelf van moet denken. Eigenlijk kan het niet, we gebruiken condooms en was niet gescheurd, voor zover we weten.
    Toch is het gevoel zo sterk.
    Is er soms iemand dit herkend en klopte het gevoel?
    Het idee laat me niet los, maar mijn hoofd zegt ook dat het eigenlijk niet kan.

    Liefs Lieflief
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Als je het condoom op juiste wijze hebt gebruikt en hij niet is kapot gegaan dan is de kans wel enorm klein!

    Daarbij zou je nu dan op 4 of wellicht pas op 2 dpo zitten en is er nog geen innesteling geweest en wellicht enkel een bevruchting.
    Een bevruchting is geen zwangerschap dus zo zou je het niet kunnen noemen iig.

    Heb zelf vaker zo'n oergevoel gehad.... vooral in het begin van proberen, maar bij mij klopte het nooit.

    Wellicht heb je nog een kinderwens van binnen (zonder dat je het zelf weet) en dat je daarom nu dat gevoel hebt??
     
    Mila27 vindt dit leuk.
  3. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Tja ach... ik heb ook weleens zo’n oergevoel gehad en bleek allemaal niks te zijn. Ik sluit mij aan bij @RoGiJuLi: zit er stiekem niet een wens?
     
    bozoe en nizzie86 vinden dit leuk.
  4. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ik heb misschien nog wel een wens, maar niet voor nu. Meer over 2 jaar ofzo.

    Wat rogijuli zegt over bevruchting en innesteling weet ik.
    Ben in totaal 5x zwanger geweest en weet er door zelfstudie het nodige van. Dat herhaal ik ook steeds voor mezelf.
    Toch knaagt dat gevoel. Ook omdat ik het 4x eerder heb gehad en ik toen daadwerkelijk zwanger was.
    Het is gewoon een mindf*ck.

    Ik ga mezelf proberen te overtuigen dat het niet zo is. Als het wel zo zou zijn merk ik dat vanzelf wel.... toch???
     
  5. Mango393

    Mango393 Bekend lid

    4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ben benieuwd of je oergevoel klopt. Laat je het weten over 12 dagen en er nog geen menstruatie is?
     
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.710
    9.359
    113
    Vrouw
    Ben wel benieuwd of je oergevoel klopt!

    Zelf ook al meerdere malen het gevoel gehad dat ik zwanger was, maar dat bleek helaas niet te kloppen. Ik denk dat wanneer er toch een (stiekeme) wens is, dat je onbewust jezelf dingen gaat aanpraten of op elke kleine verandering van symptomen let.
     
  7. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Misschien hebben jullie gelijk en moet ik daar eens goed over nadenken.
    Voor nu raak ik vooral in de stress als ik me voorstel dat ik wel zwanger zou zijn en een klein stukje in mij zou het leuk vinden.
    Ik ben geloof ik een beetje in de war ervan.

    Ik heb ook al 3 nachten heel slecht geslapen. Misschien heeft dat wel invloed. Geen idee.

    Ik zal jullie op de hoogte houden.
    Ga er (verstandelijk) gewoon vanuit dat ik volgende week donderdag of vrijdag ongesteld ga worden.
     
  8. Masky

    Masky Actief lid

    11 apr 2018
    486
    253
    63
    Vrouw
    Mij lijkt de kans inderdaad ook vrij klein! Ik had juist voor ik zwanger werd van mijn zoontje elke maand het idee dat het was gelukt, als ik dan een test deed stond ik echt met een mond vol tanden als deze wit bleef.. uit eindelijk de 4e maand los gelaten en voelde niets bijzonders, niets wees er op voor mijn gevoel. getest rond nod ivm een feestje voor de zekerheid.. die was ineens positief! Super blij natuurlijk, zeker omdat ik dacht dat we de volgende ronde in gingen.

    Het zegt dus ook niets, alleen een test kan je vertellen of het zo is. Misschien is het inderdaad wat @RoGiJuLi zegt een wens die je nog hebt.
     
  9. Annedore

    Annedore VIP lid

    17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bij klopte het oergevoel bijna 4 jaar geleden wel. Ik had pcos en was nog nooit spontaan zwanger geweest. En we waren al 2 jaar aan het hopen op een spontane zwangerschap omdat ik erg op zag tegen weer medische molen.

    En toen was daar ineens dat oergevoel. Ook héél snel na ovulatie. Bleek achteraf. Mijn cyclus was door de pcos heel lang en onregelmatig. Geen idee hoe of wat. Maar ik wist gewoon zeker dat ik zwanger was. En ik maar testen en testen. Helemaal gefrustreerd omdat ze omo wit bleven. Klopte niks van, want ik wist toch zeker dat ik zwanger was!!

    En uiteindelijk kwam daar de eerste licht positieve test. Dat bleek achteraf 7 dagen na bevruchting te zijn geweest. Dus al heel snel. Maar ik had dat gevoel dus blijkbaar direct na bevruchting, terwijl ik dacht dat mijn ei waarschijnlijk een poos eerder was geweest. Anders ga je niet testen 2 dagen na ovulatie :D

    Maar ja....wij gebruikten geen condoom. Maar ook op andere manieren kan er sperma binnen komen ;) weet niet of dat mogelijk gebeurd is. Contact voor of na dat het jasje eromheen ging :rolleyes:
     
    noukie 1992 vindt dit leuk.
  10. Pancakes

    Pancakes Bekend lid

    25 dec 2011
    988
    515
    93
    Zou er niet vanuit gaan. Lijkt me vrijwel onmogelijk.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  11. frummelke86

    frummelke86 Fanatiek lid

    17 feb 2017
    1.984
    2.530
    113
    Vrouw
    Nee, niet bekend mee. Het lijkt me praktisch nagenoeg onmogelijk dat je zwanger bent
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  12. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Jep ik heb het gehad. Het was op een donderdag. Ik had pauze en ik zweerde dat ik schopjes in mijn buik voelde. Dat kon niet dus ik heb dat ook van mij af gezet. Ik heb het bijna een half uur gevoeld. Wellicht de darmen? Ik reed terug van mijn werk die dag en ik wist het zeker 'ik ben zwanger '. Diezelfde nacht droomde ik over een baby die in mijn buik zat.

    Maar dat kon niet. Wij gebruiken ook condoom en is er nooit 1 gescheurd. Daarbij was er nog geen wens voor een kindje.

    2 weken verstreken. Ik werd niet ongesteld. In principe is mijn cyclus heel regelmatig dus het spookte wee even door mijn hoofd. Zou het toch?

    Maar ook weer van me afgezet. Het was echt onmogelijk. Het kon gewoon niet. 1.5 week verstreken en de menstruatie bleef uit. Ik dacht wee terug aan die droom en die schopjes die ik voelde op mijn werk.
    Voor de zekerheid een test gedaan en ik bleek zwanger!!!! (Ik weet nog steeds niet hoe) over 2 weken ben ik uitgerekend. Mijn gevoel klopte. Ondanks dat ik het steeds weg wilde stoppen.
     
    Annedore vindt dit leuk.
  13. Babyopkomst

    Babyopkomst Bekend lid

    3 nov 2017
    530
    337
    63
    Oh en ik was toen ik testte dus 5 a 6 weken zwanger. Ik denk dat die bewuste donderdag min lichaam me iets duidelijk wilde maken ofzo.
     
  14. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Wat een bijzondere verhalen.

    Ik ga ervan uit dat het niets is en als het wel zo is, heeft dat zo moeten zijn.
    Beide uitkomsten zijn goed.
    Het spookt wel de hele tijd door mijn hoofd.

    Als ik duidelijkheid heb laat ik het weten.
     
  15. Dicky34

    Dicky34 Fanatiek lid

    14 mrt 2017
    3.251
    2.452
    113
    Vrouw
    Kok
    Ik herken dat zó !
    Ik heb al drie kids en bij de laatste 2 ook 'dat' gevoel.
    Als ik terugkijken bij mn eerste (die totaal onverwacht was) voelde ik me ziek, zonder daadwerkelijk ziek te zijn in het prille begin.
    Ik zit nu op 3DPO en gisteren en eergisteren voelde ik me ziek. Zonder verhoging of wat ook.
    Ik zei gisteren nog tegen mn man: "Ik voel me retezwanger, maar dat kan nog helemaal niet! "
    Ik ben doodmoe, gigaveel witte afscheiding en waarschijnlijk een lichte schimmelinfectie direct na mn eisprong (jeuk, vlokken als afscheiding).
    Ook voelde ik me gisteren 'vreemd'... In de war, zweverig, afwezig en huilerig, al had ik geen idee waarom. Ik ben een supernuchter iemand, al dan niet wat impulsief soms. Ik sta met beide benen op de grond. Mensen verklaren me voor gek (en terecht! )
    Dus of het echt zo is, weet ik natuurlijk nog niet.
    Wilde alleen even laten weten dat je hier niet alleen in bent. Sterkte met wachten!!
     
  16. Rozeline

    Rozeline Fanatiek lid

    11 okt 2017
    1.865
    920
    113
    Vrouw
    Ik heb ook heel vaak het gevoel gehad dat ik zwanger was. En juist in de maand dat ik zwanger was helemaal niet. Ik geloofde het gewoon niet. Ik ben ook erg gevoelig voor zulke dingen, maar je gevoel kan je behoorlijk voor de gek houden.
    Ik ben benieuwd of jou gevoel inderdaad klopt....
     
    meis1987 en nizzie86 vinden dit leuk.
  17. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Mijn gevoel is wel wat rustiger, maar komt zo af en toe voorbij.
    Afgelopen nacht wel gedroomd dat ik zwanger was van een tweeling. Dat was wel even paniek.
    Ik kan wel verklaren waar de dromen vandaan komen .

    Ik ga er wel echt vanuit dat ik gewoon ongesteld ga worden volgende week, hoor. Iets met logica.
     
  18. Reznor

    Reznor Lid

    31 okt 2015
    88
    69
    18
    Hoe is 't nu?

    Hier nu in mijn derde zwangerschap en bij alledrie wist ik het omdat ik het er opeens bijna uitfloepte tegen iemand. "Ik ben trouwens zwanger." Kon het dan net inslikken maar alle drie de keren had ik de dag erop een positieve test. Super vaag, ben niet zo zweverig maar opeens wist ik het dan.
    Dit keer (weet het net) is het me een raadsel hoe, met condoom, toch hartstikke zwanger.
     
  19. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Het sterke oergevoel is wel tot rust gekomen, maar heb mezelf dan ook een flinke schop onder mijn hol gegeven. Als ik maandag nog niet ongesteld ben zie ik wel weer verder.
    Het gevoel komt steeds wel even terug, maar aan de andere kant zegt iets me ook dat het niet zo is.
    Het doet me wel echt beseffen dat ik een wens heb, maar wel over een jaar of 2.
    En als het nu wel zo is, dan is het ook goed.
     
  20. Lieflief

    Lieflief Fanatiek lid

    12 jan 2013
    1.708
    203
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Van harte gefeliciteerd. Wat bijzonder!
     

Deel Deze Pagina