Kruising boxer

Discussie in 'De lounge' gestart door Anique, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

    Anique Niet meer actief

    Ik heb een vraagje, ik wil namelijk als ik stop met werken (en dat wil ik binnenkort gaan doen) graag een hond aanschaffen.
    En dan zou ik graag een kruising Boxer willen omdat ik het karakter van een boxer superleuk vind, maar het kwijlen wat minder, dus wel het lefst een normale spitse snuit.

    Wie weet wat voor soort kruising ik dan moet hebben? Want het liefste zou ik ook willen dat hij niet heeeeel erg verhaart (een beetje is natuurlijk geen probleem, want het is toch een hond he ;) ) En qua formaat graag het formaat van de boxer of een slagje kleiner..


    Maar vooral belangrijk vind ik eigenlijk dat het karakter van de boxer wel behouden is gebleven, dus lekker speels en een tikkeltje lomp :D

    Hopelijk kan niemand me een beetje helpen.
     
  2. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wij hebben een super lieve boxer gehad (met stamboom) maar die kwijlde nooit hoor, is kwestie van opvoeden ;)
    Idd zijn het super lieve, speelse, lompe, gezellige knuffeldieren.
    succes met je zoektocht!
     
  3. thalina

    thalina Bekend lid

    24 jun 2008
    701
    0
    0
    tollebeek
    niet van opvoeden maar van voeren volgens mij
    opvoeden heeft niets met kwijlen te maken ;)

    die honden kwijlen dus doordat ze van die hangwangen hebben
    net als duitsedoggen, sint bernards, bordeauxdoggen enzv

    zelf zou ik geen kruising willen hebben
    maar dat is een ieder zijn mening

    en al neem je een kruising heb je altijd kans dat ze niet het karakter van de boxer hebben.. je weet het nooit van te voren als je een pup koopt.

    als ik jullie was als je zo graag een boxer wilt, haal er dan 1 die echt is
     
  4. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    wij lieten hem niet schooien, daar gaan ze van kwijlen, als ze eten valt het wel mee. En als hij dronk stonden wij klaar met een doek om zijn bek af te vegen.
     
  5. Yvonne02

    Yvonne02 Actief lid

    19 feb 2008
    332
    0
    0
    Er zijn al zo veel hondenrassen gekruisd. Ik ben er absoluut geen voorstander van. Het wordt er vaak niet beter van. Als ik jou was zou ik gewoon een boxer met stamboom nemen of een ander ras zoeken. Volgens mij valt het kwijlen nog wel mee, niet iedere boxer doet dat....
     
  6. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Als jij geen koekjes enzo aan je hond geeft is de kans erg klein dat ze gaan kwijlen.
    Kies voor een goede fokker (met stamboom!) want er zijn al zoveel problemen met boxers.
     
  7. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Kijk eens in het asiel.
     
  8. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.981
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Je kan wel een kruising van een boxer nemen, maar je weet van tevoren nooit of deze niet zal kwijlen. Misschien heeft hij wel de kwijl eigenschappen van de boxer overgenomen.
     
  9. jonneke

    jonneke Lid

    20 nov 2007
    84
    0
    0
    magazijnmedewerker
    Ossendrecht
    met een holandse herder! Mijn ouders hadden er 1 ze was echt ontzettend lief en mooi. wel ontzettend speel en veel energie. deed geen vlieg kwaad. Ze kwijlde helemaal niet. nu moet ik wel zeggen dat ze nooit zoveel tussendoor kreeg. Helaas is ze kerstavond 2006 door ouderdom thuis in mijn moeders armen gestorven.

    Dit is echt geen zekerheid op een lieve hond. Haar broertje is met 6 maanden ingelapen ivb zijn valsheid. Maar ik denk wel voor een mooie hond. Die 2 waren echt prachtig.

    Gr jonneke
     

Deel Deze Pagina