Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Haha lief dat je dat zegt Y30 :D. Dat zijn ze ook he! Zeker weten:).

    Anneenmarie, wat fijn dat je aan het herstellen bent en dat het goed gaat. Jammer dat je nu weer moet switchen van job, je was net zo fanatiek bezig.

    Sprongen... hier is het laatste tijd dan ook één grote sprong of zo ;), ik heb het boek niet, dus Google meestal wanneer ik denk "wat ís er met hem"! Meestal zat ik dan wel in of rond een sprong ja.
    Laatste keer 13 mnd sprong maar hij is nu ruim 14 mnd en mijn hemel wat een geklaag, geplak, drama, nephuilen, etc. Maar ook erg veel clown gedrag, leert ontzettend veel, staat op het punt van los lopen, en we lachen ons een breuk met dit kind :D. Kortom, gevalletje temperamentvol kind is het waarschijnlijk :D.

    Wij slapen nog steeds niet door maar het voelt niet als "gebroken" nachten, want ik ben gestopt met trainen en strijden. Het gaat hoe het gaat en dat scheelt een hoop stress :).
    Alles hier zijn gangetje. Vandaag met voetjes in de zee geweest; het strand is onze zandbak :).

    Sorry ik praat alleen over mezelf :).

    Y30, best confronterend he dan, zulke nieuwsberichten. En echt zó onrechtvaardig dat zoveel in de wereld om geld draait :(.
    Het gaat gewoon over mensenlevens..
     
  2. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @conejita: wat heerlijk dat je uit de strijd bent m.b.t. Niet door slapen en het goed voelt!

    Hier ook geen strijd er over maar ik ben wel vaak erg moe dus om nou te zeggen dat het goed voelt...;)
     
  3. Minty

    Minty Bekend lid

    5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal! Even niet langsgeweest. Heb het druk gehad met werk, kinderen en allerlei andere zaken. Zijn jullie al gewend aan de zomertijd? Voor de oudste is het hier wat minder prettig, maar voor de jongste wel. Ze was al lange tijd erg vroeg wakker (05:30), dat is nu dus een uurtje later geworden.

    @Anna: fijn dat de operatie goed is gegaan!

    @Y30: klinkt best pittig nog steeds. Kan me voorstellen dat he goed moe bent. Was ik bij de oudste ook. Vanaf haar tweede verjaardag begon ze pas lekker te slapen. Daarvoor ook regelmatig gedoe.
     
  4. annaenmarie

    annaenmarie Actief lid

    25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Y30,

    Dat snap ik dat de kids iedere cent waard zijn :).

    Ondanks dat er bij ons veel vergoed wordt moet je er wat bovenop leggen. Het is al even pinneke dun hier.

    @ conejita, ik heb kunnen regelen dat ik deels op ziekteverlof blij en deels mijn bijberoep mag uitoefenen. Zo hoop ik dat mijn bijberoep wat wordt en dan moet ik geen ander werk meer gaan zoeken en anders probeer ik als leerkracht. Wel lastig dat ik weer vanaf 0 moet beginnen met mij bijberoep. Idd ik was juist zo fanatiek bezig!

    Ach af en toe mag je over jezelf praten. Daar dient deze pagina voor hé. Fijn dat je de strijd opgegeven hebt!

    Sid is weer ziek. Zwaar verkouden en hoge koorts. Daar straks me helemaal onder gekotst. Ondanks de hoge koorts. Grootste deel van de dag is hij vrolijk.

    @ Minty, eigenlijk heeft Sid geen last gehad van de zomertijd. Hij gaat later slapen tussen 19-20u eerst tussen 18-19u
     
  5. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @annaenmarie: wat rot dat sid weer ziek is. Gaat altijd zo aan het moederhart.
     
  6. annaenmarie

    annaenmarie Actief lid

    25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Y30, idd gaat altijd zo aan het moederhart. Hij is weer beter. Was denk buikgriep of zo.

    Hij loopt nu veel meer :). Hij kan al sinds een maand of 2 lopen maar dit week heeft hij veel meer stapjes gedaan en dat doet hij ook regelmatig. Toch verkiest hij nog altijd liever het kruipen :).

    Dit is mijn 2de week dat ik terug met mijn zaak begonnen ben. Best rustig. Ik zit aan zo'n 5 klanten per week. Maar het is nu op vakantie in België. Hopelijk volgende week wat drukker.
     
  7. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Y30, is ze alweer uit de sprong? Hoeveel weken heeft het uiteindelijk geduurd?

    Minty, hier was de zomertijd geen probleem, merkte er niets van. Hij is alleen nu wel iets vaker eerder wakker, dus gelukkig is dat in zomertijd en niet in wintertijd.

    Annaenmarie, loopt hij echt al los? Of aan loopwagen ofzo?
    Fijn dat je weer aan het werk bent, heb je nog last van de operatie of nu helemaal hersteld?

    Hier al weken een sprong, inclusief af en toe hysterisch janken. Wel paar dagen ook ziek geweest en toen bleef hij snachts ook uren huilen, dat stopte pas na paracetamol. Maar de andere keren was er volgens ons niets aan de hand, ok ja wel dat hij last heeft van kiezen die gaan komen.
    Volgens het boek moet hij al deze tijd in een goede tijd zitten ;)

    Slapen doet hij ook overdag slechter. 1e slaapje geen probleem, maar smiddags doet hij het niet vaak meer, maar kan ook nog niet zonder. Krijg hem sochtends niet langer wakker zodat hij naar 1 slaapje tussen de middag kan.
    Hoe vaak slapen ze bij jullie nog?
     
  8. Minty

    Minty Bekend lid

    5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Nijtje: het doorkomen van de kiezen kan veel pijn geven, dus mogelijk dat hij daar veel door huilt.

    Dochter doet nog twee slaapjes, maar is ook nog een stuk jonger. Oudste sliep op haar tweede verjaardag al helemaal niet meer overdag.
     
  9. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijntje: onze kleine meid sliep 1 a 2 weken lang (zo'n anderhalve maand geleden) 1 keer maar ging toch terug naar 2 x. Wel zien wij hier het zelfde als jij. 'sochtends rond 10.30 echt moe dus lange tuk tot ongeveer 12.30 en als het dan 's middags niet lukt is het een moeizame lange ruk tot bedtijd. Meestal pakt ze rond 15.30 a 16 nog een uurtje.

    Los lopen is hier max. 3 a 4 stapjes en dan weer kruipen. Ze oefent wel steeds meer.

    En hoe lang die (dubbele) sprong nu geduurd heeft pfff ik denk 11 weken ofzo. Ze heeft nu 2 weken goed geslapen en beter gehumeurd en de laatste halve week begint het weer meer te rommelen.
    Ze is maandag 67 weken. Heb nog niet in het boek gekeken, sinds de dubbele sprong ben ik mijn vertrouwen in het ding wat kwijt;)

    Annaenmarie: opstarten van zo'n eigen zaak lijkt me ook wel lastig. Gaat vast nog wel aantrekken. Jouw kleine loopt vlot. :)
     
  10. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    En fijn paasweekend allemaal!!
     
  11. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Minty, kan dat echt weken achter elkaar duren, die pijn?

    Y30, zo dat was wel een hele lange sprong.
    Hier slaapt hij vaak maar een kwartier smiddags. En soms ineens weer 2 uur ofzo. Wie weet over een paar weken gewoon 1x per dag, zou best makkelijker zijn.

    Hier kan hij ook nog maar 2 stapjes los lopen, maar probeert het niet vaak. Los staan kan hij best goed, maar verder gewoon lekker aan de loopwagen en kruipen.

    Fijn paasweekend!
     
  12. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nijn, hier slaapt Kb 1-2 uur 's middags en verder niet.
    Als we op pad zijn doet hij wel vaak een korter slaapje in de wagen of draagzak en dan zijn het er wel twee.
    Maar hij kan 's nachts wel 13 uur slapen (bij ons dan;)).

    Wat leuk he, dat beginnende lopen/ stapjes zetten :).
    Kb loopt ook nog niet écht. Wel stapjes en veel los staan en klapt dan vaak in zijn handjes van blijdschap. Smelt !

    Hier ook een lange (en vermoeiende) periode gehad van veel hang en plak gedrag pfff. Erg zeuren en ik kon geen stap geven. Nu weer veel blijer, zelfstandiger.

    Anneenmarie, wat is je bijberoep ook weer?
    Sterkte met Sid!

    Wij waren naar Nederland voor de bruiloft van mij zus. Kb had al verhoging toen we weggingen en heeft veel gehuild én gekrijst :). Tijdens de bruiloft... pfffff
    Vermoeiend tripje dus. Ook met slapen weer dra-ma. Volgens mij is hij heel erg gevoelig voor veranderingen. Toen we eenmaal weer thuis kwamen zag ik de rust in hem terug keren. Alleen hij wordt nu weer héél vaak wakker, pffff het blijft zwaar hier hoor.

    Maar goed, we genieten ook.

    Fijne Pasen!
     
  13. annaenmarie

    annaenmarie Actief lid

    25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Hopelijk hebben jullie een fijne Pasen gehad.
    Ik heb het hier met Sid alleen moeten vieren want mijn vriend moest dat weekend werken. Zondagmorgens is hij wel even mee naar mijn ouders geweest.

    Met Sid gaat het eindelijk weer beter.
    Hij stapt nu echt helemaal alleen sinds een kleine week. Heerlijk om te zien.

    Conjita, hier klapt Sid ook in zijn handjes van blijdschap tijdens het lopen en als we hem aanmoedigen begint hij nog rapper te lopen. Zo schattig hoe hij waggelt. Ook ik smelt nu hij kan lopen.

    Fijn hé als ze niet meer hangen en plakken. Sid heeft ook zo'n periode achter de rug. Nu hij kan stappen is hij veel gelukkiger. Wel heeft hij sinds een kleine maand het vreemd. Dat heeft hij nooit gehad. Als Geert of ik weggaan begint hij te wennen. Best vermoeiend soms maar na een tijd gaat dat over hoor!

    Wat lastig dat Kb het zo lastig had tijdens de bruiloft van je zus. Voor jullie ook niet leuk. Dat kan hij zeker hebben want Sid heeft het moeilijk met drukte. Hij kan er niet tegen als iedereen dan aan hem zit. Heeft hij van mij. Hij vind het ook veel leuker op de crèche als er weinig kindjes zijn.

    Ik hoop dat jullie/jij eindelijk wat nachtrust gaat hebben. Kun je niet af en toe wisselen met je man? Of geef je nog altijd borstvoeding?

    Nijntje, de laatste week heb ik weinig last gehad van mijn operatie. De weken er voor kon ik van die verschrikkelijke steken hebben in mijn billen. Ik ben sinds 2.5 weken naar de kine aan het gaan en dat helpt echt wel. Heb 2 dagen wel geen oefeningen gedaan. Straks maar weer!

    Die boeken kloppen ook niet altijd. Ik lees er heel weinig in.
    Sid doet meestal 2 dutjes per dag maar de laatste tijd gebeurt het wel dat hij er maar 1 doet maar dan zijn we meestal op uitstap of zo en dan wil hij niet toegeven dat hij moe is maar is het echt wel en dan slaapt hij 's nachts meestal niet al te best.

    Y30, jeetje 11 weken! Ik hoop dat Sid dat nooit heeft. Zijn sprongetje van onlangs kon 6 weken duren. Blij dat het niet zolang heeft geduurd.
     
  14. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Ooh wat knap zeg, dat hij al loopt!
    Kb doet wel stapjes maar vertikt het verder. Hij is wel heel voorzichtig, stoot zich nooit en zo, alhoewel hij wel heel ondernemend is. Wrsch wacht hij tot hij zich zeker genoeg voelt.

    Ja ik geef wel bv, maar 's nachts niet hoor, nou alleen om een uur of vijf, dan heeft hij echt weer honger. Daarvóór krijgt hij niet. Weer strijd natuurlijk (zoals alles hier haha) maar ik wil ook wat rust.

    Zijn jullie kids ook zo drammerig en stout?
    Pffff ik heb hier echt gil-en krijsbuien af en toe. Man man wat een temperament.

    Anneenmarie, succes verder met je herstel!
     
  15. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hey meiden,

    Nou ff wennen aan de nieuwe layout van de site, en mijn avatar kwijt maar goed ik ben er weer.

    @conejita: wat jammer van de bruiloft, je kunt er dan toch niet echt bij zijn met je hoofd. Veel kinderen vinden verandering van omgeving lastig op deze leeftijd. Hoort bij ontwikkelingsfase.

    Hier: de stapjes hebben zich uitgebreid in hoeveelheid maar nog niet in frequentie:D. Dus nu wel zo'n 6 stapjes achter elkaar maar nog steeds niet vaak. Met 1 a 2 keer per dag heb je het wel gehad.
     
  16. annaenmarie

    annaenmarie Actief lid

    25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Hier ook even wennen aan de nieuwe lay-out.

    @ conejita, jep, hier ook drammig en stout ventje. Hij wilt alles alleen doen en als het hem niet aanstaat hebben we het wel geweten maar voor de rest een schatje. Hij is ook echt een plantrekker en daar herken ik mezelf wel in:)
     
  17. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.404
    362
    83
    Zuid-Holland
    Conejita, wat vervelend van Kb tijdens de bruiloft. Dat is wel zwaar idd. Was het verder wel leuk?
    En ja hier ook een stout kind hoor, doet alles wat niet mag, inclusief plantenstukjes eten. Gooit dingen kapot... En hij kan onwijs krijsen en gillen, zeker als iets niet lukt of als hij ergens niet bij kan. Sterke eigen willetjes he die kleintjes.

    Echt leuk, hij is de halve dag bezig met stapjes doen en kan er steeds meer achter elkaar.
    Er zijn ook 2 kiezen en 1 tand door, waar hij zoveel last van had. Alleen nu beginnen de volgende ook alweer te groeien.
    Hij is helaas ook nog steeds met geen mogelijkheid meer een hele nacht in zn eigen bed te houden. Hij blijft dan gewoon krijsen.
     
  18. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hey meiden,

    Nou 4 dagen na mijn laatste bericht was het dan zover, dametje loopt nu ECHT. Hele huis en tuin door, erg leuk. Vind het ook tof om te merken dat het bij een tweede kindje eigenlijk weer net zo leuk is, al die stapjes in de ontwikkeling.

    Verder heeft ook zij een erg sterke wil, en kan ze enorm gillen en huilen als het niet gaat zoals zij het wil. Soms omdat het niet mag, maar soms ook omdat niemand incl. zij zelf lijkt te weten wat ze nou eigenlijk wil:D
     
  19. Minty

    Minty Bekend lid

    5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal. Ik ben er ook weer een keer. Volgens mij zitten we hier midden inde 44 weken sprong, want hetis huilen, huilen, huilen hier en de nachten zijn ook echt prut. Ik ga nu eerst even alles teruglezen.
     
  20. Minty

    Minty Bekend lid

    5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen over alle stapjes en ontwikkelingen. En de eigen willetjes! Begint bij onze jongste nu ook echt vorm te krijgen. Ze is wel milder dan haar zus destijds was, maar kan ook een behoorlijke keel opzetten als ze iets niet mag.

    @Y30: ik ben het helemaal met je eens. Bij een tweede is het echt net zo leuk. Het is ook echt wel een voordeel dat haar zus al naar school gaat, zodat ik op de dagen dat ik niet werk echt even quality time met de jongste kan hebben.

    Verder dus hetkenbaar dat het slapen niet top gaat. We denken erover om haar op haar eigen kamertje te laten slapen zodra de sprong achter de rug is. Ze slaapt namelijk nog steeds bij ons.
     

Deel Deze Pagina