Rapley-mama`s?

Discussie in 'Voeding' gestart door MirW, 7 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Hoi!

    Even nieuwsgierig, zijn er hier nog meer Rapley-mama`s?
    Misschien leuk om ideeën uit te wisselen etc.?

    Mijn oudste (nu 8) heb ik gepureerd gevoerd, vanaf 6 mnd vanwege verschillende allergieën bij papa. Toen wist ik niet van het bestaan van Rapley af. Hij is er groot op geworden :p Maar bij mijn jongste zijn we gaan Rapleyen, wat een supermethode! En wat wordt je je bewust van wat je een kind allemaal geeft als je de aangeboden babyproducten geeft.
    Hij is nu 18 mnd, eet (voorlopig) alles en met plezier wat we hem voorschotelen en kan prima zijn bestek gebruiken, waar zelfs mijn oudste nog weleens moeite mee heeft.

    Naar aanleiding van onze ervaringen en wat er steeds meer over bekend wordt, willen we deze methode ook met de komende baby gaan volgen, als alles goed mag blijven gaan.
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Hier ook rapley bij onze zoon van 17 maand. Eet het meeste wel, maar heeft wel duidelijk voorkeur.
    Alleen van brood is hij geen fan.
    Ik vind het ideaal, nooit apart koken of eten. Of koud eten eten omdat je eerst je kind moet helpen.

    Bestek gaat redelijk. Yoghurt eet hij vrijwel helemaal met de lepel, avondeten combinatie van vork en handen.
     
  3. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Ik ook fervent rapley moeder. Alleen nu even in eet staking :( maar ik ben helemaal weg van rapley. Volgende baby doe ik het weer :)
     
  4. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Komt vanzelf wel weer, gewoon blijven aanbieden. Hij zal het wel even niet nodig hebben.
     
  5. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Ik probeer het. Echt waar!
     
  6. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Eet helemaal niets? Mijn jongste wil de laatste tijd geen avondeten. Ook zoiets. Lekker rondscheppen met de vork/lepel, maar geen hap naar binnen, of het weer uit zijn mond laten vallen. Nou ja, zal vat wel weer komen.
     
  7. JuullesD

    JuullesD Niet meer actief

    Zo goed als helaas. Ik had een topic geopend hier ook :(
     
  8. manonniii

    manonniii Actief lid

    4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    Hier ook rapley toegepast (lui ouderschap). Lekker aan tafel mee kliederen en proberen. Soms kreeg ze prakjes omdat ik het leuk vond om dat te maken en zij om er mee te kliederen.
     
    MirW vindt dit leuk.
  9. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    haha! Noem het maar lui! Altijd veel op te ruimen en schoon te maken na het eten hier... :rolleyes:
     
  10. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Bij beide kids Rapley gedaan maar wel met zeer behoudend introductie schema ivm allergische reacties.
    Ik vind dat mooi aansluiten bij voeden op verzoek.
    De keuze ligt bij het kind, voelt fijn.
     
  11. manonniii

    manonniii Actief lid

    4 jun 2014
    117
    3
    18
    Verpleegkundige
    Arnhem
    dat moet ik nu ze "netjes" met vork eet nog steeds dus is weinig veranderd :roflmao:
     
  12. Niny

    Niny Bekend lid

    21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ja hier ook rapley gedaan! Nu met 17 maanden eet ze zo goed als alles en al netjes met bestek enzo.
    Altijd erg gemakkelijk gevonden dat ze zo direct mee kon eten en we hebben een paar honden..opruimen valt super mee:thumup:

    Bij de volgende zeker ook terug rapley!
     
  13. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Hier bij alledrie rapley. Geen idee of het toeval is, maar ze eten alledrie bijna alles. Op wat specifieke dingen na, hoef ik dus nergens rekening mee te houden tijdens het koken.

    De jongste gebruikt nu ook zijn vork en is vooral fan van boompjes (3x raden wat dat zijn) en boontjes.
     
  14. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Wij doen een soort van rapley. Wel alles in stukjes en zelf laten doen, maar ik heb wel voorzichtig geïntroduceerd. En we helpen hem ook wel eens.

    Bestek heb ik nog niet gegeven aan de jongste trouwens. Hij eet alles met zijn handen.
     
  15. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Hier ook rapley. Ik ben blij met het weer nu, veel buiten eten want het geeft wel troep. Vooral als we rijst eten :D. Met de volgende gaan we het zeker weer doen.
    Mijn zoontje lust vrijwel alles. Ik weet niet of het toeval is maar de kinderen die ik in mijn omgeving heb die potjes en gepureerd kregen lusten of helemaal niks of heel kieskeurig.
     
  16. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Nog niet maar ga over 3 weken beginnen!
     
  17. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.334
    113
    Heel veel plezier!
    Het is zo leuk om te zien wat die kleintjes gewoon allemaal zelf al kunnen
     
    zonnetje2015 vindt dit leuk.
  18. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    @Torretjeee
    Ik denk toeval.
    Hier twee rapley kids die beslist niet alles eten. Hoewel de jongste gelukkig makkelijker is dan de oudste.
    Bij vriendinnen van mij ook echt wel verschil in kieskauwers en alleseters en allemaal rapley
     
  19. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ja ik heb ook niet zo veel vergelijkings materiaal. Weinig kinderen in mijn omgeving. Al denk ik wel dat het helpt om niet te lang door te gaan met pureren.. veel ouders zijn bang om stukken eten te geven.
     
  20. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    In theorie zal dat vast helpen. Wij hebben nooit gepureerde voeding aangeboden (muv soep) maar oh wat zijn ze kritisch hier ha ha.
     

Deel Deze Pagina