Rapley methode - ervaringen/ tips gezocht

Discussie in 'Voeding' gestart door 1548, 3 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1548

    1548 Niet meer actief

    Hoi!

    In een ander topic had ik al aangegeven dat mijn zoontje nog wat moeite heeft met bijvoeding.
    Ik zit erover na te denken om de rapley methode toe te passen (heb ik bij de andere 2 nooit gedaan) maar wie kan mij op weg helpen?

    - Wat voor fruit/ groente is geschikt?
    - Fruit zoals appel, peer "moet" je eerst koken las ik, hoe(lang) kook je het?
    - Hoe geef je fruit zoals meloen? Snijd je dat in lange dunne repen? Moet je dat ook nog koken?
    - Groente zoals broccoli of bloemkool, kan ik dan gewoon een roosje geven? Proppen ze dat niet meteen in de mond?

    Mijn zoontje zit/ ligt in de new born set van Stokke, is deze wel geschikt om ze op deze manier te laten eten? Zo niet, hoe laat jij je kindje dan eten? (op schoot?)

    Ik ben echt een leek :oops:.. Iemand zin om mijn vragen te beantwoorden en/ of tips te geven?

    Bedankt!
     
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.431
    2.867
    113
    Tip: lees het boek :)
    Rapley is niet alleen het "in stukken geven van voedsel", maar een weaning methode.
    Geef stukken zo groot als het vuistje van je kindje. Let wel op met druiven en tomaatjes en ander zacht veerbaar eten. Snijd deze in vieren.
    Je kindje mag absoluut niet liggen. Dus niet in een wipstoel oid zetten. Hij moet goed rechtop zitten in een kinderstoel of inderdaad op schoot.
     
    1548 vindt dit leuk.
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    #3 Olifantje1991, 3 mei 2018
    Laatst bewerkt: 3 mei 2018