Rare dingen die je je weleens afvraagt...

Discussie in 'De lounge' gestart door bloem82, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BuffySummers

    BuffySummers VIP lid

    16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hahah nee idd en dank je wel:D
     
  2. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ik vraag me af he, als je van een flat afspringt (12 hoog ofzo) en je komt neer, of je toch nog 1sec pijn voelt of dat je sneller dood bent dan je pijn kan voelen?'

    Wbt pijnstillers, de werkzame stof van pijnstillers zorgt ervoor dat de stof die vrijkomt als je pijn hebt wordt geremd en dus de pijnprikkels veel minder aankomen.
     
  3. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    tja ik zou zeggen... probeer het eens met die flat!:D dan witte ut!:p
     
  4. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Ik vraag me weleens af waarom we altijd tekort komen in NL en dus moeten bezuinigen terwijl de staatsloterij en de postcodeloterij prijzen van 18 miljoen weggeven:$
    Ik bedoel 3 miljoen is toch ook al een mooi bedrag om te winnen:D
     
  5. danip

    danip Niet meer actief

    Ja dat denk ik wel! Dat is vast speciaal voor de snoteters onder ons! Haha!

    Ik vraag me wel eens af hoe het kan dat we nadenken. Praat je dan tegen jezelf zonder je lippen te bewegen? En je gedachtes gaan zo snel, vind dat altijd iets aparts. Want tijdens het denken heb je ook geen stemgeluid en toch weet je wat je denkt, als je snapt wat ik bedoel.
     
  6. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.466
    1.650
    113
    Brabant
    aspirine heeft een pijntomtom bij zich;)
    nee, het werkt op de stofjes die je hersens een signaal geven dat je pijn hebt! (even kort door de bocht)

    Ik vraag me inderdaad ook wel eens af hoe dingen bij hun naam komen? en vooral "fiets" . Waarom heet dat fiets? ik vind dat zo'n raar woord, haha

    En hoe hebben ze internet ze ooit bedacht???
     
  7. Feetjes

    Feetjes Fanatiek lid

    20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Er zit daar een gootje, ook wel je 'filtrum' genoemd omdat dat in de baarmoeder nog twee losse delen waren. Net als je rug (zenuwstelsel) groeit dat in de eerste weken van de zwangerschap dicht. Vandaar ook dat sommige foetussen een open rug, schedel of hazelip hebben (dan is er iets misgegaan bij het sluiten).
     
  8. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    dat weet ie ook niet :D
    de stoffen in een aspirine (of ander medicijn) word door het bloed opgenomen en komt zo door je hele bloedbaan en werkt daar waar de ontsteking/pijn zit.

    Ik vraag me af waar (pasgeboren) babies over dromen?
    Mijn mannetje droomt waarschijnlijk over een kudde koeien of een complete melkfabriek :D zodra hij wil drinken schreeuwt hij alsof zijn hele leven ervan afhangt ;)
     
  9. brabbel1988

    brabbel1988 VIP lid

    8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ja deze is voor mij dus ook echt :( :( :(
    Wat is er dan als je steeds maar doorvlieg?
    Steeds verder, verder, verder, en dan..............
    Aan t einde wat is er dan,niks, geen einde, of blijf je maar doorvliegen?
     
  10. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    pfoe hier heb ik al 10000 keren over nagedacht.. maar wordt er gek van haha.. wil hier niet meer over nadenken..

    WEL weet ik... het kan gewoon niet dat wij de enige levende wezens zijn in dit universum... als het nooit eindigt.. dan moeten er toch nog wel miljoenen andere planeten zijn waar het net zo is als hier..

    zouden er net zo'n planeten zijn als ons? met mensen erop? koeien, schapen, paarden en varkens?
    is het op die planeten nog de middeleeuwen of het dinosaurus tijdperk.. ? of zijn ze al VEEL verder dan ons...

    zijn daar de chimpansees de slimme soort.. en zitten wij 'mensen' achter glas in de dierentuin?

    zo kan ik nog wel uuuuuuuuuurrreeeen doorgaan hahaha...
     
  11. mijnwondertje

    mijnwondertje Actief lid

    20 okt 2009
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, je voelt geen pijn. Van de adrenaline die vrijkomt, krijg je een hartstilstand (van toch de angst, ook als men bewust springt) dat je al dood bent voordat je de grond raakt.

     
  12. Vlinder1987

    Vlinder1987 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Dat met nadenken vraag ik me ook wel eens af!! want je 'hoort' jezelf denken, maar er is geen écht stemgeluid!

    Ook ik vraag ik me vaak af, hoe men er achter is gekomen dat bepaalde medicatie voor een bepaalde ziekte werkt...

    Hoe weet men dat er een 'eind' aan het universum moet zitten... Als het allemaal 'zwart' is, hoe weet je dan precies waar het begint, en wanneer ben je dan bij het eind?

    Als er een hemel bestaat, waar is die dan? Is die dan nog voorbij het universum, of is de hemel ergens verstopt?

    Dat soort dingen kan ik uren over nadenken, kan er zelfs hoofdpijn van krijgen, haha!
     
  13. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Maar als dit zo is dat zouden er toch heel veel mensen die parachutspringen of bungeejumpen ook een hartstilstand krijgen:(
     
  14. Djamila

    Djamila Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Toevallig hadden we er gister nog over of mensen zich niet ouden bedenken als ze al gesprongen zijn.
     
  15. CherryAyden

    CherryAyden Niet meer actief

    ik denk dat dat anders is omdat zij weten dat ze niet hun dood tegemoet springen en weer veilig zullen landen. Als het goed is :D
     
  16. Only me

    Only me Niet meer actief

    Nee, ik denk dat je onbewust weet dat je echt niet doodgaat omdat je aan een parachute zit natuurlijk. Als je van een flat springt of valt, weet je al gelijk dat het einde oefening is natuurlijk :)
    Of je moet net als die man vorige week 300 meter in een ravijn storten en het gewoon overleven :) Die had niet zoveel adrenaline blijkbaar :)

    Maar wat ik me afvraag, stel... het universum heeft een einde. Wat is dat einde? Is dat een muur, een zwart gapend gat, ik weet het echt niet :(

    Een stukje terug in het forum vergeleek iemand het met Men in Black. Wij zijn het kleine speldenknopje in een veel grotere wereld, maar goed. Die moet toch ook eindigen?
     
  17. lillibit

    lillibit Fanatiek lid

    12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Wjahahahahahahahahah, inderdaad ja!!!! :D (Maar ik moet er stiekem wel heel erg om lachen hoor!!!)

    Zo heb ik altijd het idee dat ik weg kan komen met een moord......., das ook een zieke gedachte he? Niet dat ik dat ooit van plan zou zijn, maar als ik dat toch perfect zou uitvoeren, waarom zouden ze ooit bij mij uit moeten komen??????

    Hier dus nog een forum gek!! :);)
     
  18. CherryAyden

    CherryAyden Niet meer actief

    Van dat oneindige heelal is inderdaad niet te bevatten. Oneindig is een begrip die gewoon niet voor te stellen is. Mijn vriend zei ooit. Stel je voor je hebt een berg van diamant ( de hardste steensoort ter wereld) die net zo groot is als de Mount Everest ( meer dan 8 kilometer hoog) en om de 100 jaar komt er een piepklein vogeltje die met zijn snaveltje 1 klein stukje uit die berg pikt. Hoelang het duurt voordat die berg helemaal is verdwenen. En dan NOG komt er ooit een eind aan :D

    Ik vind dromen zo raar. Ik droom echt dingen die ik nog nooit heb gezien in mijn leven. Maar hoe kan mijn hoofd zonder dat ik me ervan bewust ben zomaar dingen verzinnen en dat in de nacht projecteren? Hoe kan dat?

    Ik vind het ook bizar dat baby's kunnen leren praten. Ze denken niet in woorden want die kennen ze niet en toch hebben ze op een dag door dat ze kunnen praten en dingen kunnen nazeggen. En dat die dingen bepaalde dingen betekenen. Hoe kan dat als je niet kunt denken zoals jij en ik? Ik snap daar echt helemaal niks van!
     
  19. CherryAyden

    CherryAyden Niet meer actief

    Dat heb ik ook! Als ik random iemand in het donker koud maak, aan de andere kant van Nederland en ik zou dan meteen weer terug rijden, hoezo zouden ze dan mij gaan verdenken of all people? Al zouden ze haren vinden of vingerafdrukken ik sta toch niet in een haren of vinger database :D
     
  20. blike1987

    blike1987 VIP lid

    14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Oh geweldig forum dit...

    Ik vraag me af wat er met je gebeurd als je dood gaat... lijkt me vreemd dat je dan gewoon weg bent, niet meer kan denken enzo.. Bizar idee

    En van dat koningshuis vraag ik me ook wel eens af, zouden hun nou nooit lekker in hun huispak op de bank hangen met de voeten op tafel en een zak chips op schoot, boer zoekt vrouw aan het kijken zijn? ;) haha kan ik me niet voorstellen :p
     

Deel Deze Pagina