Rare dingen die je je weleens afvraagt...

Discussie in 'De lounge' gestart door bloem82, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djamila

    Djamila Fanatiek lid

    8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Dan ben ik ook zo een gek. Ik denk dat namelijk ook.
     
  2. Only me

    Only me Niet meer actief

    Dat van die dromen is makkelijk te verklaren :) Jij als mens slaat elke indruk op die je ziet, hoort, proeft of ruikt. Soms ruik of proef je dingen en krijg je daar een beeld bij. Je hersenen slaan dat op, maar stoppen dat heel, heel ver weg! Want het is toch niet bruikbaar materiaal zeg maar.
    Terwijl jij baby was, en nog niet kon praten enzo, zag jij toch al TV beelden, hoorde jij mensen praten, keek je de straat in terwijl je in de kinderwagen zat. Jij herinnert het je niet, maar je hebt het onbewust wel gezien en dus slaan je hersenen het op ;)

    Jij droomt, en dromen zijn verwerkings processen in je hoofd. Op die manier kom je dus soms aan dromen dat je denkt, hoe kom ik hier nou weer bij ?!!
     
  3. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    dat vraag ik me ook wel eens af inderdaad :D en waarom mensen voor bijv. geslachtsdelen zoveel verschillende benamingen hebben....hoezo je poes, je muts, je fluit of je doos :( ik zie geen overeenkomsten :D
    en waarom je een geslachtsdeel wel eens een kut noemt, maar als iets niet lukt er ook kut gezegd word, of iemand een kutwijf is....heeft toch niks met een kut te maken :(
     
  4. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    oh ja en ik vraag me ook wel eens af waarom er geld tekort is en we moeten bezuinigen van het kabinet....ze kunnen toch gewoon flappen bij laten drukken :(:(:( die flappen worden gewoon in een fabriek gedrukt
     
  5. Only me

    Only me Niet meer actief

    #85 Only me, 9 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 feb 2011
    Eigenlijk is het best simpel. Het werkt gewoon met vraag en aanbod, is er heel veel geld dan is het niet moeilijk om eraan te komen: het wordt dus minder waard en zakken de prijzen. Is het moeilijker om eraan te komen dan wordt het meer waard, dan ben je bijvoorbeeld al superrijk met 1 miljoen euro terwijl je in de omgekeerde situatie een arme sloeber kan zijn met 1 miljoen. Bijvoorbeeld in Duitsland in de jaren 20. Toen werd er massaal geld bij gedrukt en in een week tijd koste 1 kippenei een miljard mark. Dat is natuurlijk extreem, maar op kleine schaal werkt het ook zo.
     
  6. CherryAyden

    CherryAyden Niet meer actief

    Hyperinflatie noemen ze dat :D
     
  7. lillibit

    lillibit Fanatiek lid

    12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Precies! Je verwoord precies mijn gedachten!! ;)
     
  8. 1234

    1234 Niet meer actief

    Oh? Nooit geweten. Weet wat geleerd. ;)

    Even over die beginpost van ts over de koningin. Dat is ook iets wat ik mij weleens af vraag. Of nog erger, wat als er zo snel geen wc in de buurt is en het gaat mis? :D Dan is heel NL daar getuige van live. :$

    En waar mijn man en ik het weleens over hebben samen: zou zo'n koningin of ander lid van het koninklijk huis met koninginnedag of wat voor evenement dan ook nooit denken: "gatsie, ik heb hier geen zin in hoor". Kan me dat namelijk zo goed voorstellen dat ze niet altijd zin hebben in die verplichte dingen als koninginnedag etc... Dat is zo menselijk! Dat ze met tegenzin al mokkend 's morgens hun mantelpakje aantrekken en maar weer moeten gaan. :)
     
  9. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.262
    508
    113
     
  10. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja maar dan kan het kabinet toch gewoon het geld wat ze tekort komen nu bij laten drukken in de flappenfabriek...zonder al die flauwekul van meer of minder waard....geld crisis opgelost :D
     
  11. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    vroeger vroeg ik me ook af waar wolken vandaan kwamen...tot we langs een grote schoorsteen reden waar heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel witte rook uitkwam....toen dacht ik dus dat dat een wolken fabriek was :D
     
  12. CherryAyden

    CherryAyden Niet meer actief

    Nou ja als dat echt zo zou werken hadden ze het natuurlijk allang gedaan ;)
     
  13. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    Even nog over de vampieren, hoe kan het dat zoveel mensen (waaronder ik zelf) ze zo sexy vinden? Want het feit dat ze dood zijn en bloed drinken kunnen we allemaal mee leven, maar heeft niemand er ooit bij stil gestaan dat ze geen hartslag hebben, dus ook geen bloedcirculatie en dus ook geen erectie kunnnen krijgen? :D

    en ik vraag me altijd af als ik in een pretpark loop of er boven ons gewoon iemand rollercoaster tycoon met ons aan het spelen is, of de sims met ons dagelijkse leven? ;)

    Oh en heb er nog een, over die medicijnen, hoe kan het dat er bij medicatie voor bijv hoofdpijn staat: mogelijke bijwerkingen hoofdpijn, bij exceem mogelijke bijwerking, uitslag. Snap dat dus echt niet...
     
  14. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    en ik vraag me ook wel eens af ( misschien komt dit voor sommigen confronterend over, sorry alvast ) of mensen die kanker hebben ook zo snel dood zouden zijn gegaan als ze er niet mee naar de dokter waren gegaan :( in mijn omgeveing ken ik alleen mensen die kort na een diagnose door een arts zijn overleden...en het ging pas veel slechter met hen op het moment dat ze gingen behandelen
     
  15. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    daarom had ik natuurlijk ook gewoon minister moeten worden :D het hoeft allemaal niet zo moeilijk :D
     
  16. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    Hoe gaan ze dat verklaren aan de bevolking? de staatsschuld: oh, ja dat is al opgelost, en hier is wat extra voor de zorg, onderwijs etc..
    Denk dat er een hoop mensen met schulden dat ook wel zouden willen: hier, je studieschuld/hypotheek/doorlopend krediet verdwijnt, en hier heb je nog wat extra voor een lekkere vakantie.
     
  17. Vlinder1987

    Vlinder1987 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik vraag me ook wel eens af, hoe het kan dat 2 mensen op elkaar verliefd worden?!
    Er zijn zooooooooooooooooveel mensen op de aarde, wat apart en bijzonder dat die 2 willekeurige mensen dan verliefd op elkaar worden...

    Dat over kanker, vraag ik me ook af... Ik denk het niet...Als mensen het eenmaal weten stellen ze zich er min of meer op in denk ik...Zoiets...
     
  18. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    haha :D deze is echt briljant. Maar je hebt wel gelijk idd. Hmm beetje een domper als je er zo over nadenkt
     
  19. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    De vader van een vriendin van mij was al een hele tijd vaag niet lekker....2 dagen na de diagnose hersentumor en het starten van behandelingen, zat hij ineens in een rolstoel.. en 3 weken later was hij dood...ik vraag me dus echt af of dit ook zo was gegaan als hij niet naar de dokter was geweest...misschien was het dan wel bij die vage niet lekker klachten gebleven
     
  20. MamaMars

    MamaMars Niet meer actief

    Ik baalde ook wel een beetje toen ik er achter kwam, dag Edward-fantasie ;)
     

Deel Deze Pagina