Rare kopers op marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door veense, 14 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik had laatst een hondenriem op mp staan. Was iemand die mailde laat in de avond (rond 23:30) met de vraag of de riem er nog was. Ik mail de volgende ochtend (rond 08:00) gelijk terug met het antwoord dat de riem er nog is. Krijg ik daarna een berichtje dat het niet meer nodig was want de hond was al weg.

    Toen ik dat las dacht ik echt: o_O
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.502
    6.204
    113
    zuid-holland zuid
    Ik had een licht eiken salontafel op mp staan. Er zaten wat gebruikssporen (kleine klasjes en vlekjes) op, maar had er echt heel duidelijke foto's bij gedaan en dit er ook bij gezet . Komt er een man om hem op te halen, ik ben alleen thuis met de kinderen.. Gaat die man helemaal uit zn plaat, dat als hij wist dat het er zo slecht uitzag hij niet van zover was komen rijden, dat hij hem alleen gratis mee wou nemen ( ja, tuurlijk) en dat ik hem dit wel verplicht was na alle moeite die hij al gedaan was. Heel bedreigend en intimiderend ... ik heb hem toch de deur uitgewerkt uiteindelijk, maar ik doe het echt nooit meer, afspreken met kopers als ik alleen thuis ben.
     
  3. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.708
    6.520
    113
    Vrouw
    Oh ik heb daar zo'n hekel aan. Doe ik idd ook niet meer. Ik zorg altijd dat mn moeder of een vriend(in) erbij is
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  4. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Wat heb je toch een vreemde mensen op de wereld...

    Wij hebben het trouwens ook een keer gehad met een koelkastje; verkocht via marktplaats, aangezet speciaal zodat ze konden checken dat hij het deed, maar ze vertrouwden t wel en namen m mee zonder te kijken. Duidelijk handelaren, flinke oplegtruck bij zich.
    2 dagen later kreeg ik een mail; de koelkast deed het niet, ze hadden er een monteur naar laten kijken (ja echt, naar een ouder tafelmodelletje koelkast?) en hij was niet te maken en ouder dan ik gezegd had. Ik heb toen nog netjes teruggemaild, of ze m wel eerst 24 uur hadden laten staan, en dat wij m ook via mp hadden gekocht en dus via vorige eigenaar wisten hoe oud ie was. Weer een mail met gezeur en weer de vraag hoe we dat dan op gingen lossen.
    Ik heb toen gemaild dat ie t deed toen ik m mee gaf, dat ie dat had kunnen controleren en dat wij dus helemaal niets gingen oplossen.
    Gelukkig waren we ondertussen verhuisd (vandaar de verkoop) en had ik geen nummer gegeven...
     
  5. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    #65 Fluss1984, 17 mrt 2018
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2018
    Ja MP, ik ben er toch ook niet zo heel happig op. Het is telkens hetzelfde: je zet er iets op voor een bepaald bedrag, mensen gaan bieden (uiteraard onder de vraagprijs), komen dan naar je huis en zeggen dat ze maar de helft geven van hun bod, of dat ze maar de helft bijhebben weet ik veel.
    Ik verkoop alleen maar nette spullen en plaats altijd meerdere foto's en een uitgebreide beschrijving, dus geen verrassingen.
    Ook al verschillende keren gehad dat ik iets reserveer voor iemand die pas een week later kan komen, en dat die dan op t laatste moment toch afhaakt.
    Dan kan je weer opnieuw beginnen, krijg je vaak toch lagere biedingen.
    Als ik iets koop via MP betaal ik gewoon wat afgesproken was, mits natuurlijk het product in de beschreven staat is. Toch niet meer dan normaal denk ik? Dat je van ver bent gekomen en niet met lege handen naar huis wilt als je maar de helft wil betalen is niet echt mijn zaak toch?
    Zo hebben we toen we ons nieuwe huis gekocht hebben de "oude" keuken op marktplaats gezet. De keuken was nog in supergoede staat, maar het was niet onze smaak dus er kwam een nieuwe. Vraagprijjs 1250 euro, meerdere biedingen gehad dus uiteindelijk de hoogste van 1000 euro geaccepteerd. Mensen die van ver moesten komen, konden hem ook pas komen halen de dag voordat de loodgieter de leidingen kwam leggen voor de nieuwe keuken.
    Stonden ze hier met 250 euro! En wij konden geen kant meer op want de keuken moest er echt die dag uit. Super zaken doen ja....

    Ik verkoop nu veel via de facebookpagina van de wijk, of ik geef nog goede spullen zelfs gratis weg. Nu komen er tenminste alleen fatsoenlijke mensen aan de deur...
     
  6. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.586
    1.402
    113
    Wij hebben ooit een laptop verkocht. Ding was in uitstekende staat. We hebben 'm nog samen met de koper uitgebreidt bekeken. Staat ie een week later aan de deur. Hele scherm naar z'n grootje en hij wou z'n geld terug. Ehh, dacht het niet. Verteld hij er nog bij dat z'n zoon had gezegd dat 't zomaar was gebeurd.... Ik gok dat zoonlief niet durfte te vertellen dat ie boven op de laptop was gaan staan of zitten.
     
  7. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Wat een idioot zeg, waar haal je t lef vandaan? Ten eerste: stoepgarantie. Ten tweede: hoe kan t in godsnaam zo zijn dat een scherm al kapot was en dat dat pas 2 weken later zichtbaar is? Mensen...!
     
  8. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Om deze reden zet ik voortaan bij mijn advertenties: Degene die eerst kan komen, krijgt m.
    Ik erger me daar enorm aan dat mensen heel geintereseerd doen en je smeken om het te reserveren. Doe je het en zeg je andere kopers af omdat hij gereserveerd is komt die uiteindelijk niet opdagen en zit je nog ermee opgescheept.

    Heb iemand gehad die gewoon een voorschotje heeft overgemaakt om wat voor haar te bewaren. Was trouwens haar voorstel en vind dat wel een goeie om in de toekomst te vragen van iemand die '' heel erg '' geintereseerd is maar lang moet wachten.
     
  9. LizMe

    LizMe Fanatiek lid

    7 aug 2016
    3.098
    1.995
    113
    Ik snap jou ook heel erg maar wij wonen bijvoorbeeld in het oosten en vaak moeten we best een eind rijden voor marktplaats dingen. Dat lukt dan vaak niet binnen 2 dagen. Zo jammer dat doordat anderen niet komen opdagen er dus veel mensen hem niet op gereserveerd willen zetten. :(
    Ik zou het zelf ook zo doen hoor maar gewoon irritant dat anderen het zo lekker kunnen verpesten.
     
  10. Nimue

    Nimue Niet meer actief

    Op dit moment heb ik tuintegels op marktplaats staan, gratis af te halen. Duidelijke omschrijving en foto's Krijg ik laatst de vraag welke kleur ze zijn dus ik dacht van ehm nouja oordeel zelf want foto's staan er bij maar ik dus nog maar genoemd welke kleuren ze zijn. Vervolgens vraagt ie naar de oppervlakte, staat ook in de advertentie maar ik antwoord zijn vraag. Waarop hij vervolgens reageert: "ok, ik heb verder geen interesse ofzo hoor." Hij had gewoon zin in een gesprekje over tegels? :o:
     
    dreumesje, Beertje8, smax en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. heulo

    heulo Lid

    22 dec 2017
    23
    3
    3
    Vrouw
    Ik had tuintegels gratis af te halen. Ik had een foto waarbij ze in een kruiwagen lagen, en er duidelijk bijgezet dat het zonder de kruiwagen was. Kreeg ik de vraag van iemand of ie de kruiwagen mocht lenen voor het vervoeren van de stenen. Dus ik uitgelegd dat de kruiwagen hier bleef. Toen had ie plots geen interesse meer.
     
  12. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    MP Is 1 grote irritatiebron als je het mij vraagt. :p

    Heb ik er een nieuwe tafel voor 150 euro op staan. Worden er mailtjes gestuurd met ik biedt 50 euro. Dan stuur ik terug u bent vast de 1 vergeten voor €150 is hij van u! Stuurt hij terug ik kan dezelfde tafel vast wel voor 50 euro krijgen. (ONMOGELIJK! ) Maar waarom stuur je dan überhaupt een mailtje. o_O
     
  13. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ik heb een MK tas te koop staan.
    Zelf voor 270 gekocht en hij mag voor 100 weg.
    Ik had van de week iemand die geïnteresseerd was en in eerste instantie 80 bood, dus ik zei dat hij voor 100 weg mag (staat voor130 erop).
    Daar ging ze mee akkoord en zou die avond de tas ophalen.

    Eenmaal bij mij begon ze met een zielig gezichtje...
    ‘Alsjeblieft, 50 euro’
    Dus ik zei dat ik dat niet doe omdat er anders van het weekend ook nog twee mensen graag wilden komen kijken.
    Okee, okee zei ze...
    ‘80 euro dan’
    Ik legde weer hetzelfde uit
    Dus zij:,,90 euro, meer heb ik niet, ook geen geld de rest van de maand’’
    Toen ik haar weer uitlegde dat ik niet lager ga omdat er van het weekend nog twee mensen komen kijken smeet ze de tas zo terug in mijn handen en liep weg.

    Dus ook de reden waarom ik dit soort dingen altijd aan de deur afhandel...ik laat nooit mensen binnen
     
  14. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Of als je van alle hoeken en in al het soort licht foto’s hebt gemaakt en mensen vragen of je meer foto’s wil sturen...
     
  15. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Wat een onbeschoft zeg!
     
  16. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Dat haat ik ook zooo erg !
    Wij hebben bijv onze meubels nog niet lang geleden aangeschaft, zijn nog geen half jaar oud. En allemaal van goede kwaliteit en vraag je er al een redelijke prijs voor bieden mensen minder dan de helft? En dan vragen om je laatste prijs, geef je dat aan en zeggen ze da ze het te veel vinden. Waarom reageer je dan uberhaupt?? (vraagprijs stond op 150, zij bood 40 en ik gaf laatste prijs 120)
     
  17. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Of nog een :roflmao:

    Ik had hier een 3 tal mooie kunstbloemen staan van dezelfde soort alle 3 en vroeg er 5 euro voor. (5euro voor 3 stuks)
    We maken een afspraak enz enz.. Stuurt ze in de ochtend een berichtje: ik geef je er 3 euro voor want ze zijn nep
    ik: helaas, maar dan gaat onze afspraak niet door.

    Ik wou die kunstbloemen eerst gratis weg doen maar dacht kan een klein bedragje goed gebruiken voor in de spaarpot voor kleine meid. En dan ga je voor 2 euro handelen? bizar.
    uiteindelijk verkocht, iedereen wou ze hebben!:thumup:
     
  18. indy90

    indy90 Fanatiek lid

    21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Precies ja. Grr zo irritant is het!
     
    LolaBloem vindt dit leuk.
  19. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Als je aanbied om een aanbetaling te doen zullen veel mensen het wel willen reserveren voor je..


    Vind het ook irritant als mensen vragen om je laagste prijs. Ze gaan daar dan vervolgens altijd onder bieden, alsof t n nieuwe vraagprijs is. Ik noem tegenwoordig altijd de vraagprijs als mensen dit vragen :p
     
  20. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Oooh zo’n hekel aan mp inmiddels! Ik had een telefoon erop staan, eenvoudig model, gebruikt als back-up, je kon er ook nog mee whatsappen. Iemand uit de buurt wou ‘m wel hebben, prijs afgesproken, komt hij hier natuurlijk met minder geld aanzetten en vobd hij ineens domme ‘mankementen’ zoals het ontbreken van een touch screen en dat je er geen youtube etc op kon kijken. Jongens! Op de foto’s was het echt duidelijk een klein toestelletje, alle specs erbij, hij wilde gewoon voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

    Iemand anders wou dat ik een boek zou opsturen, ik moest ‘m dan opengeslagen in een brievenbusdoosje doen (anders moest hij per pakketpost). Dat was dus het hele idee van de verkoper! Krijg ik een berichtje dat het boek niet meer goed dicht wil doordat het open is verzonden. Aaargh! Ga weg!
     

Deel Deze Pagina