Waarom eet een kind op school wel en thuis niet

Discussie in 'De lounge' gestart door stampertje, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Weet iemand waarom een kind van twee jaar en 8 maanden als zes maanden thuis niet eet en op school wel? Is dat normaal?
     
  2. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    vreemde ogen dwingen???
     
  3. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Vreemde ogen dwingen zeggen ze wel eens.
    Wij hebben het ook wel gehad hoor, bij mijn ouders aten ze prima, niks aan de hand. En bij ons thuis was het op dat moment drama.
     
  4. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Doe ik het dan wel goed of niet?
     
  5. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Hoeft toch niet aan jou te liggen ;)?? Mijn nichtjes doen bij Opa en Oma, of bij een van de tantes ook dingen die mijn zus thuis niet voor elkaar krijgt.
     
  6. mamazeyad

    mamazeyad Niet meer actief

    mijn zoontje eet thuis ook maar op school eet hij veel meer. en ook de dingen die hij hier absoluut niet wilt eet hij daar wel. waarom weet ik niet, ik vond het eten vroeger eerlijk gezegd ook lekkerder bij een ander (terwijl het waarschijnlijk gewoon hetzelfde was). de opvang zij altijd tegen mij dat door de gezelligheid en drukte kinderen eten gezelliger vinden en zien eten, doet eten.
     
  7. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Onze dochter eet ALLES bij onze dagouder... bij ons thuis bijna niks...
     
  8. Boterkoek

    Boterkoek Bekend lid

    19 apr 2006
    818
    0
    16
    Misschien durft ze op school wel niet goed te zeggen dat ze iets eigenlijk niet lust. Thuis is ze zichzelf en durft gerust aan te geven dat ze iets niet lust...
     
  9. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier gaat het regelmatig tergend traag en op school gaat het vlot...
     
  10. Flower72

    Flower72 Bekend lid

    23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Hier precies hetzelfde. Ze krijgen (inmiddels alleen de jongste nog) warm eten mee en iedere keer als we de kinderen ophalen horen we hoe lekker ze hebben zitten eten. En thuis is het echt een drama geweest.

    De oudste eet inmiddels 's avonds gewoon thuis mee en dat gaat de ene keer beter dan de andere keer. Maar het grootste probleem is dat hij niet lang kan stil zitten. Daar hebben we het kdv dus nooit over gehoord. Kan zijn dat hij het dan gezelliger vind als hij met andere kinderen samen mee eet.

    De jongste gaat nu redelijk thuis (kan zo maar veranderen), maar op het kdv dus op uitzonderingen na nooit problemen. Toen het thuis slecht ging met het eten wisten we in ieder geval dat ze drie keer in de week wel goed at, daar kon ik wel mee leven.:D

    Anyway, ik kan je hier ook niet echt mee verder helpen, maar je staat hier in ieder geval niet alleen in.
     
  11. Zomerrr

    Zomerrr VIP lid

    5 jun 2011
    5.096
    496
    83
    Volgens mij doen alle kinderen dit.
    Hoor het ook om mij heen namelijk!
     
  12. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Vind het gewoon raar we lopen bij een diëtiste en thuis weigerd hij te etenden te drinken hij heeft een sonde en op school vraagt hij om meer hij heeft hij drie kwart appel op een halve banaan 450 ml drinken twee boterhammen en een kook gegeten nou lijkt het net of ik hem geen eten wil geven!! Thuis eet hij met geluk een stuk fruit een boterham en 80 à 90 gram van zijn avond eten.
     
  13. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Volgens mij ben je een beetje bang over wat anderen zeggen ;). Ik zou zeggen, helemaal goed dat hij nu eindelijk gaat eten, toch??. Het ligt niet aan jou, je kind is zoals gewone andere kinderen, vreemde ogen dwingen ... monkey see, monkey do .... ik zou me er niet druk om maken ...
     
  14. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Heb je deze vraag ook aan je diëtiste gesteld? Zo nee, dan zo ik dat zeker doen!

    Onze dochter eet thuis ook slecht avondeten (ook al minstens een half jaar), maar brood en fruit gaat thuis gelukkig wel gewoon goed.
     
  15. novaa

    novaa Fanatiek lid

    28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wellicht ligt de focus thuis te veel op het 'genoeg eten'? Ik heb geen idee hoor en zoals vele ook al zeggen komt dit best vaak voor. Zorg alleen niet dat het voor jezelf een must wordt. Wees niet bang wat andere mensen er van vinden en zie het ook niet als iets wat jij fout doet. Het komt wel weer goed, echt.
     
  16. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ingeval je geen eten meegeeft, kan er ook meespelen dat het op een ander lekkerder gevonden wordt. Onze Kleine Meneer eet thuis ook niet altijd zo veel en vrij selectief, maar bij opa en oma eet hij alles; zij doen meer kruiden bij het eten dan wij en blijkbaar vindt Meneer dat lekkerder. Zolang hij goed groeit, maak ik er geen probleem van dat hij kevert aan tafel. Als hij écht honger heeft, dan eet hij wel.
     
  17. stampertje

    stampertje Fanatiek lid

    24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ja ik heb het er bij de diëtiste aangegeven en ze was kwaat dat ik belde omdat ik ik een paar minuten te laat belde telefonische spreekuur was net afgelopen en dat had ik moeten weten omdat ik al zo vaak had gebeld (2 keer vrijdag en maandag om iets te vragen) zoon kwam om kwart over een thuis maak even snel af waar ik mee bezig ben ik kijk in zijn map en pak de telefoon bel school en daarna de diëtiste sorry niet op de klok gekeken en had niet door dat het een paar 5 over half twee is.... Ja ik weet niet waarom het is vraag dat maar aan de kinderarts als je de volgende afspraak hebt dag mevrouw tuut tuut tuut. Dus dit was mijn gesprek met haar :(
     
  18. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Je kunt het beter aan een psycholoog vragen... (irritante dietiste trouwens)
    maar goed, zeker voorleggen aan de ka.

    Eten is macht voor kinderen... en mogelijk dat op school de behoefte om die macht te laten gelden er niet is.... Daar zijn tenslotte ook heel veel kindjes die eten zonder pronlemen (het is dus niet zo dat ALLE kinderen dit hebben)
     
  19. pardoes

    pardoes VIP lid

    15 apr 2009
    7.316
    914
    113
    Het is natuurlijk ook nog zo bij kinderen dat zien eten doet eten ;).
    Hoor op de psz geregeld dat kinderen thuis het fruit niet eten en daar wel, maar die situatie is dan niet zo extreem als bij jullie.
    Tja lastig wat dan de reden precies is ze zijn nog te klein om dat te zeggen maar misschien is het toch een soort machtsspelletje omdat jullie er zo druk mee bezig zijn dat hij juist daarom moeilijk gaat doen, maar dta is natuurlijk lastig inschatten.
    Succes in ieder geval niet leuk.
     
  20. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier was het op het kdv ook zo - maar het was ook een kwestie van 'nadoen' . Doen en meedoen met de andere kinderen. Iedereen zat te eten, dus dat deed onze dochter dan ook maar. Thuis zijn er zoveel andere dingen die ze wil doen. En op het kdv was eten een 'activiteit' op zichzelf, met zoveel kindjes aan een tafel.
     

Deel Deze Pagina