Nieuw forum Clubs

Discussie in 'Over deze site' gestart door Beheer, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Hoi,

    Er is een nieuw forumonderdeel geplaatst in het Diversen blok: Clubs.
    Dit is het forum voor alle 'wie nog meer' topics. Het forum heeft nu twee subforums (Zwanger worden en zwanger zijn) voor specifieke Clubs. Clubs die niet in één van de subforums passen plaats je in het hoofdforum. Wanneer er in het hoofdforum meerdere clubs over een specifieke periode of onderwerp komen zal daar een subforum voor aangemaakt worden. De komende dagen zullen de Clubs vanuit het forum verplaatst worden naar het nieuwe Clubs forum.

    Hiermee proberen we de forums overzichtelijk te houden (voor nieuwe leden) en tevens de mogelijkheid te bieden op zoek te gaan meiden die in dezelfde situatie zitten als jij.

    Lotte
     
  2. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Komen er dan ook regio gebonden clubs?
     
  3. mimi1981

    mimi1981 Fanatiek lid

    10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    Oke, Ik las er al over dat er waren die de forums aan het zoeken waren. Hihi Ik zocht er 1 maar ook gevonden onder clubs en dan zwanger zijn. hihi
     
  4. ik vind dit erg onhandig... opeens is ons forum smeppen weg! blijkt t bij de clubs te staan...
    SMEPPEN is een programma om zwanger te worden, dus waarom staan wij bij clubs?
    we worden nu onderaan geplaatst, zo vinden mensen ons topic nooit en sterft t smeppen uit.. terwijl er al zoveel mensen door zwanger zijn geworden...
    erg jammer!
     
  5. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Marieke...het is gebleken dat ook in het smep-topic steeds dezelfde mensen aan het kletsen zijn. Dus ook een club-vorm.
    De mensen die in het topic meekletsen vinden het ook wel terug onder clubs, ze hoeven alleen maar bij hun eigen berichjes te kijken en voila ;)
    En onder clubs staat het nog steeds bij zwanger worden.

    Het is voor iedereen even wennen, maar het forum wordt zo een stuk overzichtelijker. Ook voor de nieuwe leden.

    Kwebbel Moderator
     
  6. kwebbeltje dat is niet helemaal waar, we hebben idd een vaste kern maar er kwamen ook steeds nieuwe meiden bij.. niemand kan ons nu nog terug vinden als we worden weg gestopt..
    nieuwe leden die kijken niet onderaan bij clubs maar die gaan meteen bij zwanger worden dingen posten en bekijken.. niemand weet zo van ons smep topic af!

    t is bij ons een af en aan van nieuwe smeppers en mensen die zwanger zijn geworden.. tja dat t nu eenmaal zo gezellig is dat er mensen blijven plakken dat kan.. maar wij zijn geen club... wij zijn een methode om zwanger te worden!

    erg jammer dat er zo over ons gedacht word.. nu is t juist niet overzichtelijk!
     
  7. stephanie24

    stephanie24 VIP lid

    22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ik ben het helemaal met Marieke eens.
    Zelf ben ik er ook pas later bij gekomen, en met mij nog vele andere meiden.
    Iedereen staat ook ontzettend open voor nieuwe meiden op het SMEP-forum, zo blijft het ook leuk en vernieuwend!
    Dus zet ons alsjeblieft weer gewoon terug. Het zou jammer zijn als er op deze manier niemand meer bij komt.
    (Want eerlijk is eerlijk, er zijn zoveel topics dat je als je nieuw op de site bent niet onderaan bij de clubs gaat kijken.)
     
  8. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ben het wel met marieke eens.. nieuwe leden openen dus heel snel een topic "wie nog meer in de eerste ronde" (even een voorbeeldje) omdat niemand vermoed dat er al zo'n topic bestaat, maar die elders te vinden is.
     
  9. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Het tweelingen topic staat nu onder zwanger zijn, maar is veel breder dan dat! Denk dat deze eerder in het hoofdforum thuishoort, hier kletsen ook heel veel tweelingmama's mee die allang bevallen zijn.
     
  10. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Marian, daar staat het nu omdat het voorheen ook onder zwanger stond.
    Maar we kijken ernaar.

    Kwebbel
     
  11. juist dat vind ik ook van die tweelingen.. maar waarom word er daar dan wel naar gekeken?

    smeppen is een programma om zwanger te worden!

    valt t dan niet onder zwanger worden?
     
  12. go4baby

    go4baby Fanatiek lid

    11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Fijn dat hier ruimte is om het er even over te hebben.

    Ik vind het geen verduidelijking en niet overzichtelijker.

    De bevallingslijsten en maand-mama's zouden dan ook onder de clubs vallen volgend de redenatie.

    Ik vond juist de opzet:
    Zwanger worden
    Zwanger zijn
    etc.
    heel duidelijk en overzichtelijk.
    Je gaat niet onder diverse bij clubs in een subforum kijken...

    En bovendien zoals Marieke ook al schetst: het idee is dat mensen zwanger worden met SMEP! De meeste meiden vertrekken dan naar een bevallings-maand.
    Er is idd een harde kern over die het SMEP startte om de meiden die nog niet zwanger zijn te supporten. Maar we ontvangen elke nieuwe SMEPper met even veel liefde!

    Ik hoop dat jullie inzien dat SMEP haar plek op het zwanger worden topic terug verdient!

    vriendelijke groet go4baby
     
  13. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ook naar jullie topic wordt gekeken ;)
     
  14. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Nog een ter verduidelijking....het is een nieuw onderdeel en we gaan met z'n allen kijken hoe het loopt. Er kunnen altijd weer topics verplaatst worden, maar laten we het ook een kans geven.

    Maar om dan te zeggen dat daardoor een groep "te min" is geworden vind ik persoonlijk erg ver gaan.

    Alle meedenk ideeen zijn welkom. En we zullen er zeker naar kijken.

    Kwebbel
     
  15. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Moet wel even zeggen dat ik het subforum bij zwanger worden nu een stuk duidelijker vind! Mag ook gezegd worden vind ik ;)
     
  16. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bedankt! Complimenten blijven altijd welkom :)

    En de reden die jij aan geeft is exact wat we graag willen.

    Kwebbel
     
  17. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb een beetje dubbele gevoelens hierbij!

    Aan de ene kan is het natuurlijk een heel handig oplossing, alle groepjes bij elkaar en dan ook netjes geordend onder zwanger worden, zwanger zijn etc.

    MAAR ik kijk eigenlijk sinds kort ook bij diversen, ik keek nooit verder dan zwanger worden en zwanger zijn, misschien dat dit aan mij ligt.
    Maar ik kan me voorstellen dat als nieuw lid zijnde en je wilt graag zwanger worden dat je je beperkt tot het subforum: zwanger worden!
    En het smep-topic is hartstikke effectief wat betreft het zwanger worden, het is ook echt een methode die de vruchten afwerpen!
    Het zou toch zonde zijn als nieuwe leden dit topic net mislopen!

    Het kan natuurlijk aan mij liggen en ik weet zeker dit went ook wel weer hartstikke snel!

    Jullie zijn ook gewoon bezig om het overzichtelijk te krijgen, dus dat begrijp ik dan ook wel weer!
    maar ik hoop dat jullie mijn "feedback" ook willen meenemen bij een eventuele evaluatie!
     
  18. prinses

    prinses VIP lid

    20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Alles wat nieuw is, is even wennen. Ook zullen er zonodig aanpassingen volgen. Voor nieuwe leden is het ook niet handig, als alle kletstopics bij de vragentopics staan. Hier hebben we ook al een heleboel opmerkingen over gekregen. omdat mensen dan geen aansluiting vinden of door de bomen het bos niet meer zien. We doen deze aanpassingen, om de site nog beter te maken. We nemen je opmerking mee. :p
     
  19. Josien

    Josien VIP lid

    27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Zeker weten! Alle opmerkingen worden ter harte genomen.

    Ik denk dat het voor leden van zo'n clubje misschien moeilijk te begrijpen is dat ze als clubje bestempeld worden, maar als ik er bijvoorbeeld het SMEP-topic op na lees, dan gaat het bij lange na al niet meer over SMEP-pen. En dus is het geen informatietopic meer, maar een kletstopic. Voor nieuwe leden is het moeilijk aansluiting te vinden bij een topic dat meer dan 100 pagina's telt en waar men gezellig kletst over wat er vanavond weer op tafel komt.

    Daarmee wil ik meteen ook over één ding heel duidelijk zijn: het gaat er niet om dat er niet gekletst mag worden, maar juist dat het voor nieuwe leden overzichtelijk zou moeten. En daarmee wil ik ook meteen zeggen dat de SMEP-methode hiermee dan ook niet in twijfel wordt getrokken.

    Ik vind het jammer dat sommige mensen hier meteen hun mening klaar hebben zonder zich te bedenken hoe het voor andere mensen zou kunnen zijn. Meermaals hebben het beheer berichten en verzoeken bereikt dat men door de bomen het bos niet meer ziet, vooral aangaande de kletstopics. Om het iedereen naar zijn zin te maken, is nu voor deze oplossing gekozen. Wat niet wil zeggen dat er natuurlijk nog wijzigingen plaats kunnen vinden mocht daar noodzaak toe zijn. Dus we horen vanzelfsprekend graag jullie mening.

    En zoals Prinses al zegt: alles wat nieuw is, is even wennen...

    Groetjes,
    Josien
     
  20. go4baby

    go4baby Fanatiek lid

    11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    In het kader van meedenk-ideeen doe ik graag nog even mee.

    Ik ben absoluut voorstander van dingen helder en overzichtelijk houden op deze ZW-pagina!

    Onder 'Zwanger worden' zijn nu subtopics geplaatst (ovu testen en nog wat).
    Misschien dat de 'clubjes' die over zwanger worden gaan hier beter tot hun recht komen. Ze zijn in elk geval logisch te vinden voor nieuwe leden, leden die al langer meedraaien en mensen die info zoeken over zwanger worden.
    En clubjes over miskraam, tweelingen etc. ook in de categorie waar ze oorspronkelijk vandaan komen.

    Nieuwe leden die zwanger willen worden of zwanger zijn zullen toch altijd onder die betreffende kopjes kijken.

    De categorie Diverse impliceert dat geen directe aanleiding heeft met zwangerschap maar meer de randdingen zoals de te koop etc. dingen.

    Ik hoop dat ik hiermee een positieve en verbeterende bijdrage heb geleverd!
     

Deel Deze Pagina