Recht op uitkering?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Stevell, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    @ TS, ik heb ook een tijdje als alpha hulp gewerkt, maar als je geen premie betaalt, krijg je ook geen Betaal je alleen belasting over je salaris of ook nog andere dingen?

    @merleq: Vreemde opmerking, als je door omstandigheden minder kunt werken, of je baan verliest, is het toch logisch dat je een uitkering krijgt, daar betaal je voor als je werkt. Mijn partner werkt ook, en heeft een goed salaris, maar als mijn inkomen helemaal weg zou vallen, hebben we wel een probleempje met de hypotheek van bijna 2000 eurie per maand ;)
    En als je vindt dat iedereen maar voor zichzelf moet zorgen, kan je de stufie beter ook maar opzeggen toch? Dat krijg je ook maar zomaar voor niks :)
     
  2. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    @marijke> zoals Marit al zei zal MarleQ het waarschijnlijk niet over de WAZO gehad hebben. Dus we kunnen beter even afwachten wat ze echt bedoelde ;)
    Ben persoonlijk ook erg blij dat de WAZO bestaat hoor, moet er niet aan denken 4 maanden zonder mijn salaris :confused:
     
  3. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Dat bedoelde ik inderdaad ;) Ik snap nu de verwarring ook. Mijn hersenen werken sowieso niet echt op volle toeren sinds ik zwanger ben :p
     
  4. roshi

    roshi VIP lid

    8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    maakt niet uit meis, ben blij dat je er antwoord op geeft voor iedereen een negatief antwoord op je loslaat ;)
     
  5. shenoby

    shenoby Niet meer actief

    Ik was ook werkzaam als alpha hulp en je hebt gewoon recht op zwangerschaps verlof dus die uitkering heb je sowieso te pakken.

    voor degene die nog studiefinanciering heeft...
    Jij kan zeer zeker meer krijgen maar dat moet je allemaal even goed navragen hoe het zit maar je krijgt zeker een toeslag.
     
  6. Merijn

    Merijn Niet meer actief

    Nee dat is alleen zo als je partner ook zo goed als niet werkt. Je mag het minimale per jaar bijverdienen. In mijn geval heb ik daar dus geen recht op omdat mijn man gewoon fulltime werkt. Het is zelfs zo dat ik minder kinderopvangtoeslag krijg (120 euro per maand minder) omdat ik geen werkgever heb. Dus we zijn zelfs slechter uit.
     
  7. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.420
    47
    48
    thuis
    @ Merleq: jeetje dat je minder krijgt door werkgeversbijdrage.. das ook balen..
    Een vraagje (als je geen antwoord wilt geven dan moet je dat zeggen hoor) maar was de beeb wel gepland? Had je niet liever eerst je studie willen afmaken of ben je bijna klaar?

    Sorry voor de vragen maar ben er wel benieuwd naar
     

Deel Deze Pagina