Recht op zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Pitahaya, 5 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Per 1 juli ben ik gestopt met werken. Ik werkte als zzp'er. Ik had van te voren al bedacht dat ik per 1 juli zou gaan stoppen en dan daarna weer te gaan solliciteren in de kinderopvang.
    En toen... raakte ik zwanger. Dat was natuurlijk gepland. Had ergens gehoopt al eerder zwanger te raken, dan zou ik ervoor kiezen om niet meer te gaan solliciteren, maar om nu helemaal niet meer te gaan werken tot na mijn verlof, dat vind ik te lang duren (te lang thuis zitten).
    Dus ik ben aan het solliciteren en er zijn al wat brieven de deur uit ondertussen.
    Maar nu wil ik gewoon eerlijk zeggen dat ik pril zwanger ben, mocht ik op sollicitatie mogen komen. (Ik zet het alleen niet in mijn brief).
    Maar een werkgever gaat mij zwanger (als ik al aangenomen word) natuurlijk nooit een vast contract bieden dus ik vermoed dat als ik ergens ga werken, dat ik dan een contract krijg tot mijn verlof en dat hij dan afloopt.
    Maar, als dat gebeurt, heb ik dan recht op zwangerschapsverlof? We zouden het financieel ook redden zonder hoor, maar vroeg het mij gewoon af.
     
  2. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ja wanneer je vanuit een contract of vanuit WW je verlof in gaat, dan heb je gewoon recht op een zwangerschapsverlofuitkering. Overigens vanuit ZZP-situatie zou je evt recht kunnen hebben op ZEZ-uitkering volgens mij
     
  3. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    druiffedruif en Pitahaya vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina