reflux en al 15 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Hallo meiden,

    Toen Dano 8 maanden was is er voor het eerst reflux ontdekt bij hem. nu is hij 15 maanden en het lijkt alleen maar erger te worden.

    Hij heeft 20MG omeprazol per dag en 10 ML graviscon. vandaag naar de kinderarts. maar ben heel benieuwd of er nog meer kindjes zijn die er op die leeftijd nog steeds last van hadden.

    Bij Dano uit het zich in maagzuur wat snachts terugstroomt. hij spuugt verder niet. maar snachts wordt hij zonder medicijnen 4 a 5 keer wakker, en met medicijnen 2 keer.
     
  2. Kirby

    Kirby Fanatiek lid

    1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Hij is idd al aan een leeftijd waar hij geen last meer zou mogen hebben van de reflux. Ben je wel zeker dat het dat is? Als hij verder ook niet meer spuugt?

    Ana-Lucia had ook last van reflux en ze heeft een hele periode doorgeslapen, maar nu zonder reflux, komt ze vaak ook een heel aantal keer per nacht wakker hoor.

    Ben benieuwd wat de kinderarts zegt!
     
  3. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    nou we zijn vandaag geweest. maandag wordt Dano opgenomen voor een PH test en een slikfoto. die laatste is om een hernia aan het middenrif uit te sluiten.

    ben heel erg opgelucht dat ze nu echt goed gaan onderzoeken.

    @kirby, Dano heeft nooit gespuugd van de reflux. dat hoeft ook niet perse. dano heeft de variant waar het magzuur alleen terugstroomt als hij horizontaal ligt. eet en groeit verder goed.
    De KA vermoed dat er nu in zijn slokdarm een soort van chemische ontsteking zit waardoor elke druppel maagzuur al heel pijnlijk is.
     
  4. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wat fijn dat er nu eindelijkl onderzoek word gedaan
    Wij hebben gister de slik foto gehad. In welk ziekenhuis gaan jullie?

    17 sep dan hebben wij de 24 ph meting, erg spannend dus
     
  5. tanna

    tanna Bekend lid

    26 mei 2008
    685
    0
    0
    Michelle is nu bijna 11 maanden en het lijkt nu weer erger te worden. We hoeven pas weer naar de KA als ze 1 jaar is. Als het zo blijft bel ik wel eerder.

    Wel fijn dat er nu goed naar je zoontje gekeken wordt hoop dat er wat uit komt waar je wat aan hebt en het wat verlichting kan geven voor je zoontje. Sterkte

    Annemarie
     
  6. Meerkat

    Meerkat Actief lid

    1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Wat ontzettend rot voor Dano, Angel Eyes! Heel veel succes gewenst!
     
  7. Diadeem

    Diadeem Fanatiek lid

    2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn oudste dochter kreeg er hoe ouder ze werd ook steeds meer last van. Zij gaf wel altijd over, met anderhalf was het zo erg dat ik zes weken lang elke avond een bed vol had! Ik kreeg toen van de HA de gouden tip om antagel te gebruiken. Dit koop je bij de apotheek, het is eigenlijk voor zwangeren vrouwen. De HA heeft het mij zo uitgelegd. Het drankje zorg voor een laagje in de maag zodat het maagzuur niet terug kan lopen. Hielp bij mijn dochtertje geweldig, we gebruikten het eerst drie maal daags later alleen ' s avonds. We hebben hier tientallen flessen gebruikt. Heb heel vaak geprobeerd af te bouwen en eindelijk met drie jaar ging het beter. Ze is nou vier jaar, ga heel goed is zo goed als klacht vrij. Het bed durf ik nog steeds niet plat te doen maar dat kom nog wel.
    Hoop dat het met Dano ook gauw beter ga.

    Groetjes Mineke ;)
     
  8. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Bij Ian werd het "officieel" vastgesteld toen hij 7 weken oud was.
    Daarvoor hadden ze al wel een vermoeden, aangezien hij bleef overgeven in de couveuse.

    Ook de testen en echo's wezen aan dat het reflux was én een onrijpe slokdarm.

    Hij krijgt nu voor elke voeding Motilium en 2x per dag Zantac.
    Sindsdien krijst hij minder, maar het overgeven is nog niet gestopt. Soms nog zo erg dat het door zijn neus naar buiten spuit :cry:
     
  9. Diadeem

    Diadeem Fanatiek lid

    2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Bij Judith kwam het eerst ook door haar neus, zielig he. :( Maar sinds ik nutriton gebruik gebeurd dat gelukkig niet meer. Ze krijg 180cc met 6 scheppen friso en 6 schepjes nutriton. Dus misschien kan je proberen de voeding dikker te maken. Succes er mee.
     
  10. moedervanstijn

    15 jun 2008
    42
    0
    0
    ab
    Venlo
    Je bent niet de enige! Onze zoon heeft ook reflux en is toch al bijna 2! Dokters denken dat hij er van zelf overheen gaat groeien. Ook lang medicijnen gebruikt, maar nu mee gestopt, hielp te weinig en wilde daar niet eeuwig mee doorgaan.
    Hij groeit en eet ook goed, spuugt het eten ook niet uit maar het komt alleen flink omhoog gedurende de gehele dag.
    Hij heeft ook zo'n Ph-meting gehad en kijkoperatie.
    Succes ermee en hopelijk groeit jullie kleintje er snel overheen!
     
  11. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Nou Dano is twee dagen opgenomen geweest, ze hebben een PHmeting gedaan en een slikfoto.

    Hieruit blijkt dat hij dus inderdaad flinke reflux heeft en gelukkig geen hernia aan het middenrif.

    Medicatie die hij al kreeg is verhoogd. dit moeten we 3 maanden aan kijken en anders in iderdaad een kijkoperatie.

    Ben zo onvoorstelbaar blij dat ik nu eindelijk bevestiging heb, ik ben niet gek geweest al die tijd.

    mamavanstijn, wat hebben ze gezegd als het niet vanzelf weg gaat, wat gaan ze dan doen?
     
  12. moedervanstijn

    15 jun 2008
    42
    0
    0
    ab
    Venlo
    Fijn dat je nu eindelijk een uitslage voor Dano hebt! Bij onze zoon kwam dezelfde uitslag (dit was in januari). 3 maanden ook verhoogde medicijnen gegeven, jammer genoeg zagen wij geen verbetering. Ze kunnen nu verder niks doen, hij moet er nu vanzelf overheen gaan groeien. Er is ook heel weinig bekend over reflux op deze leeftijd,komt zelden voor zeggen de artsen. Zolang hij gewoon doorgroeit en goed ontwikkeld doen we niks en wachten we dat het over gaat. Hij moet wel geregeld in het ziekenhuis komen voor controle.
    Maar inderdaad je denkt dat het aan jezelf ligt, nu heb je wel bevestiging dat het niet zo is!
     
  13. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ach arm ventje! Gelukkig is er nu duidelijk wat er is, en ben jij serieus genomen! Ik hoop dat de medicijnen gaan werken. Sterkte met alles!
     
  14. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    hmm bij ons werd gezegd: na 8 maanden hoort het over te zijn.

    maar helaas.. dus met 12 maanden afspraak bij de kinderarts

    maar vorige week nog eens geprobeerd te stoppen met meds.. en gek genoeg lijkt het nu spontaan goed te gaan

    pak van ons hart dus!
     
  15. Meerkat

    Meerkat Actief lid

    1 jun 2008
    392
    0
    0
    Zuiden des lands
    Hier zijn we ook pas een week of 3 geleden langzaamaan begonnen met het afbouwen van de medicijnen (Zantac).
    Soms komt er nog een beetje omhoog m.n. als ze zich niet zo lekker voelt bijv. met tandjes, maar gelukkig stukken minder dan een paar maanden terug. Ik denk dat ze er echt overheen aan het groeien is, al blijft het voorlopig voor ons nog een aandachtspunt.
     
  16. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Pff arme kindjes!
    Mijn dochter heeft officieel geen reflux, maar wel alle symtonen. Ze krijgt alleen geen medicijnen, omdat dat niet echt nodig is.
    Ik had begrepen van mijn HA dat als het rond 1 jaar niet over is dat een operatie nodig kan zijn en was daar wel een beetje bang voor. Fijn te lezen dat er toch kindjes zijn die iets meer tijd krijgen om "eroverheen te groeien"!
     

Deel Deze Pagina