Regeldagen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Scooter84, 8 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Ik vroeg me af of er bij flesvoeding regeldagen bestaan. Ons meisje (10 dagen oud) drinkt meestal 80cc de laatste dagen. Nu is het vandaag echt verschrikkelijk. Het ene moment dronk ze 60cc, dan 80cc en on 22.30u was het 100cc. Na de laatste voeding bleef ze onrustig. Knuffelen, speen, vinger in de mond...niks hielp. Uit wanhoop nog maar een flesje van 30cc gemaakt en die is ook op.
    Hoe weten we dat we de kleine niet teveel eten geven? Is het dat ze het wel aangeeft en als ze niet alles opdrinkt het dan goed is? We worden er een beetje wanhopig van. Want we willen haar niet overvoeden maar we krijgen haar anders echt niet stil.
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja dat bestaat ook bij fv baby's. Maar op tien dagen oud is 130 ml echt te veel. Zelfs 100 ml is dan al overvoeden. Gaat de fles niet te snel? Minstens twintig minuten?
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Speentje geprobeerd? Misschien grote zuigbehoefte?
    Sommige baby's vertonen ook hongersignalen bij moeheid.
    100ml is inderdaad wat veel voor een 10 dagen oude baby. Je kunt dan beter meerdere kleine voedingen geven over de dag... wil ze elke keer maar 60cc en een uurtje erna weer dan is dat prima hoor... ze geeft het zelf aan.
     
  4. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Speen lukt misschien een minuut.
    Ze valt nu meestal bij of mij of mijn vriend in slaap. Ze komt om het anderhalf uur en drinkt dan steeds 50cc. Zo is het vandaag de hele dag al geweest iig. Wel hebben we een andere fles geprobeerd. Hebben nu de laatste voedingen gedaan met een difrax. Andere voedingen waren met avent. Tot op heden lijkt het wat beter te gaan maar ze drinkt nog steeds 50cc per anderhalf uur zeg maar..
    Wij weten niet meer zo goed hoe we ons meisje kunnen troosten. Voel me soms zelf een slechte moeder ofzo. Hopelijk wordt de nacht wat beter....
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    En hoe lang duurt een fles dan?
     
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Hoe lang doet ze over een fles?
     
  7. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Ze doet ongeveer 20 minuten over een fles. Hebben inmiddels meerdere flessen geprobeerd en denk dat we uit gaan komen op een dr. Brown. Ze is veel rustiger, geeft veel minder terug. Ze drinkt vandaag steeds gemiddeld 70cc. Ene keer 60, andere keer 80cc.
    Morgen maar even navragen bij het cb als ze op huisbezoek komen wat nu een beetje een "richtlijn" is en of ze zo niet te weinig drinkt. Ze is nu 12 dagen oud
     
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Grotere flessen is echt geen goed idee hoor. Waarom zou je dat willen? Het is veel gezonder voor baby's om vaker kleine beetjes te drinken. Al kan ik gokken dat het cb zal zeggen dat grotere flessen beter zijn....
     
  9. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.850
    16.878
    113
    Vrouw
    Ja zouden regeldagen bij flesvoeding baby's ook bestaan?
    Heb net een topic geopend omdat m'n zoontje ook z'n flessen niet meer allemaal leeg drinkt (maar hij is al bijna 5 maanden oud)
    Lastig soms he... Ik zou zeggen dat ze dan wel genoeg heeft, in ieder geval niet te druk maken om flessen die niet leeg gaan. Maar snap je wel, ik hoor ook graag of het herkenbaar is of waardoor het komt
     
  10. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Te weinig? Je kindje is pas 12 dagen oud, met een ieniemienie maagje.
    Beter meerdere flessen met deze hoeveelheid dan minder met meer voeding.
    Ze doet het prima!
     
  11. Imona

    Imona VIP lid

    8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Mijn kleine heeft met 3 weken zeker 2 regeldagem gehad met de fles. Was 2 dagen geen touw aan vast te knopen. Gaat vanzelf weer over. Misschien proberen dat ze wat langzamer drinkt. Wat vaker laten boeren tussen door?
    Wij gebruiken een dr. Brownfles met brede hals. Werkt voor ons perfect.
    Wat wij ook vaak deden was: fles geven. Halverwege stoppen. Boeren en luier doen. Tijdens de luier laten zuigen op een speen en daarna de rest geven. Dan doet ze langer over de fles en kan ze toch langer zuigen.
    Je zou het kunnen proberen. Wie weet.
     

Deel Deze Pagina