Reiswieg of maxicosi op de kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dot, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Wat kiezen jullie? Een reiswieg op de kinderwagen of zo'n bakje/maxicosi?
    Een reiswieg zou beter zijn zodat het baby'tje plat ligt en in zo'n maxicosi meer gefixeerd.
    Maar zo'n reiswieg kost al gauw 150 euro extra, en dat voor maar een maand of 6!
    Je hebt lekkere warme winterzakken dus het is even warm in de winter.
    Begrijp me niet verkeerd, alles voor de gezondheid van mijn kindje, hoor! Maar wat is nu echt de meerwaarde van een reiswieg? :rolleyes:

    P.s. we hebben geen auto, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden qua grootte ofzo.
     
  2. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Dan zou ik eerder voor een reiswieg gaan dan voor een maxi cosi. In een maxi cosi mogen baby's niet zo lang (max 1,5-2uur ofzo weet het niet precies) dat is slecht voor hun ruggetje.
     
  3. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    ik had allebei, en ik heb ze beide heel vaak gebruikt.

    Als je moet kiezen, zou ik idd ook voor de reiswieg gaan. Maar als je nou eens wel met een auto wil zul je toch een maxi cosi moeten hebben.
     
  4. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    De maxicosi zit er standaard bij, dus die heb ik dan toch al.
    De reiswieg is een extra aanschaf. Als ik weet waarom dat echt beter is neem ik hem wel hoor.
     
  5. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Je moet de maxicosi echt zien als iets voor erbij, dat je gebruikt als vervoersmiddel en niet als een stoeltje om lekker in te zitten. Een kindje mag hooguit 2 uren per dag in de maxicosi zitten, het zit helemaal inelkaar gedrukt en in een vreemde bocht. Je moet zoiets echt tot het minimum beperken ivm het ruggetje. Je kunt niet met een kindje in de maxicosi een dag gaan winkelen of een eind gaan wandelen in het bos bijvoorbeeld. In een reiswieg kunnen ze lekker liggen, en ook handig om te gebruiken als soort van wiegje als je ergens op visite bent, of thuis in de woonkamer. Heb je altijd een bedje om te laten slapen. Je parkeert de kinderwagen met reiswieg, het kindje kan lekker blijven liggen en een tukkie doen! Ik zou niet zonder willen, wij gebruiken de reiswieg nog steeds (ze past er nog net in).
     
  6. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    2 uur per dagklopt volgens mij niet het is 2 uur per keer en dan moet de kleine er minimaal een 15 min uit zo dat het vrij kan bewegen.anders zou bekenen dat ik nooit naar mijn familie zou kunnen gaan.omdat dat langer is dan 2 uur rijden heen en dan nog meer als 2 uur terug.
     
  7. WishfulDreaming

    WishfulDreaming Fanatiek lid

    24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    2u per dag, maar uitzonderingen zijn toegestaan als je 15min pauze daarna neemt.

    Om op bijv. op vakantie te vertrekken, naar zee te gaan,...

    Maar het is de bedoeling om per dag niet meer dan 2u je kindje daarin te leggen. Mijn nichtje gebruikt hem bijvoorbeeld als stoeltje... Wat helemaal niet de bedoeling is... :eek: :confused:
     
  8. nony

    nony Fanatiek lid

    4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb ze ook allebei maar ben van plan om maxi cosi alleen
    te gebruiken als autostoeltje en pas als het groter is ook te
    gebruiken in kinderwagen bij bv boodschappen doen....
     
  9. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.176
    6.710
    113
    De reiswieg vind ik beter omdat je kindje er beter in ligt. Ze kunnen er heerlijk in liggen.

    Stel je moet of gaat een dagje weg, dan kan je kindje lekker in de reiswieg liggen.

    Ik gebruikte de maxi cosi echt alleen voor in de auto en eventueel kleine stukjes met de hond, maar verder eigenlijk alleen de reiswieg.
     
  10. Pipo1973

    Pipo1973 Actief lid

    30 jan 2007
    431
    0
    0
    Maxi-cosi is idd alleen om te reizen in de auto bv.

    Een reiswieg / ligbak /dreami of wat voor een naam het ook heeft is veel beter voor het ruggetje.
    Die dingen zijn idd niet goedkoop, maar als je op marktplaats kijkt zijn er genoeg te koop van een paar maanden oud of soms zelfs nieuw en ongebruikt.
    Scheelt een stuk in de prijs, evt. bekleding wassen en klaar!

    Succes!
     
  11. Denise85

    Denise85 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    @dot welke kinderwagen ben je van plan te kopen dan als de maxicosi er standaard bijzit?
     
  12. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik heb een reiswieg/kinderwagen in 1 met een adapter voor de maxi cosi. De maxi cosi heb ik dan ook. Volgens mij kun je die als autozitje gebruiken de 1e tijd dus daarom vond ik het wel handig om hem te hebben. Ook gemakkelijk als we met de auto ergens heen gaan. Ik wil een draagdoek kopen dus als we dan de auto uitgaan gaat de kleine gewoon mee in de draagzak.
     
  13. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    ik zie net wat hier op internet.het is een set met een gordel om met de lange afstanden de beby in de wandelwagen bak op de achterbank te leggen. het kindje ligt dan ook vast in de bak
     
  14. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    De maxi cosy mura 3 of 4.
    Zoals ik op de site zag zit ie erbij. Maar kan me altijd vergissen.
    Bij kieskeurig kreeg deze wagen als punt een 9,6!
    Heel veel positieve reacties gelezen.
     
  15. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Heb je een lin k van de site waar dat staat?
     
  16. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dit snap ik ff niet.
    als je een kinderwagen koopt zit er altijd een reisbak op ,of koop jij een los onderstel (lijkt me stug dat ze die los verkopen)
    maxi cosi moet je alleen zien om even snel ergens heen te gaan zodat het in de auto kan voor korte stukjes, zo een ding is niet zo best voor je kind als je het er lang in laat en in een kinderwagen bak liggen ze toch wat confortabeler dan in zo een maxi cosi
     
  17. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Sonja, niet bij iedere kinderwagen zit een reiswieg. Sterker nog, die moet je er 9 van de 10x los bij kopen.
    Je koopt dan niet een los onderstel, het is het onderstel incl. de wandelwagenzitting.
     
  18. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    @Sonja: Inderdaad, zoals San79 zegt: meestal koop je het onderstel met wandelwagen inzet, maar omdat de meeste mensen de complete set kopen, heb je niet door dat 't eigenlijk 'los' verkocht wordt. Bij ons op de factuur staat 't apart gespecificeerd.

    @Blusvrouw: volgens mij mág het kind niet in de kinderwagenbak vervoerd worden, ook niet als die bak in de gordels zit, maar verbeter me als het niet zo is, heb hier zo geen link waar staat dat het verboden is, maar ik dacht dat een kind alleen in een kinderzitje vervoerd mag worden. Met een aanrijding kan een kind nog uit de bak schieten als hij/zij niet vast ligt.

    Edit: ik zie dat je schrijft dat het kindje er ook in vast ligt. Dan nog mag het volgens mij niet. Kan me herinneren van toen ik m'n theorie haalde voor m'n rijbewijs dat de regels voor autostoeltjes vrij streng zijn.
     
  19. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Er zijn speciale adapters waarmee het wel mag, maar die passen dan geloof ik ook niet op alle reiswiegen. Ik heb het ook wel eens voorbij zien komen, maar ik weet niet meer of die dingen in NL ook mochten.

    Sowieso zou ik liever een lange reis in de auto met maxi-cosi maken en dan wat vaker stoppen, zo'n stoeltje heeft een veel hardere schaal, beschermt stukken beter.
     
  20. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Juist niet, Bij de Quinny moet je de Dreami reiswieg er ook apart bij kopen, je koopt alleen het onderstel.
     

Deel Deze Pagina