Reiswieg of maxicosi op de kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dot, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    (ik heb alleen het bericht van TS gelezen)

    ik dacht hetzelfde als jij en bovendien leek het mij zo leuk om met die maxicosi rond te sjouwen met mijn baby daarin :rolleyes: bovendien kan die gemakkelijk in en uit de auto, het kost geen extra ruimte, dus ik zag het al helemaal voor me, maar............
    mijn dochtertje besloot dat zij het helemaal niet fijn vond om zo half dubbel gevouwen in die maxicosi te liggen. Zodra ze eruit gehaald werd ging ze helemaal rekken en strekken en als ze in de maxicosi zat ging ze snel ontevreden geluidjes maken, dus ........
    ging ik snel terug naar de kinderwagenbak waar ze lekker uitgebreid in kan liggen en vooral dat ze erin kan liggen zoals ze zelf wil, dit vind ze veel fijner,
    dus nu gebruik ik de maxicosi alleen voor in de auto en verder heb ik altijd de kinderwagenbak voor haar.
    Het is dus niet alleen een keus van jezelf, je moet even kijken wat je kindje er van vind en dan pas kan je zeggen hoe iets bevalt
    ik ben blij dat ik een complete set had met kinderwagenbak.

    veel succes met het maken van je keuze

    groetjes
     
  2. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hoi meiden,
    Ik was een beetje dom :oops:
    Bij deze wagen zit geen maxi cosi. Alleen het onderstel met zitting voor vanaf een maand of 9.
    Dus dan heb ik de keus voor een reiswieg snel gemaakt.
    Groet Dot ;)
     
  3. Amfy

    Amfy Niet meer actief


    ik heb het gevonden het mag niet (waarom verkopen ze die dingen dan)
    maar dan ga ik gewoon echt om de 1.5/2 uur stoppen voor een half uurtje en dan nog een eind
     
  4. Moaatje

    Moaatje Fanatiek lid

    19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik gebruik de maxi cosi ook puur als autostoel en de wagenbak zodra we ergens zijn. Voor snelle dingen gebruik ik de babybjorn.

    Dat je na twee uur in de maxi cosi een pauze neemt van 15 minuten of een half uur en dan doorreist lijkt me ook geen punt. Volgens mij gaat dit ook niet op de minuut precies. Het gaat er denk ik hoofdzakelijk om hoe vaak je zoiets doet. Dagelijks twee uur er in, half uur er uit en weer twee uur er in enz lijkt me beroerder dan 1x per maand 3 of 4 uur aaneengesloten (maar dat is hier niet voorgekomen nog).
     
  5. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb dus een bak waarin je de baby mag vervoeren in de auto. Zit ook zo'n oranje sticker op met de "keuring". De baby ligt in een buikband in de bak. En de bak zet je met je gordels vast.
    Mijn bak (en wagens) is van Jane (www.jane.es), zij hebben ook een soort stoeltje dat je ook als bak kunt gebrukken (dat ding heet Matrix, de bak heet Capazo)
     
  6. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    verhip zeg, ik wou dat ik die eerder had gezien! we hebben vlak na de geboorte van Sven een vakantie laten schieten, omdat hij te lang in de maxi cosi moest. ik vind 2 uur rijden en dan 15 minuten rust voor een klein babietje niet prettig voor het ruggetje.

    als we dit hadden geweten had ik zo'n wagen meteen aangeschaft! wat ideaal en inderdaad ook voor in nederland goedgekeurd. pfff.... mooi hoor!
     
  7. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    wat gaaf wat kost die en waar ken ik hem kopen?
     
  8. anne82

    anne82 Bekend lid

    16 mrt 2008
    838
    0
    16
    laat maar...had wat geschreven...maar is al niet meer van toepassing (had pagina 2 niet gelezen)
     
  9. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Blusvrouw, in uden zit een winkel die ze heeft (babysales).
    En ook bij Eindhoven in de buurt zit een winkel die alles verkoopt(die adverteren veel op marktplaats).
    Tip: vraag of ze ook de oudere modellen hebben... scheelt nogal veel in de prijs!

    Wij hebben nu een enkele wagen en de dubbele wagen van Jane. En ik ben er zo blij mee!

    o ja, de bak is behoorlijk ruim! Dus niet na 5maanden te klein. (oke mijn meiden zijn beiden niet zo groot, maar Sam zou er met 9 maanden nog met gemak in gekunnen hebben maar dat had ze niet op prijs gesteld hihihi, alhoewel.. ze kon ook op d'r buik erin als we wandelden, dan drukte ze zich op en keek ze via het gaas naar buiten hahaha)
     
  10. bleu

    bleu Actief lid

    2 apr 2008
    455
    0
    0
    Ik zie dat je inmiddels hebt besloten een kinderwagen met bak te gaan kopen.
    Als je geen auto hebt lijkt mij dat ook de beste/goedkoopste oplossing.
    Wij gaan het doen met de maxi-cosi.
    Mijn anderen kindjes hebben namelijk (bijna) geen gebruik gemaakt van de kinderwagenbak en zaten met zo'n 3 mnd al in een buggy.
    Ik ga dus voor een buggy/makelijke wagen, met adapters voor de maxi-cosi en een draagzak.
    Zit ook een beetje met ruimte gebrek dus dit lijkt mij de beste oplossing.
    Groetjes..
     
  11. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap waarom mensen er over na denken of ze voor een kinderwagen bak of maxi cosi gaan terwijl het 2 hele ander dingen zijn. een maxi cosi is een auto stoel.en deze is gemaakt om je kindje in de auto in te vervoeren.

    en kinderwagen bak is een bak die dient als wiegje op je kinderwagen om op die manier je kindje te vervoeren.
     
  12. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Hoe kan je kindje met 3 maanden al in een buggy zitten? Een kindje van 3 maanden kan nog helemaal niet zelfstandig zitten, dus dat is enorm slecht voor het ruggetje! Het wordt aangeraden om een kindje tot in ieder geval 6 maanden zoveel mogelijk plat liggend te vervoeren. De maxicosi moet echt zoveel mogelijk beperkt worden tot in de auto.
     
  13. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Er zijn ook buggy's die je bijna neer kunt leggen en vrij strak om je kind je zitten. Ik ben met 7 maanden eraan begonnen omdat mijn zoontje steeds wilde rondkijken en omhoog kwam uit de kinderwagenbak.
     
  14. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Daar denk je over na omdat je niet alleen een kinderwagenbak op je wagen kunt bevestigen maar ook een maxicosi.
     
  15. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Maar ehm, 7 maanden is alweer iets heel anders dan 3 maanden waar 't in dat berichtje over ging. 7 maanden vind ik niet vreemd, al gaat ze bij ons dan in de wandelwagen, die kan helemaal plat.
     
  16. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vind 3 maanden ook erg jong voor een buggy.
    wij hebben ook een buggy die helemaal plat kan, en daar moest sven met 6 maanden in tijdens de vakantie en dat vond ik al heel jong eigenlijk. hij ligt nu nog steeds erg graag in de grote wandelwagen.

    ook inderdaad het óf een cosi óf een kinderwagenbak snap ik niet helemaal. dit is appels met peren vergelijken. als je dan een keer de stad in wilt? je kindje kan zo klein echt nog niet zo lang in de maxi cosi, dat is helemaal niet goed voor het ruggetje. hier een maxi cosi in de uitverkoop (model vaan 2007) en een goedkope kinderwagen, en zo'n enorm genot!
     
  17. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ja maar het blijft bij het feit dat het er inderdaat alebei op kan. het nog steeds niet het zelfde product is. net als wat Claartje zegt het is appels met peren vergelijken.
     
  18. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik bedoelde ook wandelwagen i.p.v. buggy ;)
    Buggy is met die kleine wieltjes he?
    pffffff er zijn zoveel dingen op de markt.
     
  19. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hahaha dat is wel waar, je hebt de meest (on)mogelijke mogelijkheden ;)
     
  20. Sharon20

    Sharon20 Fanatiek lid

    19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    wij hebben de kinderwagen van mijn moeder gekregen en hebben de 3-1 topmark motion gekozen. wij gebruiken vooral de maxi-cosi voor als we naar familie gaan (alle opa's en oma's hebben een box of ledikantje binnen staan waar hij lekker languit in kan liggen) gaan we naar een markt ofzo of naar een dierentuin (ergens naartoe waar je lang loopt) dan gebruiken we wel de reiswieg! de maxi-cosi is wel makkelijker voor korte afstanden bv ff naar de winkel ofzo (omdat je deze zo in je auto gebruikt als autostoeltje en zo weer op je kinderwagen kan klikken...
     

Deel Deze Pagina