Reiswieg of maxicosi op de kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dot, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bleu

    bleu Actief lid

    2 apr 2008
    455
    0
    0

    Ik had een (nl goedgekeurde)buggy waar m'n kindjes al met 3 mnd in mochten liggen en ze hebben tot op de dag van vandaag nog nooit rugklachten gehad. Dit is trouwens wel 8 jr geleden.
    Mijn schoonzus heeft zelfs op dokters (ziekenhuis kinderarts) advies ook haar meisje met 3 mnd in een buggy gelegt/zet (1 standje ophoog) Voor het velen spugen en meer frisselucht dan in een bak.
    Elk kindje is anders...
    Mijn zoontje zat met 5 1/2 mnd zelfstandig, hij mocht toen ook al in een fietsstoeltje van de kinderarts (consultatiebureau).
    Ik moet wel zeggen dat het toen een flinke knul was. (nu klein voor z'n leeftijd)
     
  2. bleu

    bleu Actief lid

    2 apr 2008
    455
    0
    0
    Bugaboo bee is ook een (soort) buggy zonder bak.
    Deze mag zelfs vanaf de geboorte zie ik..
    Iemand ervaring met deze wagen ?
     
  3. Sproetjesqueen

    26 aug 2008
    14
    0
    0
    Beste Dot, Een Maxi cosi moet je er altijd extra bij kopen, is officieel autostoeltje, zit nooit standaard bij kinderwagen ook niet bij de Mura! Succes, maar als je geen auto hebt kun je lekker beter alleen de reiswieg nemen, als kindje daaruit is gegroeid gaat ie in de wandelwagen! doei groetjes!
     
  4. Shyness

    Shyness Bekend lid

    17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Zoiezo heb je een draagmand nodig, een maxi cosi is zoals velen hier al zeggen gwn een autostoel! Het is heel slecht om je kindje daar voor lange tijd in te zetten! ik word er zelf boos van als ik mensen er mee zie rondrijden voor lange tijd, heel slecht voor het ruggentje van de babytjes!

    x
     
  5. Pientje

    Pientje Fanatiek lid

    17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Als je vanaf de geboorte gaat gebruiken dan moet je een babynestje aanschaffen, die plaats je in het buggy zitgedeelte geloof ik.
    Al ziet het er wel klein uit, dat nestje, dus vraag me af hoelang je dat kan gebruiken.
     
  6. Pila79

    Pila79 Bekend lid

    4 dec 2007
    978
    0
    0
    In de stokke mag de baby vanaf de geboorte al in het zitgedeelte, daar zit een speciale stoelverkleiner bij. De eerste kinderwagens kon je niet eens met bak kopen (dat hebben ze inmiddels wel veranderd, geloof zelfs na veel vragen van de nederlandse markt :) )

    Ik heb ook gelezen dat die 2 uur voor de maxicosi een advies is en dat ze eignelijk niet weten hoe lang je kindje erin mag voordat het iets 'schadelijks' doet. Maar als je af en toe 2,5 uur moet rijden voor een familie bezoekje zou ik dat ook gewoon doen en niet nog een kwartier wachten om het laatste half uur te rijden als het kind daarna een paar uur uit de maxi cosi blijven. Mocht je nou 5 uur moeten rijden zou ik wel elke 2 uur stoppen.

    Dit zegt de site van maxi cosi erover:

    Hoelang mag je aaneengesloten gebruik maken van de Maxi-Cosi Cabrio(Fix) babyautostoel?
    Daar zijn veel misverstanden over. Dit wordt vooral verteld en geschreven uit bezorgdheid m.b.t. baby’s en in het kort komt het er op neer dat men het gebruik van een baby-autozitje als bijv. een Maxi-Cosi Citi of Maxi-Cosi Cabrio(Fix) niet moet overdrijven. Kinderen moeten niet te lang, onnodig in een vaste houding liggen. Ze moeten de kans krijgen, hun motoriek, arm-, rug- en nekspieren te ontwikkelen. Dat schrijven wij, als fabrikant van het allereerste autozitje voor baby’s in Europa, de Maxi-Cosi, dan ook al vele jaren in onze gebruiksaanwijzingen. Plaats een baby dus niet uit gemakszucht, de hele dag in zijn zitje, maar geef hem de kans zich te ontwikkelen. Dat geldt overigens ook voor buikdragers en alle andere producten waarin een baby in een vaste houding zit, hangt of ligt. Echter wanneer er eens een keertje een langere autorit of vakantiereis gemaakt moet worden, dan is dat geen enkel probleem. Ons advies luidt: Stop iedere 2 uur. Een baby moet ten slotte ook regelmatig eten en verschoond worden.
     
  7. babydreame

    babydreame Actief lid

    9 nov 2007
    308
    0
    0
    nagelstyliste
    arnhem
    Wij hebben ook allebei maxi cosi en kinderwagenbak. wij wisselen het af mijn dochtertje heeft lang in de bak gelegen omdat ze vrij klein was, dat scheelt wel heel veel hoor.
    Ik vind ook dat de concument hier ook een beetje fout aan is, wand je hebt tegen woordig de Quinny zapp super handig ding, maar zie in de stad er heel veel mensen mee lopen, het is de kleinste licht gewichte buggy terwereld en super makkelijk. De buggy kan lekker makkelijk langs de paden zeker kruidvat en andere winkel centra,s maar denk ook omdat het zo gemakkelijk word gemaakt dat mensen vaak voor zo,n ding kiezen en weet ook dat de baby,s er langer in liggen. wat eigelijk niet de bedoeing is. voor zo,n lange tijd.
     

Deel Deze Pagina