restless legs

Discussie in 'Gezondheid' gestart door julia6, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Wie o wie heeft er ook last van? Van die kriebel in je benen waardoor je niet stil kan liggen en dus ook niet kan slapen, tenzij je snachts 100 wandelingetjes maakt. Om gek van te worden! Herkenbaar? Tips? Alles is welkom!
     
  2. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    helaas geen tip voor je, maar ik weet dat ik er bij de 1e een paar weken lang helemaal gek van werd.

    ik hoop dat me dit nu bespaart blijft.

    succes, joyce
     
  3. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.297
    477
    83
    near rotterdam
    mijn vk adviseerde om magnesium te gaan slikken. ik heb het nog steeds, maar wel minder als voordat ik magnesium ging slikken
     
  4. Vlinderfladder

    4 jun 2008
    56
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoe vreselijk lelijk die dingen ook zijn, ik draag overdag een steunpanty en dat helpt echt wel.... bij mij tenminste
     
  5. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Magnesium helpt idd: die stof heb je nodig om je spieren te kunnen ontspannen, (wordt bijv ook aangeraden bij spierspanningshoofdpijn).

    Verder: warm bad 's avonds, je man je benen lekker even laten masseren voordat je gaat slapen.
    En je bezigheden in balans houden: niet teveel dingen doen waarmee je je beenspieren erg gebruikt.
    Ik heb er bijvoorbeeld vannacht weer veel last van gehad, maar gisteren ook 12 uur gewerkt (eigen keuze ff: deel m'n eigen uren in) en nogal wat heen en weer gereden van ed ene naar de andere client. Kan ik dus direct bezuren... (maar goed, ook zonder die restless legs slaap ik nauwelijks de afgelopen week).
     
  6. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Dank jullie wel! Ik moet morgen toch naar de vk, dan vraag ik meteen even na over dat magnesium en wie weet heeft ze nog andere tips, naast die van jullie. Ach en die steunpanty, die zie je toch niet eens? Is dus best wel het proberen waard denk ik zo ;) Hopelijk krijg ik morgen nog meer gouden tips, dan laat ik het hier zeker weten! En Rozemarijke, dan nauwelijks slapen komt mij ook zeer bekend voor, zelfs als die benen eens normaal doen lig ik ook halve nachten wakker, maar op de een of andere manier rust ik ook met wakker liggen redelijk uit. Maar laten we eerlijk zijn, ik begin uit te kijken naar mijn verlof! :)
     
  7. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Nou ik heb zelf een restlest leg, alleen rechts kan ik niet stilhouden 's nachts :rolleyes: Bij mij echter niet zo storend dat ik er iets voor gebruik.

    Ik las in een boekje van Weleda dat zij ook een middeltje hebben speciaal voor zwangere vrouwen. Venadoron heet het middel. Ik weet niet of het wat is, want heb er zelf geen ervaring mee.
     
  8. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik kon vannacht wel vloeken door die benen! :evil:
    En ben er wel 5 keer uitgeweest.
    Nog niemand de GOUDEN TIP?
     
  9. Tinkerbel80

    Tinkerbel80 Niet meer actief

    De gouden tip is toch echt magnesium.
     
  10. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Maar voor midden in de nacht gewoon je vent wakker maken en hem je benen laten masseren, :) Ik geloof dat als je van boven naar beneden laat masseren, de spanning je voeten uit, zeg maar, het het beste werkt...
     
  11. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Dan maar weer een fles floradix magnesium ertegenaan gooien ;)
    Het is een tijdje weggeweest maar of het van de magnesium was?
     
  12. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.297
    477
    83
    near rotterdam
    het duurde bij mij even voordat de magnesium werkte, maar nu werkt het goed.
     
  13. Jacobien

    Jacobien Actief lid

    8 apr 2008
    378
    0
    0
    Ik heb er ook enorm veel last van (gehad). Wat bij mij soms hielp was een warme of juist een koude douche.

    Maar tussen week 35 en 37 hielp niets meer. Ik trappelde dan zelfs is mijn slaap met mijn benen.

    Maar sinds een paar dagen lijkt het wel minder en houdt het mij in ieder geval niet meer wakker.

    Sterkte! want ik weet als geen ander hoe ellendig het is.
     
  14. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ook :( Bijna elke dag. Magnesium helpt niet. Steunkousen ook niet. Ik maak altijd maar een wandelingetje door het huis en dan wordt het wel beter. Maar trappelen in mijn slaap kan ik ook. BRRR
     
  15. Lelie4

    Lelie4 Actief lid

    10 feb 2008
    182
    0
    0
    Ook hier een slachtoffer haha! Ik had er nog nooit van gehoord maar wat wordt je daar gek van zeg! Ik kan er inderdaad niet van slapen terwijl ik met die buik nog best lekker lig! Gelukkig slaapt mijn man heel erg vast anders werd hij er vast net zo gek van als ik :)
     
  16. julia6

    julia6 Fanatiek lid

    6 feb 2008
    3.639
    0
    0
    Gelderland
    Gouden tip? Had ik hem maar! Zoals mijn vk ookal zei, magnesium helpt bij sommigen heel goed, bij anderen helemaal niet. Ik hoor tot de laatste categorie en heb vannacht weer de nodige wandelingetjes gemaakt, om gek van te worden. Heb het niet alleen in bed, ook als ik op de bank zit, na een half uurtje moet ik gewoon even lopen. Nu combineer ik dat meestal maar met een bezoekje aan de wc.... ;) Snachts blijft het om gek van te worden. Die douche, Jacobien, misschien moet ik dat eens proberen, alleen weet ik niet of ik dat zo midden in de nacht voor elkaar krijg. Loop meestal half slaapdronken en half in slaap een rondje en ben blij met onze traphekjes dat ik niet van de trap afdonder ;)
     
  17. lovelyengeltje

    lovelyengeltje Fanatiek lid

    8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik was vanacht om 4 uur nog wakker van die restless benen.
    bah
    mn vriend zei steeds al lig eens stil.
    dus ik heb(op de plek van mn voeten) een kussen onder mn matras gelegd.
    zodat het daar iets hoger is.
    het werkte wel een beetje.
    en af en toe een stukje lopen.

    grrr
     
  18. prietpraat

    18 feb 2008
    7
    0
    0
    Heb altijd al restless-legs gehad, wat bij mij het beste werkt: voor het slapengaan je benen eerst met (heel) warm water afdouchen, daarna met (ijs)koud, vervolgens nog een keer met warm en altijd eindigen met koud water. Daarna nooit last. Maar goed, doe ik niet dagelijks, dus heb ze ook nog regelmatig!
     
  19. Hummel

    Hummel Niet meer actief

    Hier ook iemand met erg rusteloze benen. Het valt mij wel op dat ik zodra ik last heb van vocht in mijn benen, mijn rusteloze benen ook erger worden.

    Ik was er al een tijdje vanaf, maar heb er nu weer last van. Het is enorm irritant en vervelend.

    Liefs Hummel.
     

Deel Deze Pagina