Risico's curretage

Discussie in 'Miskraam' gestart door Yoga fanaatje 1987, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Hoi. Aanstaande dinsdag controle om te kijken of mijn baar moeder schoon is. Afgelopen woensdag nog niet. Er zat nog een restje weefsel. Is nu 2 weken en paar dagen vanaf de miskraam. (Opgewekt met medicijnen. Hartje was gestopt met 9 weken bleek bij de termijn echo. Ik was toen 10.5 week) Dus al met al. Al bijna 6 weken bezig vanaf dat het hartje niet meer klopte.) Maar als de rest er niet voor dinsdag uit is. Ga ik toch voor een curretage. Of nog een X medicijnen maar weet niet of dat kan. Ik had namelijk maar 1x de 4 tabletten ingebracht. Toen was het vruchtje er al uit. Dus hoefde 12 uur erna niet nog een dosis van 4 tabletten in te brengen.

    Ik weet dat de risico's op verkledvingen heel klein zijn en dat het een volgende zwangerschap niet in de weg staat. En ook geen extra kans op nog een mk. Maar nu lees ik een onderzoek van AMC dat er een risico van 1 op 5 is op verklevingen en risico op vroeggeboorte in volgende zwangerschap. Dat vind kk best veel.

    Wie heeft er ervaringen met curretage en hoe liep dat af? Goed of slecht.
     
  2. Sandy01

    Sandy01 Bekend lid

    5 okt 2009
    713
    293
    63
    Ik heb 2x een curretage gehad en dit is bij mij zonder problemen verlopen. Ook geen last van verklevingen o.i.d.
     
  3. 78Sandra

    78Sandra Fanatiek lid

    16 feb 2013
    2.167
    363
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb ook al 2x een currettage gehad en morgen staat mij helaas de 3e te wachten :(.

    Maar van de eerste twee keer geen nadelige gevolgen ondervonden, geen verklevingen etc.
     
  4. Treez

    Treez Niet meer actief

    Ik heb vier curettages ondergaan zonder nadelige gevolgen. Lichamelijk verliep het altijd heel voorspoedig. Ik heb het de laatste keer zelfs zonder verdoving laten doen. Het was toen net zoals bij jou enkel een stukje restweefsel en was binnen twee minuten klaar. Ik ben daarna zelf naar huis gereden en een dag later op vakantie gegaan. Ik voelde mij fysiek prima. Ik was vooral kwaad op mijn lijf :(.
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik ben 2x gecurreteerd in 4 dagen tijd. (2de x ivm restweefsel)
    Geen nadelige gevolgen gehad tot nu toe.
     
  6. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Zonder verdoving? Is dat niet heel pijnlijk? Normaal doen ze toch onder narcose? Of ruggenprik?
     
  7. nicole1987

    nicole1987 Fanatiek lid

    19 sep 2015
    3.027
    970
    113
    Vrouw
    brabant
    Hier ook 1x curretage gehad, ook niks van gevolgen gehad.

    En de volgende zwangerschap is onze dochtertje met 38 weken geboren dus ook geen echte vroeggeboorte
     
  8. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier 5 curretages gehad en 2 andere baarmoederoperaties en geen verklevingen overgehouden. Ik bleek echter een septum in mijn baarmoeder te hebben wat wel voor problemen zorgde.
    Een kans van 1 op 5 lijkt me echt onzin hoor. Benieuwd waar dat op gebaseerd is..
    Mijn dochter is met 40.1 spontaan geboren..
     
  9. Treez

    Treez Niet meer actief

    Normaal wel. De reden waarom ze het onder narcose doen, is vooral ook vanwege emotionele redenen. Een abortus gebeurt ook niet onder de narcose en dat is dezelfde procedure, maar dan vrijwillig :(. Het ging bij mij enkel om restweefsel en ik wilde er zo snel mogelijk vanaf. Het was miskraam nummer zoveel en mijn gynaecoloog wilde mij wel als spoed er tussen proppen. Ik had gegeten dus narcose was geen optie en daarnaast gingen wij een dag later op vakantie. Qua pijn vond ik het vergelijkbaar met het plaatsen van een spiraaltje.
     
  10. Evvie

    Evvie Fanatiek lid

    13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Mijn derde zwangerschap (tussen beide kinderen in) is geëindigd in een curretage. Geen verklevingen of problemen aan over gehouden voor zover ik weet. Mijn cyclus na de curretage was 28 dagen en nog een maand later was ik zwanger van de jongste. En hij is na een probleemloze zwangerschap geboren na bijna 40 weken.
    Wel had ik de eerste maanden last van een beurs gevoel.
     
  11. shanacasier

    shanacasier Actief lid

    11 apr 2016
    137
    11
    18
    ik heb 6 oktober 2016 een curretage gehad , en ben terug zwanger geraakt in januari 2017 en tot nu toe is alles goed , ergste is zelf ik uitgerekend ben in oktober het een moeilijke maand zal worden hier..
     
  12. Yoga fanaatje 1987

    Yoga fanaatje 1987 Actief lid

    3 mei 2017
    353
    91
    28
    Vrouw
    Allemaal reacties dat het meevalt dus. Gisteren controle gehad. Maar alles was gewoon schoon! Vorige week had ik ook controle toen zat er nog weefsel. Erna niks verloren meer. De gyn zei dat uit onderzoek is gebleken dat in 70 procent van de curretages het geen weefsel blijkt te zijn maar gewoon iets wat in t baarmoeder zit. Dat was dus bij mij ook zo. Ben echt opgelucht. Ze zag zelfs dat het baarmoederslijmvlies zich opbouwt dus binnen een week waarschijnlijk ei sprong zei ze. Gisteren voor de zekerheid gezellig gemaakt. En vandaag ovulatie testen doen. Dan heeft mijn cyclus zich aardig goed hersteld.
     
  13. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.450
    2.261
    113
    fijn voor je!
    Bij mij was ook nog niet alles weg na eerste keer tabletten. Ook na 2e keer tabletten zat er nog iets. Uiteindelijk na 2 ms was alles toch weg. Duurde wel lang maar ben toch blij dat ik geen curettage heb gehad, just to be sure
     

Deel Deze Pagina