Ritme baby 4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Raaf92, 23 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    2 weken geleden gestopt met bv en begonnen met kv. Sindsdien hadden we echt een fijn ritme.

    7.00 eerste fles en daarna gelijk weer slapen.
    8.00/8.30 wakker en lekker spelen en kroelen
    10.00 rondje lopen en gelijk slapen
    11.00 fles en slapen
    12.00/12.30 wakker, spelen/kroelen
    14.00 in de wagen een dutje
    15.00 fles en slapen
    16.00/16.30 wakker, spelen/kroelen
    18.30 in badje, fles en daarna lekker slapen tot de volgende dag 7.00

    Maar nu is ze het ritme een beetje aan het omgooien, het eerste slaapje na 7.00 slaapt ze nog wel, maar na 8.00 slaapt ze dus niet meer tot na de fles. En opzich vind ik dat niet erg, want ze is vrolijk! Alleen na 2 uurtjes wordt ze het wel zat en dan heb ik nog een uur tot de fles. En tijdens het rondje lopen valt ze niet in slaap, dus nu elke x als ik haar de fles geeft valt ze heel diep in slaap, en leg ik haar ook al slapend in bedje.. Dat vind ik soms vervelend want ik leg der het liefst wakker in bed, zodat ze vanzelf in slaap valt. Het is altijd goed gegaan, en ze kan ook zelf in slaap vallen, maar misschien kan ik iets anders doen? Ze slaapt bijna nooit langer als 3 kwartier! Laat ik haar teveel slapen of gaat het goed zo?
     
  2. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Volgens mij doeje het wel goed hoor, mijn zoontje sliep op dezelfde momenten rond die leeftijd. Ik zat soms ook een beetje in de knoei met de fles, maar als hij eerder wilde drinken dan gaf ik altijd gewoon. Toen we fruit gingen geven kreeg hij dat rond 10 en dan kwam ik wel altijd goed uit. En als ik hou was zou ik je niet zo druk maken om het slapend wegleggen. Zeker niet als ze zelf ook in slaap kan vallen. Dan maak je je zorgen om problemen die er nog niet zijn en wellicht nooit komen. Zonde van je tijd
     
  3. HipHopHooray

    22 dec 2013
    61
    0
    6
    NULL
    NULL
    Klinkt goed inderdaad. Klopt het dat ze maar 4 flessen krijgt en na 18.30 uur geen fles meer? Ik zit nog wel op 5 flessen namelijk en durf die van 22.30 uur er niet vanaf te halen :) Ze is ook 4 maanden...
     
  4. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.247
    668
    113
    Mijn dochtertje is 5 maanden maar krijgt die laatste fles ook nog om 22 uur maar dit is ook omdat mijn dochter maar flessen van 120/4 drinkt dus ze drinkt niet veel dus die 5e fles is nog nodig.
     
  5. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Het ritme omgooien gaat ze nog vaak doen. Ik zou er gewoon in meegaan. Moe is naar bed, honger is eten. Kijk niet op de klok, maar naar je kind. Wat wil zij? Je zal zien dat baby's heel goed zelf hun ritme kunnen regelen.
     
  6. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Ja dat klopt, ze drinkt 4 flessen van 200 en soms als ze s'ochtends vroeger komt 1 fles extra ;)! Ze sliep op een gegeven moment zo diep dat we der een x hebben laten gaan s avonds en toen kwam ze pas om 7.00 de volgende ochtend :)!
     
  7. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Ik leg der idd in bed als ze gaat geeuwen oogjes wrijven enz. maar ik ben de kamer nog niet uit of ze gaat krijsen. En laten huilen vind ik oke voor een paar minuten maar niet hoe hard ze dan huilt ;)!
     
  8. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik zou haar ook niet laten huilen. Als ze lekker in slaap valt bij jou is dat ook prima.
     
  9. misscoco

    misscoco Actief lid

    29 sep 2015
    233
    9
    18
    Mijn zoontje is 4 maanden (19 weken) en drinkt 5 flessen. 2 van 210+7 en 3 van 190×6. Hij is enorm lang en flink en vraagt echt nog om die 5 flessen. Sinds een week eet hij elke avond ook een potje groente op. Alles gaat schoon op!
    Ik merk dat hij nu iets langer wakker kan blijven, Om 1,5 - 2 uur. Sinds 2 weken slaapt hij overdag in bed, daarvoor lukte dat nooit. Sliep hij altijd beneden in de box of op mijn arm. Buiten in de kinderwagen vind hij ook fijn en dat doen we af en toe ook nog. Maar zodra hij moe wordt leg ik hem in bed. Vaak moppert hij even, jengelen maar valt binnen een paar minuten in slaap. Soms na 45 wakker of na een uur en dan moet ik hem even laten huilen, vaak slaapt hij dan weer verder. Als dat echt niet lukt haal ik hem naar beneden en slaapt hij verder op m'n arm of hij blijft wakker.
    De nachten slaapt hij goed, laatste fles tussen 19.00 en 20.00 en hij wordt tussen 5.00 en 6.00 wakker van honger.
     
  10. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik denk dat je goed doet hoor! Slapend wegleggen lijkt mij geen probleem. Mijn zoontje viel tijdens de fles vaak al in slaap enhalverwege moest ik dan even zijn luier doen om hem wakker te maken. Daarna dronk hij dan verder. Hij dronk vaak ook slapend. Dus legde ik hem daarna in bed.

    Je kindje geeft zelf aan wanneer het de fles wil dus die vijfde fles eraf lijkt mij prima. Zolang ze genoeg voeding binnen krijgt, lijkt me dat geen probleem. Io haalde de vijfde fles pas met 5,5 maand eraf. Eerst omdat hij die vijfde fles nog helemaal leegdronk en daarna durfde ik niet goed. Toch gedaan en hij sliep door tot de volgende ochtend. Helaas wel een uur eerder wakker dan voorheen maar goed dat was niet anders.

    Zo te lezen doe je het heel goed joh! Niet dat het aan mij is om daar iets van te zeggen. Als je doet wat goed voelt, is het goed. Dit laatste heb ik pas de afgelopen maanden echt geaccepteerd. Wou dat me dat eerder waa gelukt, was zoveel makkelijker geweest. Ach, een koe moet je niet in de kont kijken toch ;)
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Hier 4.5 maand met 5x 180+6(+1 jhbpm) flesjes duren dus wat langer en het is een rustige drinker. Nu aan t opbouwen met hapjes. Schema is redelijk flexibel omdat ze nog wel eens een hongerlap is en om de 3 uur ineens wil eten. Maar wij komen globaal op ongeveer onderstaande uit:

    07:30 - 08:30 fles (reflux geval)
    08:30 - 10:30 slapen
    10:30 - 11:30 spelen
    11:30 - 12:30 fles
    12:30 - 14:00 spelen/naar buiten/klein tukkie
    14:00 - 14:30 fruit (poging)
    15:00 - 16:00 fles
    16:00 - 17:00 dutje
    17:00 - 18:00 spelen
    18:00 - 18:30 groente (poging)
    19:00 - 20:00 fles (in dr kamer)
    20:00 - 23:00 slapen
    23:00 - 00:00 stille fles (donkere kamer)

    Fles van 23:00 ontkomen we niet aan, ze slaapt max 8.5 uur en ze plast dermate veel dat de babydry t ook niet aankan dus we MOETEN wel een andere luier omdoen. Ze slaapt daarna heerlijk verder en is in de ochtend een bonk enthousiasme dus dat zal wel goed lopen zo.
     
  12. SylvanaRR

    SylvanaRR Lid

    30 apr 2017
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hoi ,

    Mijn baby is nu net 14 weken geweest ,
    En heeft echt een heel ander ritme ! Zo zie je maar dat ieder kind uniek is ..
    mijn kleine word altijd rond 08.00 uur wakker en krijgt zijn fles 180+6 en is daarna altijd nog anderhalf tot 2 uur wakker en maakt inderdaad dan maar een slaapje van 45 min en word weer wakker en wilt gelijk weer een fles ! Hij krijgt dan ook nog 5 flessen per dag , om 19.30 uur de laatste en slaapt dan tot de volgende ochtend door..
     

Deel Deze Pagina