ritme

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door mik25, 29 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mik25

    mik25 VIP lid

    12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hoi,

    ik heb even een vraagje. ik ben trotse mama van een dochter donique van 5 weken., alleen een ritme is nog ver te vinden. ze komt nog elke drie uur voor een voeding. tussen sommige voedingen slaapt ze soms is ze wakker en het is niet te zeggen wanneer ze wakker zal zij 's ochtends of 's middags . alleen het is zo dat als ze wakker is ze nooit lang wakker is zonder te huilen. ik kan haar wel ff in de box leggen maar na een minuut of tien verveelt mevrouw zich en huilt net zo lang tot een van ons haar oppakt en dan valt ze tegen ons aan in slaap. we kunnen haar als ze huilt echt niet in haar wieg of de wagen leggen want ze blijft gewoon doorkrijsen en zal echt niet gaan slapen.
    nu vraag ik mij af of ik haar als ze eten heeft gehad en schone broek heeft ook wel eens mag laten huilen. of is het zo dat als ze zo klein zijn ze altijd om iets huilen en je ze het beste kan troosten'gisteren had ik haar even laten huilen en toen had ze daarna meteen een verhoging van 8.1 graden dus was best geschrokken vandaar mijn vraag. 's avonds na de voeding van negen uur is ze vaak bezig en aan het huilen (af en aan) tot de voeding van 12 uur. en ik kan je vertellen dat dit me behoorlijk aan het opbreken is. daarna komt zel elke drie tot vier uur. maar de agelopen twee nachten werd ze elke keer na twee uur al wakker! ik vind het erg lastig en word hier behoorlijk onzeker van. vooral omdat ik borstvoeding geef en bang ben dat ze gewoon niet genoeg heeft 's avonds. dat ze daarom zo wakker is en veel huilt. s avonds zijn 'mijn borsten voor de voeding ook leger als overdag.

    hoeveel horen die kleintjes eigenlijk te slapen?

    ik hoop dat je er wat van snapt en een antwoord hebt voor mijn vragen!

    groetjes kim
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hallo,

    Echt een ritme met Bv zal je niet krijgen als je op vraag voedt. Dat baby's 's-avonds vaker aan de borst willen komt veel voor. De voeding is dan meestal wat minder vet en ze gaan clusteren.
    Het beste kan je je vragen over de voeding even stellen bij ilse, onze lactatiekundige.

    Wat betreft het huilen...volg hierin je gevoel. het kan geen kwaad om kleintjes even te laten huilen, maar vaak zoeken ze troost en geborgenheid en dan is niets fijner dan bij papa of mama te zijn.
    Wat bedoel je met 8.1 verhoogd?

    Ilja
     
  3. mik25

    mik25 VIP lid

    12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    hihihihi sorry ik bedoelde 38,1 graden.

    het is gewoon zo vervelend want om je heen krijg je dan te horen dat je te beschermend bent en dat huilen goed is voor de longetjes etc etc etc. terwijl ik weet dat dat kind hardstikke last heeft van haar darmen. en haar gewoon wil troosten. (hoor ook wel verschil in hultjes) en ik wil haar niet tekort doen hou zo verschrikkelijk veel van haar!

    nu heeft ze vanaf vandaag groene ontlasting en is ze helemaal ontroostbaar.
     
  4. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Lekker blijven troosten hoor. Laat een ander maar praten!
    Groene ontlasting en darmkrampjes lijkt op veel voeding!
    Maar nogmaals voedingsvragen op het gebied van Bv laat ik graag aan onze lactatiekundige over.

    Ilja
     
  5. mik25

    mik25 VIP lid

    12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    dankjewel! ik heb het al aan de lactatiekundige gevraagd. ik blijf mijn meisje lekker troosten!
     

Deel Deze Pagina