vocht vasthouden is dit nou erg?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door st3phanieej, 25 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. st3phanieej

    st3phanieej Actief lid

    22 aug 2008
    169
    0
    0
    hallo ik ben nu 25weken en ik hou vocht vast in me polsen in me voet en net boven me voet in mn been is dit nou erg? en wanneer weet je dat het te erg word? ik heb er nog niet met me verloskundige over gesproken omdat ik het sinds kort pas heb


    groetjes stephanie
     
  2. Gentle

    Gentle VIP lid

    10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Volgens mij is het niet erg, maar juist heel veel voorkomend. Voor jezelf is het alleen vervelend, omdat je wat dikker lijkt/bent.

    Wat je in ieder geval kunt doen is je benen hoog leggen, zodat je voeten niet zo groot worden. Het is toch vocht wat ook terug kan stromen en zo hoopt het zich niet zo op. Bewegen helpt volgens mij sowieso!
     
  3. Sucre

    Sucre Fanatiek lid

    1 feb 2008
    4.877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb dit ook sinds een dikke week. Ik vind het vooral ook heel vervelend voelen. Ik leg mn benen hoog, maar mn benen blijven dik. Volgende week ga ik met mijn vk bespreken of ik beter steunkousen kan gaan dragen, ook omdat in mijn familie spataderen voorkomen en die wil ik echt niet krijgen nu.
     
  4. Lady C

    Lady C Bekend lid

    19 jan 2007
    516
    1
    18
    en genoeg water drinken. Klinkt tegenstrijdig, maar het schijnt beter te helpen bij de vochtafdrijving.

    En tja, het schijnt erbij te horen. In mijn eerste zwangerschap had ik er ook veel last van, maar nu nog helemaal niet.

    Als het heel plotseling heel erg wordt, dan wel even de vk bellen. Ook als het in combinatie met onverklaarbare hoofdpijn is of als je buikpijn boven in je buik krijgt (soort band onder je middenrif).

    Mocht je je ongerust maken of onzeker er van worden kan je ook altijd de vk bellen. Zij is er tenslotte ook voor om je gerust te stellen als dat nodig is. Soms wil ze voor de zekerheid je bloeddruk even controleren, maar dat hoort erbij.

    Maar het hoort er een beetje bij. Velen hebben er last van in meer of mindere mate. Sterkte!
     
  5. Tamara84

    Tamara84 Bekend lid

    16 okt 2008
    688
    0
    0
    Kan wel ernstig zijn hoor!

    Als je vocht vast gaat houden en je bloeddruk stijgt kan dat wijzen op zwangerschapsvergifteging of het HELP-syndroom...

    Dus wel goed je bloeddruk in de gaten laten houden door de verloskundige, huisarts of gynaecoloog.

    Als je bloeddruk goed blijft is er niets aan de hand, dan blijft het alleen een lastig kwaaltje...
     

Deel Deze Pagina