Vreselijke schoonmoeder!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bo20, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Dames, ik moet even m'n gal spuien!

    WAAHHHH WAT IS MIJN SCHOONMOEDER EEN BEMOEIAL! :confused:

    Het is begonnen sinds mijn vriend en ik ons nieuwe huis hebben gekregen. We zijn druk aan het klussen en volgens haar mag ik bijna niks doen. Elke keer als ze langskomt verteld ze me dat ik er dun, wit en niet gezond uit zie. Ik moet genoeg eten en boodschappen moest ik ook maar eens doen, want er stond bijna niks te eten in de koelkast.
    Afgelopen zaterdag kwam ze weer langs en ik liep in mijn verfkloffie en droeg een strak shirtje, zonder BH. Bij het uitzwaaien, nadat ze natuurlijk weer veel te lang bij ons was geweest, zegt ze: "Ik zou maar even een BH aantrekken, want zo krijg je ehm.. hangtieten!" :confused: :confused: Ik heb notabene cup A en nu zijn ze nog steeds zo klein en stevig als wat! En dan nog, dat is toch niet normaal!

    En nu.. mijn vriend z'n vader en oom zouden kozijnen komen schilderen. Kom ik van m'n bedrijfsbezoek vanochtend even thuis aan om te kijken hoe het ermee staat, is z'n moeder er WEER :evil: ! Zit ze in m'n keuken te snuffelen en zegt ze: "Zal ik maar eventjes boodschappen doen, want je hebt nog geen boodschappen gedaan en ik heb niks te eten"... AARRGGHH!

    Het is maandag.. ik werk fulltime en vriendjelief ook. Vanavond na ons werk zouden we boodschappen gaan doen.. en dan nog. Het is ons huis, ons geld, onze baby en ons leven. We zijn nog druk aan het klussen, dus logisch dat nog niet alles in huis is gehaald.

    Ook vindt ze het belachelijk dat ik in het ziekenhuis wil bevallen en dat uit ze maar al te graag. En ze vindt het stom dat ze bij de bevalling er niet bij mag zijn. Ik wil gewoon geen pottekijkers. Dit is een intiemmoment tussen mijn vriend en mij. Zelfs mijn eigen moeder is er niet bij en dat hoeft voor haar ook absoluut niet.

    Ik ben er zo klaar mee! :rolleyes: Zou ik er wat van kunnen zeggen of vinden jullie het allemaal wel meevallen?
     
  2. Meiske74

    Meiske74 VIP lid

    22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou, lekkere schoonmoeder heb jij zeg! Altijd moeilijk om er wat van te zeggen. Je hebt binnen de kortste keren ruzie. Wat vindt je vriend er eigenlijk van?
    Gelukkig heb ik zelf een schat van een schoonmoeder die werkelijk altijd voor me klaar staat!
     
  3. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    nou ik vind het ook niet normaal hoe je schoonmoeder doet het is idd jullie leven en niet dat van haar dat ze ff kan gaan regelen het lijkt net of je niks goed kan doen volgens haar ik zou gewoon eens met je schoonmoeder gaan praten en vertellen wat je dwars zit en anders eens met je vriend er over hebben michien dat hij eens met zijn moeder wil praten veel succes

    liefs diane
     
  4. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Tja, ik mag er van mijn vriend niet te veel van zeggen. Want z'n ouders doen, volgens hem, als het nodig is alles voor ons.

    Maar begin me nu toch wel aardig te ergeren.. En nu zit ik op m'n werk met de gedachte van wat ze wel niet allemaal zal uitspoken op dit moment in ons huis. Ik ben nogal pietje precies, terwijl zij een totaal andere kijk er op hebben en het niet altijd even 'netjes doen'...
     
  5. friendly

    friendly Fanatiek lid

    15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Hey Bo,

    Ik ben dan nog niet zwanger maar ik denk dat onze schoonmoeders aardig op elkaar lijken. Nu heb ik het 'geluk' dat ze hier een half uur rijden vandaan wonen, maar anders had ik haar echt elke dag binnen gehad. Ze belt echt om de haverklap om niks. Er is altijd wel iets.
    Nu je zwanger bent kun je emotioneel gewoon wat minder hebben. Je kunt het beste even met je vriend gaan praten, het is tenslotte zijn moeder. Geef aan dat je je er niet prettig bij voelt dat ze zich overal mee bemoeit en dat je haar om de haverklap treft. Ik heb hier met mijn vriend ook over gesproken. In het begin wilde hij er niks van weten (ja, dat is omdat het mijn moeder is, als het die van jou was was het wel goed geweest etc kreeg ik dan te horen. Een paar dagen later zei ie het zelf: ze belt eigenlijk wel erg vaak he, ze bemoeit zich overal mee. Hij heeft er toen met zn vader over gepraat en nu gaat het een stuk beter.
    Alhoewel. Vorige week belde ze of we het adres van hun vrienden nog moesen hebben voor de huwelijkskaarten, maar wij kennene die mensen niet eens dus we nodigen ze niet uit. Toen zei ze: maar ik heb al gezegd dat ze wel een kaart zouden krijgen. Vriend heeft heel resoluut gezegd: mama, eigen schuld, je kunt geen dingen voor ons beslissen. Je lost het zelf maar op, wij gaan die mensen geen kaart sturen.

    Probeer je in elk geval niet teveel te ergeren, en praat erover. Dat is het beste voor jou en ook voor jullie meisje.

    Liefs Friendly
     
  6. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja, dat is ook echt zo. Ze woont drie kwartier rijden, maar komt om de haverklap langs.. helaas.
     
  7. friendly

    friendly Fanatiek lid

    15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Misschien kunnen jullie afspreken dat zodra het geklus klaar is ze jullie even met rust laten. Afspreken dat ze de sleutel alleen gebruiken als jullie dat afgesproken hebben en ze dan dus niet meer om de haverklap binnen valt.
     
  8. friendly

    friendly Fanatiek lid

    15 aug 2006
    2.067
    0
    0
    Tja, mijn schoonmoeder rijdt niet alleen, ze gaat alleen met de auto als schoonvader mee gaat en die werkt door de week. Ze komen dus niet zomaar af en toe binnenvallen.
     
  9. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ze heeft gelukkig (nog) geen sleutel. En als het aan mij ligt, komt deze er ook niet. We hadden vanochtend de sleutel voor zijn vader en oom onder de bloempot gelegd, want alleen zij zouden samen even kozijnen komen verven.
     
  10. dolfijntje1985

    dolfijntje1985 Bekend lid

    28 mrt 2007
    977
    1
    18
    ik zou ook met je vriend er over hebben dat ze geen sleutel krijgt dat ze gewoon langs kan komen als jullie thuis zijn ik zou toch ook maar met je vriend praten dat jij helemaal gestrest raakt van zijn moeder dat ze zich er constand mee bemoeid en dat dat niet goed is voor jou en je kindje ik hoop voor je dat het een beetje help

    liefs diane
     
  11. Ellis

    Ellis Lid

    16 feb 2007
    63
    0
    0
    Lanaken, Belgie
    Dit is ZO herkenbaar!
    Ook wij hebben net een nieuw huis gekocht en de vader van mijn vriend helpt heel veel met klusjes e.d. Zijn moeder is er altijd bij en bemoeit zich dan ook overal mee. Ze wil over alles de controle hebben in ONS huis. Ik mag niks doen en ze neemt me gewoon de dingen uit handen. Als ik er niet ben dan gaat ze gewoon poetsen in ons huis en zit in mijn kasten en aan mijn was en noem maar op.
    Op een gegeven moment had ik zelfs het gevoel dat het mijn huis helemaal niet was want ik had nergens meer overzicht over. Zij bepaalde en als ik iets anders wilde ging ze naar mijn vriend om daar alsnog haar zin te krijgen.
    Ik kan er een heel verhaal over schrijven, vol met voorbeelden. Geef ajb die sleutel maar niet want dat hebben wij dus wel gedaan en ze stonden dus gewoon in ons huis als wij er niet waren. Daar hebben we wel wat van gezegd nu.
    Mijn vriend zegt ook niet zoveel tegen zijn moeder, vind ook dat ze ons zo goed helpen (is ook wel zo, alleen de manier waarop) en kan de hulp van zijn vader ook goed gebruiken. Bovendien krijgt mijn vriend niet alles zo mee van wat zijn moeder doet en zegt omdat hij meestal met andere dingen bezig is in huis.
    Nu het meeste gedaan is is het wel wat minder omdat we ze gewoon minder zien (nou ja, nog vaak zo'n 2/3 keer in de week maar dat is al beter dan elke dag), maar als ze er weer zijn dat is het weer hetzelfde liedje. Ik voel me heel vaak heel ellendig en maak me heel druk en heb ook al woorden gehad met vriendjelief en weet verder niet zo goed wat ik ermee moet. Ik hoop gewoon dat het minder wordt en zo niet dan moet er wel iets gebeuren.
    Ik weet wel dat als de kleine er straks is en mijn schoonmoeder op gaat passen er hele duidelijke afspraken komen want ik wil absoluut niet dat ze zich zo met ons kind gaat bemoeien!
    Sterkte hoor, ik hoop dat je tot een oplossing komt want het is heel vervelend!
    Liefs,
    Ellis
     
  12. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Dank je wel Ellis, hoop ook dat het allemaal goed komt... Wil ze natuurlijk niet wegjaagen (ja, liever wel natuurlijk, haha) maar dit wordt te veel gewoon.

    Ga vanavond ook idd even met m'n vriend praten, want dit werkt zo niet.
     
  13. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    UPDATE: Ik belde dus net even naar huis. Heb even met m'n vriend gesproken. Vond dat ik belachelijk deed en z'n moeder stond op dit moment hamburgers te bakken in ons huis.

    Echt, ik sta op het punt om te gaan janken! Ben er zo zat van.
     
  14. Diana85

    Diana85 Lid

    13 feb 2007
    43
    0
    0
    Hoensbroek
    Hey, dit komt me bekend voor!

    Schoonmoeders zijn een apart soort he!Ik heb zeker in het begin van de zwangerschap best een druk ervaren van schoonmams, maar dat is na de 20 wekenecho weggeebt. Ik ben op een moment keihard tegen haar opmerkingen ingegaan met de simpele zin: dat is prima dat je dat vind, maar dit is mijn mening en zo wil ik het. Daar zijn zeker in het begin wat rare stiltes door gevallen maar ik geloof dat ze het nu begrijpt.

    Je moet gewoon opkomen voor jezelf nu want dat is ook in het belang van je kleine. Als je dat niet doet zal ze het blijven doen, ook als je kleine er eenmaal is en dan lijkt het me helemaal niet fijn.

    grzz xxx
     
  15. Diana85

    Diana85 Lid

    13 feb 2007
    43
    0
    0
    Hoensbroek
    Ps : mijn vriend vond ook dat ik me aanstelde, ik zag het allemaal verkeerd...niks van aantrekken, niet meer discussieren. Dat heeft weinig zin vaak. Zet die tranen om in moed en kom voor jezelf op!

    is heel moeilijk, weet ik, maar je hebt hier tig aanstaande mamas achter je staan die je erin steunen!
    ga ervoor!

    Dikke knuffel (heb je wel verdiend!)
    Diana
     
  16. Ireen79

    Ireen79 Actief lid

    4 jun 2007
    109
    0
    0
    Dit komt me ook allemaal redelijk bekend voor, al was het bij ons wel iets minder erg allemaal. Maar toch vervelend genoeg om er ruzie om te krijgen met mijn schoonouders, zal ik maar zeggen.

    Tip 1: geef in GEEN geval een sleutel!
    Tip 2: probeer echt je vriend aan jouw kant te krijgen. Mijn schoonouders pikken niks van mij (daar ben ik door schade en schande achter gekomen), maar als mijn vriend de booschap overbrengt gaat het meestal wel (een tijdje) goed.

    Het is onwijs moeilijk, maar je moet toch je grenzen stellen. Anders blijft dit een probleem.

    succes,

    Ireen
     
  17. Monique27

    Monique27 Fanatiek lid

    10 mrt 2006
    2.095
    27
    48
    Gemert
    Bo,

    Ik kan hier helaas ook boeken over vol schrijven, maar daar heb jij niets aan.
    Bij ons is het volledig uit de hand gelopen toen wij naar dit huis zijn verhuisd, hoop dat het jou bespaard kan blijven.

    Wat je niet uit het oog moet verliezen is dat je vriendje jou hoogstwaarschijnlijk totaal niet begrijpt.
    Hij is dit gewend en vind het allemaal normaal!
    Laat hem dan ook nooit en te nimmer kiezen tussen jou en zijn moeder, want dat gaat het mis.

    Probeer het hem op een rustige manier duidelijk te maken wat je gevoelens zijn en hoe het voor jou overkomt en wat je van hem verwacht.

    Ga je heel veel sterkte wensen, want dit is en blijft een moeilijke situatie.
    Maar laat niet over je heen lopen meis, die moeder moet er maar aan wennen dat jullie een eigen leven hebben en dat "haar" mannetje met jou verder gaat!
     
  18. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Dank je wel! Echt heel lief, ik ga ook proberen vanavond als ik thuis kom (en ze zal er vast nog wel zijn..) m'n tranen in moed om te zetten. Dit kan gewoon niet langer zo...
     
  19. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    Sterkte Bo, lijkt me echt een lastige situatie waar je in zit. Ik ben benieuwd of ze er nog is als je thuiskomt.
    Zet 'em op meid!
     
  20. Chrisje79

    Chrisje79 Fanatiek lid

    10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hé Bo, heel veel sterkte! Gelukkig is het bij ons niet zo erg, maar mijn schoonmoeder kan er ook wat van... En tja, de mannen... die zijn hun moeder idd op die manier gewend en vinden het heel normaal! Maar dat betekent niet dat hij geen begrip voor jouw gevoel hierbij moet hebben!

    Als mijn schoonmoeder weer één of ander opmerking plaatst waar ik me aan erger, dan zeg ik er tegenwoordig meteen wat van... vindt ze niet leuk, maar jammer dan. Ik ben het dan in ieder geval kwijt!

    Hoop dat 't allemaal goed komt meis, de rust zal vast wel wederkeren als jullie alles af hebben!

    Ook een dikke knuf van mij!
     

Deel Deze Pagina