Rode schaamlipjes na enting.

Discussie in 'Verzorging' gestart door Poison Ivy, 26 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poison Ivy

    Poison Ivy Actief lid

    18 feb 2014
    179
    0
    16
    Pedicure
    Haarlem
    Gister is mijn 3mnd oude baby geënt. Nu heeft ze sinds vanmiddag vuurrode schaamlipjes. (Ook zijn ze wat warm.) Wat zich uitstrekt tot en met de binnenkant van haar dijen. Verder geen uitslag op de billen of rond de anus. Temperatuur was normaal met 37.5. Ze lijkt er geen last van te hebben. Mag er gewoon aan zitten.

    Kan dit een bijwerking van de enting zijn? Luieruitslag heeft ze nog nooit gehad. Dus weet niet zo goed hoe dat er uit ziet. Ik heb er maar sudocreme op gesmeerd.

    Wat moet ik hiermee?
     
  2. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Kan door het vocht van de luier komen, soort van luieruitslag. Gewoon goed insmeren met sudocreme en elke avond met talkpoeder in poederen.
    Mijn dochtertje heeft er ook wel eens last van.
     
  3. Poison Ivy

    Poison Ivy Actief lid

    18 feb 2014
    179
    0
    16
    Pedicure
    Haarlem
    Ik denk idd dat het dan misschien toch luieruitslag is. Ik hoorde nl vandaag van mijn moeder die gister op heeft gepast dat ze een hele dunne poepluier heeft gehad. En van voor tot achter de luier vol zat. Dus waarschijnlijk toch gewoon luieruitslag. "Paniek" om niks.

    Is sudocreme dan het beste? Heb ook nog bephanten baby crème en Weleda nappy crème.
     
  4. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik gebruik altijd sudocreme en talkpoeder van Zwitsal, vind zelf die bephanten niet zo goed werken. Die van Weleda nooit gebruikt.
     
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.994
    5.821
    113
    In ieder geval geen sudo op open plekjes smeren, dat bijt heel erg :confused:
    Verder maakt het niet zoveel uit denk ik, ik gebruik altijd bepanthen, vind ik een prettige zalf en dochter kan er goed tegen.
     
  6. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik gebruik ook liever bepanthen of zinkzalf ipv sudocreme.
    Is de huid ook open?
     
  7. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Ik vind zelf bepanthen veel fijner dan sudocreme.
     
  8. Poison Ivy

    Poison Ivy Actief lid

    18 feb 2014
    179
    0
    16
    Pedicure
    Haarlem
    Nee het was niet open. Maar gewoon heel rood en wat warm. Heb sudocreme gesmeerd. Maar wat is dat wit zeg. Trekt slecht de huid in. Maar t werkte wel dus vooruit.

    Bephanten is wat vetter en smeert lekkerder. Is voor mijn gevoel wat verzorgender dan sudocreme.

    Maar goed. Het is weer weg getrokken iig. Al smeer ik wel nog steeds ter preventie.
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.796
    14.141
    113
    Zinksmeersel ook wel zinkolie genoemd (apotheek) en zoete olie (amandelolie bij de kruidvat is prima). Hadden t hier ook, tandjes...2x smeren en een hele vervelende schrale plek op dr schaamlipjes was weg. De zoete olie gebruik je om t er weer af te poetsen voor alle duidelijkheid. Verder gebruiken wij oridza en dat werkt uitstekend alleen tegen 8-12 spuitluiers gedurende 5 dagen met broeierig weer hadden we even wat zwaarder materieel nodig. Waar forums al niet handig voor zijn!!!
     
  10. tinkertje

    tinkertje Fanatiek lid

    19 dec 2014
    1.075
    13
    38
    Hier ook gebruik van bepanthen, smeer lekker uit en trekt gauw in de huid erg tevreden over, roodheid zo weg!..
     

Deel Deze Pagina