Romper, korte of lange mouw?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Arrow, 18 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arrow

    Arrow Lid

    1 aug 2017
    39
    23
    8
    Vrouw
    Wij verwachten in sept/okt onze eerste kindjes. Hebben jullie in het begin voor rompertjes met korte of lange mouw gekozen?
     
  2. LSQ

    LSQ Niet meer actief

    We hadden zo veel kleding gekregen dat we ruim konden kiezen tussen de rompers. Rompers met mouw zijn gewoon zo irritant om aan te trekken bij de kleinste wanneer er ook een shirt over moet. Als je ze wel wilt gebruiken, neem dan de overslag rompers. Die maken het aantrekken makkelijker.
     
  3. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Lange mouwen! Hier drie winter kindjes en heb in het begin echt alleen maar lange mouwen gebruikt. Heb het ook nooit vervelend gevonden eigenlijk.
     
    Biny vindt dit leuk.
  4. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Lange mouwen! Zelfde als wat Boommm zegt.
     
  5. NSpreeuw

    NSpreeuw Actief lid

    26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Ik heb deze keer voornamelijk korte mouwen aangeschaft. Lange mouwen vind ik niet handig en manlief al helemaal niet, die was daar vrij stellig in haha. 'Korte mouwen, dat gedoe met die lange mouwen...' We hebben wel allemaal lange mouwen shirts om er overheen te doen trouwens.
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Dit
     
  7. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Korte mouwen, veel makkelijker om iets overheen te doen. We hebben wel rompers met lage mouwen maar doen die alleen aan als het warm genoeg is om 1 laagje aan te hebben.
     
  8. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Lange mouwen vond ik ideaal, lekker warm, shirtje erover en verder niks nodig.
    Ook nooit geklooi gehad met opkruipende mouwen, juist omdat je ze vast kunt houden als ze lang zijn. Met korte mouwen kun je er niet bij om ze goed te doen.

    Ik gebruik dus alleen rompers zonder mouw of met lange mouw.
     
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb ze beide, en zie wel wat bij de baby past qua snel koud hebben of niet. En wat ik handiger vind...
     
  10. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Altijd zonder mouw hier. Ook bij winter kindjes. Zo irritant om twee paar mouwen over elkaar heen te moeten trekken!
     
  11. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Lange mouwen. Nooit als vervelend ervaren.
     
  12. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Ik vond ze erg onhandig, maar toch lange mouwen rompers aangedaan in het begin!
    Wel overslag, dat is veel makkelijker :)
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.505
    5.603
    113
    Vrouw
    Dit idd.
     
  14. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Altijd zonder mouw. Als ze zo mini zijn krijgen ze wel een dekentje om. In huis is het toch warm. Vind het zo'n gepiel met mouwen over elkaar.
    En inderdaad overslagrompers.... dat is ideaal.
     
  15. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Voor een newborn zeker lange mouwen rompers! Ik hebt ze bij beide kindjes echt heel veel gebruikt, ene een winterkind en de ander kon zich lang slecht warm houden.Ik vond overslagrompers juist een ramp, dat gepiel met die knoopjes bij een spartelende baby..
     
  16. Sokkie87

    Sokkie87 Fanatiek lid

    1 dec 2016
    1.044
    688
    113
    Vrouw
    Overslagrompers!!!! En in het begin zeker lange mouwen .
     
  17. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Lange mouwen! zeker in de winter. Verder gebruik ik ook rompers zonder mouw,rompers met korte mouw gebruik ik niet
     
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Voor een kindje geboren in sept/okt maakt het niet veel uit.
    Je kunt een romper korte mouw combineren met een vestje en een romper lange mouw met een shirt korte mouw (als de romper lange mouw niet al warm zat is).
     
  19. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.579
    13.144
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Toevoeging aan mn vorige post: bij lange mouw wel erop letten of ze niet van die 'randjes' hebben bij de mouwen.
    Heb er zelf een aantal van Henk ten Hoor/Ter stal met randjes. Dat zijn echt crime dingen om die vingertjes door dat laatste stukje te wurmen.
    Zelfs nu ons zoontje meestal mee werkt met aankleden (15,5e maand nu) is het alsnog een gedoe, laat staan als ze piepjong zijn en nog niet hun arm zelf door de mouw steken..
     
  20. Hayat84

    Hayat84 Actief lid

    1 aug 2015
    257
    68
    28
    Bij een newborn in de winter zeker lange mouw, niet zo makkelijk aantrekken als korte mouw maar weet je iig zeker dat de baby goed op temperatuur blijft
     

Deel Deze Pagina