Morgen 1e prikjes .....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mama1, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1

    mama1 Actief lid

    18 aug 2008
    189
    0
    0
    Morgen moet Esmay naar het cb voor haar 1e prikjes... Nou hebben ze de vorige keer gezegd dat ik vast zetpillen moest halen.
    Geef je die dan vooraf uit voorzorg zeg maar, of pas als ze er last van krijgt?

    Groetjes!
     
  2. Adine

    Adine Fanatiek lid

    12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    vaak geef je die als je ziet dat ze er last van heeft of verhoging heeft. Ik heb nooit vooraf gegeven. En achteraf was hier eigenlijk ook nooit nodig.
     
  3. babytje

    babytje Bekend lid

    9 jan 2007
    926
    0
    16
    ja altijd alleen maar geven als het nodig is, de prikken van tegenwoordig zijn verbeterd zodat er niet erg veel kinderen nog een reactie op krijgen. het is niet goed om een zetpil te geven als het niet nodig is.
    ik zou eerst afwachten hoe ze er op reageert!
    sterkte!
     
  4. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad, eerst afwachten, misschien heeft Esmay er wel helemaal geen last van. Louise heeft met de eerste paar keer ook bijna niks gemerkt. Alleen wat slaperiger en een klein beetje verhoging. Maar het is inderdaad sowieso wel verstandig om de zetpilletjes in huis te hebben voor het geval dat.
     
  5. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb ze nog nooit gegeven.
    Als je er eenmaal aan begint bij verhoging (wat helemaal niet nodig is) moet je er wel om denken er elke 6 uur 1 te geven, anders heb je kans op koortsstuipen.
    En juist om die reden beginnen wij er niet aan bij een beetje koorts of verhoging.
     
  6. mama1

    mama1 Actief lid

    18 aug 2008
    189
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Wacht gewoon af hoe ze is na de prikken.
    Vonden jullie het ook zo zielig? Heb nu al de kriebels :(
     
  7. Manuela79

    Manuela79 VIP lid

    7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja het is ook heel erg zielig, maar ja, liever even huilen van een prikje dan een ernstige ziekte. En meestal zijn ze het alweer vergeten als je de kamer uit bent. Wij hebben er als mama volgens mij meer last van dan die kleintjes zelf ;)
     
  8. Mama007

    Mama007 Niet meer actief

    Hier gaf ik als hij een prikje had gehad een paracetamol als hij zich echt niet lekker voelde. Hij heeft nu 4x prikken gehad en is 2x niet lekker geweest. Eerste keer nergens last van gehad.
     
  9. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vond het de eerste keer ook heel moeilijk, maar het is gewoon beter om wel voor de prikjes te kiezen.
    Maar of het echt gaat wennen betwijfel is hoor!
     
  10. Anna71

    Anna71 Actief lid

    31 jul 2008
    269
    0
    0
    Ik vind het ook enorm zielig. Senna zet het even op een brullen maar zodra ik haar tegen me aan druk is ze weer stil en hoor je haar niet meer.
    Senna heeft ook (nog) nergens last van gehad en ze heeft al drie prikken gehad. Ik had ook zetpillen in huis gehaald maar ze heeft ze niet nodig gehad.

    Sterkte, het blijft lastig om te zien dat je kindje pijn heeft.

    Anna
     
  11. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier was de eerste prik krijsen, maar Louiza is dan ook een gevoelig meisje. Op het cb zeiden ze me dat ik bij de tweede prik (nu woensdag) preventief een halve zetpil mag geven.
     
  12. mama1

    mama1 Actief lid

    18 aug 2008
    189
    0
    0
    Nou ze heeft ze gehad,het prikken zelf was een drama :cry: , maar ze heeft er tot nu toe geen last van.
     
  13. Wayne heeft nu de 1e 3 entingen gehad. En weinig last gehad.

    Gek genoeg heb ik totaal geen moeite met de prikjes.. Het moet nu eenmaal, en het is maar even..
     
  14. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Dat heb ik nou ook... :( Sta ook echt niet met de tranen hoog ofzo. Zeker aangezien mevrouwtje het in drie seconden vergeten is en polio ofzo das pas om te janken. Ben ook zo voor mezelf hoor. Hopelijk kan ik dat ook op Lena overbrengen :D
     

Deel Deze Pagina