wanneer duimen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door imke, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imke

    imke Actief lid

    26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    Wanneer konden jullie kindjes duimen en echt zelf hun duim vinden?

    Saartje probeert het wel maar gaat huilen als de duim uit haar mond 'valt'. Weet niet dat ze hem er zelf weer in kan stoppen ha ha!
     
  2. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Annika duimt sinds ze een week of 8 was, maar de afgelopen 2 weken is ze er echt heel bedreven in geworden.
     
  3. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Britt nu sins een week
     
  4. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet wil dat mijn kinderen duimen. Ik geef ze de speen. Mijn kereltje kan de speen al redelijk lang (in tijd) vast houden en ik denk dat hij dit al een week of 2 kan.
     
  5. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Mijn ventje kan zijn duim heel soms vinden en als hij hem kwijt raakt is het krijssen! Een speen wilde hij de eerste 3 weken wel, maar nu absoluut niet meer. Krijssen als ik hem toch zijn speen wil geven. Wilde hem ook liever aan de speen, maar hij heeft toch zijn eigen willetje en die speen hoort daar niet bij!
     
  6. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ruben had 2 uur na de geboorte al zijn duim in zijn mond :)
    maar het echt gericht kunnen vinden van zijn duim deed ie na een week of 8.
    als ie honger heeft of erg moe is gaat 'hup' die duim er weer in, zo schattig!
     
  7. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik denk dat Serjenka zo'n 3 maanden was, maar ze doet het alleen maar als ze gaat slapen.
     
  8. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Fatih doet het nu een weekje ongeveer, en niet altijd hoor, als hij eruit valt dan weet ie niet hoe die hem terug moet stoppen.
     
  9. mam85

    mam85 Fanatiek lid

    3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    onze zoon duimde vana f ongeveer 2 maand denk ik..

    ik ben er blij mee.. weg met de speen..
    en als ze willen duimen doen ze het toch wel
     
  10. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Caitlin duimde al in mijn buik :) heb hier ook een echo van , toen ze net geboren was en moe was van de bevalling stak ze meteen haar duimpje in haar mondje
     
  11. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Jelte duimt ook vanaf een week of 9, en ik vind het prima. LIever dat dan een speen.
     
  12. Emma2

    Emma2 Fanatiek lid

    22 jun 2006
    1.305
    0
    0
    Dierenarts, Acupuncturist
    Amsterdam
    Mick duimt vanaf 2.5 maand. Ik baal er wel van, want het is gewoon slecht voor de ontwikkeling van zijn kaken en tanden. Een speen is wat dat betreft beter, en dan vooral zo'n orthodentale speen. (En dat terwijl ik eerst anti-speen was, maar goed, toen wist ik niet wat ik nu weet). Maar ja, dat wil 'ie absoluut niet! En voorkomen van het duimen lukt echt niet.
    Bovendien kun je een speen nog afpakken, maar een duim.......
    Ook is Mick nu hij duimt een veel tevredener ventje, dus ja, we laten het maar zo en zien 't wel.

    Groetjes Emma ;)
     
  13. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Mijn dochtertje heeft vanaf haar geboorte al geduimd....ook krijgt ze de speen. Ze vindt het allebei fijn en dat vind ik het belangrijkste hoor!
     
  14. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    Lieve heeft nooit echt geduimd.
    1x op onze trouwdag heeft ze toevallig geduimd en zo was ze in slaap gevallen maar daarna nooit meer haha.
    Ze is echt een spenenkindje geworden,dr speentje hoort helemaal bij dr haha
     
  15. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ik hoop dat mijn kids niet gaan duimen, ikzelf heb geduimt tot me 12 jaar en vond het heel moeilijk om er vanaf te komen, vooral met tv kijken en slapen gebruikte ik mijn duim. nu staan me tanden wel mooi op een rijtje maar me boventanden staan wel naar voren helaas en vind dit heel erg. een beugel nee dat doe ik niet want moet dan 4 gezonde tanden late trekken en ben dat niet van plan
     
  16. Vennetje

    Vennetje Actief lid

    3 aug 2006
    261
    0
    0
    de mijne stopt haar vingers al sinds haar geboorte in de mond; een paar weken geleden had ze wijsvinger en duim te pakken en sinds een paar dagen zuigt ze echt gericht op haar duimpje.
    Ziet lief uit, maar ik had liever een speen gehad (al vind ik het eigenlijk allebei niks)! Maar die weigert ze meestal. Eerst vond ze het nog wel leuk, maar toen de nieuwigheid eraf was spuugde ze 'em steeds uit... helaas!
    We zien wel wat ervan komt. We blijven de speen soms proberen, maar ben bang dat het niks wordt... :(
     

Deel Deze Pagina