Rot opmerkingen en stomme uitspraken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lolalala, 13 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Langzaamaan wel. Alleen voeding blijft een aandachtspunt. Ze slaapt het liefst dag en nacht dus moeten haar echt wekken en dan met moeite wakker houden voor haar voeding. Ik wilde heel graag bv geven maar is niet te doen. Maar we komen er wel. Fijn dat het bij jullie goed is gekomen!
     
  2. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.455
    113
    Ik heb bijna geen opmerkingen gehad tijdens de zwangerschap. Ja, wel eens van "wat een buik! 1 of 2?" Maar dat vind ik juist leuk. Een dikke buik is de bedoeling dus opmerkingen daarover vind ik niet vervelend.

    1 iemand die vond wel dat we moesten trouwen hoor, want 'wat voor voorbeeld geef je je kind dan?' Ik vroeg haar wat dat voorbeeld dan is maar daar kwam ze niet zo uit.
     
    hoop28 vindt dit leuk.
  3. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Oh herkenbaar na 12 weken proberen aanleggen en fulltime kolven 8x per dag snapte ze het nog niet en ben ik maar op kunstvoeding over gestapt. Was lichamelijk helemaal op. Heel veel succes. En eten en drinken is hier nooit favoriet maar moetje hoor. Haha
     
  4. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Is mij toen ook gevraagd door een onbekende in de supermarkt. Stond met mn bek vol tanden. Spontaan of behandeling..
     
  5. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik ook hoor.. dat vraag je toch niet o_O
     
  6. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Jeetje ik zit hier wel van te kijken wat mensen zeggen. Terwijl het een van de mooiste tijd van je leven is.

    Ik heb weleens een opmerking gehad over mijn mooie 'dikke' buik. Van wanneer moet je bevallen want je hebt zo'n dikke buik. Terwijl ik nog echt wel wat maanden moest.
    En of we zwanger waren geworden vanwege mijn leeftijd. (We waren 1,5 jaar samen) Dit vond ik wel een hele rare opmerking.
     
  7. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Wij twijfelde laatste zwangerschap tussen olifant en giraffe :D lange benen en dikke buik. Uiteindelijk was het toch een jongen:D
     
    Riverdale87 en Lieke1989 vinden dit leuk.
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Óf een nr 5 :roflmao: ja we slaan nr 4 over :D
     
  9. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Haha, lach me scheef hier (zo triest vind ik de opmerkingen). Wat een lef hebben sommige mensen zeg.

    Ik heb ook wel t een en ander naar mn hoofd geslingerd gekregen. Vooral de irritante ‘weet je wel dat je dit wel/niet mag/moet doen?!’ Dan zei ik steevast: oh, gisteren vertelde me iemand precies t tegenovergestelde. Dat gaf me rust en men stopte met domme adviezen geven. Een keer zat ik aan telefoon met een dropje in mn mond. Toen ik zei dat ik n dropje at kreeg ik van een medemama de opmerking dat dit zeer schadelijk was voor mn kleintje. Wat heb ik me rot gevoeld.

    In week 41 bij kassa zei een man: ‘je krijgt een tweeling he?’ ‘Eh nee.’ ‘Jawel, want ik ben zelf van een tweeling en ik zie dat soort dingen perfect.’ Oke meneer, al die echo’s hebben me dus volledig voor de gek gehouden, bedankt voor uw verhelderende opmerking.
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  10. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier vooral rare opmerkingen na de 2e miskraam. Dingen als:
    Je moet het niet zo graag willen dan komt het.
    Ach je bent nog zo jong.
    Je had eerst een paar maanden de pil moeten laten “uitwerken” nu vraag je erom.
    Ik hoop niet dat je zo iemand wordt die over een half jaar er nog mee zit en haar hele leven erdoor laat beïnvloeden.

    Oke..
     
  11. MoMo0883

    MoMo0883 Actief lid

    23 mei 2018
    219
    112
    43
    Vrouw
    Nu vraag je er om? Welke gestoorde zegt zoiets? :eek:
    Niemand vraagt om een miskraam, wat een mafklepper :mad:
    Ik word niet snel boos maar als ik zoiets lees dan kan ik echt giftig worden.

    Ik hoop voor jou dat je snel een plakbeeb krijgt en dat je verder van dit soort opmerkingen verschoond mag blijven. Digi knuf
     
    Jingle vindt dit leuk.
  12. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Dankje❤️

    Ja daar kwam het op neer.. Iemand vroeg hoe snel ik zwanger was na met de pil gestopt te zijn. Dus ik zei bijna meteen. Diegene: ja dan gaat het fout hè. Zoiets heeft tijd nodig, nooit meteen zwanger worden.
    En bedankt b
     
  13. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Oh nu ik over de miskraam lees.... toen ik vertelde dat ik direct na een miskraam zwanger was (en dus heel blij na verdriet) zei iemand tegen me ‘je moet dus echt nooit direct na een miskraam zwanger willen worden, dat is heel slecht voor jou en het kind’.... ow, zei ik (helemaal perplex), bedankt voor de info, is ook echt iets wat ik er nu aan kan doen. En daar ging ik dan, vol onzekerheid.
     
  14. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Oh ja dat is ook een bekende inderdaad! Pfff. En dan ben je al zo onzeker, maken ze t alleen maar erger.
     
    Moppie35 vindt dit leuk.
  15. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Ow ... ze blijven me invallen ;)
    Toen we met 10,5 week de echo gehad hadden zei de vk ‘je kunt t nu lekker gaan vertellen, de komende 4/5 weken zien we je niet meer, dus wachten tot 12 weken is tegenwoordig niet meer perse van belang. Het hartje klopt, het kindje groeit, dus ga genieten’. Er waren zeker 6 mensen die ipv dat ze me feliciteerden zeiden: je vertelt t wel heel erg vroeg he, misschien had je daar beter mee kunnen wachten, want je weet maar nooit he..... auwww
     
  16. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Dat met 10 weken was hier ook. Achteraf is t daarna dus nog mis gegaan.. (Ze hadden dus nog gelijk ook). Terwijl ze idd aangeven dat je er vanuit moet gaan dat t goed is, en dat ze de termijn echo altijd tusssn 10-11 doen.
     
  17. Moppie35

    Moppie35 Bekend lid

    6 mei 2016
    541
    205
    43
    Vrouw
    Zuid-Limburg
    Ah neeeee!!! Wat erg voor je! Maar het kan toch altijd misgaan? Dat hoop je niet en gun je ook niemand. Maar die opmerkingen? Achteraf weet ik dat t van sommigen pijn was, pijn dat t bij hen zelf niet lukte, wat natuurlijk verdrietig was. Maar oh, wat voelde ik me rot.
     
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja kan altijd maar de kans wordt natuurlijk wel een heel stuk minder na die 10-12 weken. Mensen bedoelen t vast ook niet onaardig, maar daar schiet ik helaas weinig mee op.
     

Deel Deze Pagina