Rouw bij kind

Discussie in 'Vlinder kinderen' gestart door HooyoShimbir, 30 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Geen tips, sorry..
    Wel wil ik jullie condoleren met dit enorme verlies..
    Heel veel kracht en sterkte gewenst.
     
  2. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Bedankt iedereen voor de lieve woorden.
    Gevoel uiten doen we hier in huis zeker, ook ons eigen verdiet. Morgen komt er iemand die een stukje rouwbegeleiding kan bieden.

    Erg trots op onze oudste vandaag toch tot 11.30 naar school geweest. En geen gekke ontlading thuis gehad tot nu toe.

    @shart86 het verhaal van je dochter lijkt enorm veel op die van ons. Ik zal kijken of ik binnenkort tijd heb voor een pbtje.
     
  3. dina88

    dina88 Fanatiek lid

    7 nov 2008
    2.357
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Gecondoleerd en heel veel sterkte
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Allereerst wil ik jullie ontzettend veel sterkte wensen.
    Wij hebben een zoontje verloren, tijdens de zwangerschap, maar toen waren de meiden eigenlijk nog te klein om er veel van mee te krijgen.
    Helaas hebben we ook twee maal een neefje verloren, hier hebben ze wel meer van mee gekregen.
    Onze ervaring is dat je, uiteraard, eerlijk moet zijn, maar vooral op leeftijdsnivo met ze moet spreken. Vooral de ruimte geven in hun vragen.
    Wat mij opviel was dat ze op de gekste momenten met vragen kwamen, terwijl ze niets vroegen op het moment dat wij er eigenlijk op rekenden. Dus ze overvallen je eventueel wel met hun vragen.
     
  5. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Allereerst gecondoleerd met het overlijden van jullie dochter. Ik wens jullie heel veel liefde, kracht en moed toe.
    Concrete tips heb ik niet maar ik las vandaag toevallig dit artikel, wie weet dat jullie hier iets uit kunnen halen: https://kiind.nl/rouw-bij-kinderen/
     
  6. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Gecondoleerd en heel veel sterkte


    Onze dochter was ook 5 toen haar zusje overleed.
    Maar, wij wisten dat het ging gebeuren en konden haar voorbereiden.
    we hadden haar de kist laten uitzoeken en versieren, een tekening had ze gemaakt en er in gelegd en had de kaarsen aangestoken tijdens de dienst.
    Ook had ze ballonnen opgelaten.

    Dat hielp haar, zo kon ze op haar manier afscheid nemen.
    Op school hadden ze een doos gemaakt en allemaal iets ingedaan als troost.
     
  7. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Onze oudste is bijna 9... ze krijgt het dus ook heel bewust mee. Aangezien we nog geen steen hebben gaan we van de week iets met hout maken waar haar naam op staat dat wil ze heel graag.

    Het is zo sneu ze dacht dat ze haar zusje die voor een routine (dan wel spoed) opname in het zkh lag ging bezoeken en toen moesten we haar vertellen dat ze er niet meer is :’( ze zegt ook steeds “ik had dit nooit verwacht” of “ik kan het niet geloven”
     
  8. mamaEl

    mamaEl Fanatiek lid

    4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Ach wat een verdriet! Gecondoleerd met dit groter verlies en heel veel sterkte!
     
  9. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Dat is inderdaad een grote klap, ook voor jullie.
    Dan is het wel ineens heel slecht gegaan:cry:

    Onze dochter was mee geweest met steen uitkiezen, het was immers ook haar zusje en haar verdriet dat een plekje moest krijgen.
    Ook staan er mooie planten met roze bloemen, die vond ze zo mooi.

    Hoe gaat het met jullie?
    Als je wilt mag je ook pb sturen hoor.
     
  10. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Gecondoleerd! En heel veel sterkte met dit grote verlies. :cry:

    Helaas is mijn dochtertje overleden op 40 wk 2 dagen zwangerschap. Ze was en blijf onze eerste, dus geen tips met eventuele broertjes of zusjes.

    Dikke knuffel!
     
  11. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.718
    113
    Vrouw
    Wat een vreselijk verlies.. Heel veel sterkte.
     
  12. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Wat verschrikkelijk zeg. Geen tips sorry, maar ik wil je even sterkte wensen.

    Gecondoleerd. Echt een nachtmerrie! :cry:
     
  13. charliebradbury

    charliebradbury Bekend lid

    14 okt 2013
    986
    54
    28
     
  14. charliebradbury

    charliebradbury Bekend lid

    14 okt 2013
    986
    54
    28

    Lieve hooyo

    Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit onmenslijke verlies
    Wij hebben nog een tijdje samen geschreven op het forum samen over de peg sonde.
    Ik schrok erg van je berichtje.....

    Dikke knuffel charlie/will
     
  15. KatiRogo

    KatiRogo Lid

    11 okt 2017
    55
    5
    8
    Vrouw
    Wat vreselijk erg!! Gecondoleerd!!

    Niet te bevatten zo verdrietig en heftig, voor jullie als ouders maar zeker ook voor grote zus. Ook erg zwaar, want je zit met eigen verdriet maar je wilt er ook voor je andere kinderen zijn.

    Wel heel goed dat jullie professionele hulp zoeken voor jullie oudere. Kinderen zitten daarnaast vaak met zoveel vragen, angsten en zorgen. Belangrijk dat ze deze vragen en angsten kunnen delen/ uitspreken. Het verdriet mag er zijn, verberg het als ouders niet. Ik las dat jullie als gezin open naar elkaar toe zijn, dat is erg belangrijk.

    Ons tweede kindje is 3 september met 36 weken zwangerschap doodgeboren. Grote broer wordt bijna 3, hij was toen 2,5 jaar. Hoewel hij nog erg klein is, en niet echt een band heeft kunnen opbouwen met zijn broertje, was het toch een grote schok voor hem. Hij praat geregeld over zijn broertje, stelt vragen en 'versiert' het grafje. Dat doet hem goed. Wel heeft hij geregeld last van paniekaanvallen/ paniekdromen s avonds.

    Heel veel sterkte!
     
  16. Oumi86

    Oumi86 Bekend lid

    13 jul 2014
    610
    445
    63
    Vrouw
    @HooyoShimbir wat heftig allemaal en sterkte!

    Wat kan helpen aar langs de bieb te gaan en boekjes uitzoeken over het verlies van een broertje of zusje. Stukje herkenning en bespreekbaar maken door voorbeelden. Ook het idee dat ze niet de enige is met dit verlies kan helpen.

    Verder is het belangrijk goed en duidelijk samen met haar afscheid te nemen en vooral te blijven praten! Ook al begint ze er zelf niet over. Deel met haar dat jullie er ook verdriet om hebben en je kunt haar ook zelf mee laten denken aan waar ze behoefte aan heeft, op welke manier wil jij afscheid nemen en wat zou je willen hebben (uit haar kamer bv) wat haar aan een fijn moment herinnert..

    Wie weet heb je hier wat aan
     
  17. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad

    Dankjewel. Ik heb zelf al een boek gehaald over jong verlies. Hoe je om moet gaan met kinderen en rouw. Dat geeft al veel hulp. Ook ons geloof helpt veel hierin en merk dat de oudste daar ook echt troost uithaalt.
    DjezakAllah
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  18. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Gecondoleerd voor jullie ook, wat heftig en wat enorm mooi dat jullie zoontje zo mooie band heeft met de baby. Is mijn zorg een beetje met onze dochter van 3,5 dat ze haar zus vergeet:cry:
     
  19. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Met ons...:cry: we hebben het echt erg zwaar, ongeloof, verdriet...
     
  20. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Onze dochter weet nog heel veel van de periode van haar zusje.
    Kijken ook foto's en filmpjes terug en dan weet ze ook nog details die ik niet vertel.
    Haar broertjes weten ook wie ze is, gaan gewoon mee naar het grafje enz.
    En laten ook foto's en filmpjes zien.

    Verdriet hebben is goed, teken van rouw.

    Ik heb het zelf nooit echt verwerkt en krijg nu de klap, 5 jaar later
     

Deel Deze Pagina