Ruggen prik.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ysabella, 15 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.887
    16.246
    113
    Tijdens de bevalling kreeg ik een ruggen prik, de ruggen prik deed super goed zijn werk en ik had absoluut geen pijn meer. Na de bevalling kon ik niet meer goed op mijn rug liggen, ik zei er niks van en bij thuiskomst vroeg ik mijn man of hij even naar mijn rug wilde kijken, op mijn rug zaten grote blauwe plekken.

    Nu bijna 10 maanden later heb ik nog steeds last van mijn rug, ik voel precies waar de ruggen prik gezet is. ( net zoals je bij de knip dat ook wel eens kan voelen) Het is niet zo dat als ik er last van heb krom lig, maar het begint nu wel echt vervelend te worden, als ik voorover buk kan het soms wel pijn doen. Ik heb nu de hele dag ''last'' van mijn rug. En ik vraag mij af of meerdere daar last van hebben of zou het zo kunnen zijn dat ik last heb van mijn rug omdat ik 3 (!) uur heb moeten persen en dat er daardoor nu iets fout zit?
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Mmm ik zou het toch even bij de huisarts aankaarten, vooral omdat het echt pijn doet.

    Zelf ook een ruggeprik gehad, en ik heb hem nog wel een poosje gevoeld, alleen dat voelde als een blauwe plek, absoluut geen pijn. De anesthesist gaf toen aan, wanneer het geen echte pijn deed, het vanzelf zou zakken en dat klopte bij mij.

    De pijn bij jou lijkt me niet oke. Dus of huisarts of het ziekenhuis even bellen om te vragen hoe hun protocol hierin is.
    Succes!
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.887
    16.246
    113
    Ik wist niet dat je naar de huisarts moest als je er pijn aan hebt. Geen idee ook of het toen gezegd is.

    Hoe lang had jij -ongeveer- dat gevoel van een blauwe plek, duurde dat ook zo lang?
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Nouja huisarts, ik denk dat je evt ook de gyn kan contacteren, maar ik zou bijv niet meer weten wie toen de leiding had.

    Ik wel ruim een jaar.. eerste halfjaar ook wel wat pijn, alsof iemand me prikte. En dus een blauwe plek gevoel. Soms stak het ineens weer de kop op en ik kon tot een paar maand geleden de plek ook zo aanwijzen waar die ooit gezet was.

    Maar ik denk dat het nu sinds een halfjaartje wel weg is. Zoon is nu 1 jaar en 8 maand. Vond het zelf toen ook lang duren dus gevraagd, maar volgens de anesthesist was het in mijn geval, wel vervelend maar niet erg, omdat het geen pijn deed maar meer raar voelde.

    Bij pijn, of dat er bijv vocht uit kwam of het blauw of paars werd of bleef moest ik weer komen.

    Heb je je beval papieren nog? Daar staat volgens mij de gyn en vk van het zh in. Misschien gewoon even bellen? Gewoon voor de check!
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  5. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Zou toch beginnen bij de huisarts. Die heeft verstand van rugklachten en kan je vertellen hoe reëel het is dat ze van ruggenprik of persen komen of een heel andere oorzaak hebben.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  6. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Ik heb bij mijn dochter ook heel lang pijn gehad. Dus huisarts gebeld die hebben alles nagekeken zelfs röntgenfoto's gemaakt maar bleek niets te zijn. Alleen pijn na de ruggenprik/bevalling. Voor alle zekerheid kan je gewoon bellen en je klachten aangeven.

    Edit: ik heb bij mijn zoon ook een ruggenprik gehad en ik kan soms van beide prikken nog steeds voelen waar geprikt is.
     
  7. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik hoor wel vaker van vrouwen (die een ruggenprik hebben gehad bij de bevalling ) dat ze altijd blijven voelen waar de prik is gezet. Ik heb er geen ervaring mee maar het komt dus wel vaker voor. Je kunt het natuurlijk altijd vragen aan de huisarts. Misschien is er bij jou wel een andere reden voor de pijn.
     
  8. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik herken wat je schrijft. Ik heb van mijn eerste ruggenprik (eerste bevalling; spoedkeizersnede) echt jaren last gehad. Het is zo'n gevoelige plek gebleven. De rugpijn herken ik ook. Hij ging bij mij ook een aantal keer verkeerd voordat hij goed dat, misschien heeft dat er nog wat mee te maken.

    Ik heb er 4 jaar last van gehad, tot mijn tweede bevalling. Toen kreeg ik ook een ruggenprik en nu is het geen gevoelige plek meer. Echt heel vreemd maar je hoort mij niet klagen

    Ik ben er trouwens niet mee naar de huisarts geweest. Is niet eens in mij opgekomen.
     
    Sylva vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina