Running ladies

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Mama-in-love, 23 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi allemaal
    Wie is er ook gek op hardlopen of wil ermee starten?
    Vind het wel leuk om met andere meiden te kletsen die serieus aan het lopen zijn of de intentie hebben!
     
  2. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb gisteravond zelf hard gelopen. Wil graag richting de halve marathon trainen.
    Afgelopen 2 weken 2x 60 minuten hard gelopen maar kreeg veel last van mijn rechterheup. Vanmorgen even hiervoor langs de fysio. Gisteren daarom 40 minuten gelopen en dat hield mijn heup goed! Misschien toch te snel opgebouwd. Ik loop met Evy trouwens.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik klets maar even in mijn uppie in de hoop dat er een groepje meiden bij komen!
    Vandaag bij de fysio geweest en die heeft het probleem in mijn heup helemaal opgelost gelukkig! Voortaan iets rustiger aan doen en sneller stoppen bij pijn
     
  4. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Hi @Mama-in-love ik heb jaren geleden al eens stevige, juiste hardloop schoenen aan laten meten en heb er wel 1 rondje toen buiten op gerend. van de zomer verhuisd en twee weken heb ik ze maar uit de doos gehaald en in het schoenenrek gezet met de intentie om te gaan hard lopen. Het is er alleen nog niet van gekomen. :D Op de een of andere manier kan ik me er (nog) niet toe zetten. Wie weet als andere enthousiast erover zijn dat het bij mij ook gaat kriebelen.
     
  5. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Leuk! Ik heb het via de app van Evy opgebouwd. Ze doet het rustig aan en ik vind het wel heel fijn werken!
    Ik wil je wel een digitale schop geven hoor Haha! Het is super leuk en helemaal als je in zo'n groepje als hier gezellig kan kletsen en motiveren!
     
  6. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Hi! Ik sluit me ook aan!

    Ik ben in november 2015 begonnen met hardlopen en was toen "blij" als ik 400 meter had gerend. Helemaal buiten adem en wandelend bij moeten komen, vast herkenbaar voor andere beginners hihi. Maar ik kreeg de smaak te pakken en heb in oktober 2016 de halve marathon van Amsterdam gelopen! Wat was dat gaaf!! Door allerlei dingen, o.a. gedoe op het werk verslofde het lopen weer een beetje... waar ik natuurlijk van baal! Dus ben ik deze maand weer rustig aan begonnen en langzaam (we willen geen blessures) weer aan het opbouwen!
     
    Mama-in-love vindt dit leuk.
  7. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oh wat
    o wat leuk zeg! Een halve marathon! Dat wil ik ook graag! Super leuk dat je mee komt kletsen! Loop je met een schema?
     
  8. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Ik loop niet op basis van een schema (zou wel beter zijn), nu met opbouwen wel even interval rennen-wandelen tot het weer in de benen zit. Verder heb ik jaren terug Evy geprobeerd, maar werkte voor mij niet. Achteraf weet ik dat ik te snel ging. Dus mijn "key" tot goede opbouw is geweest het aanhouden van een heel rustig tempo (Ik noem het bejaardentempo). Snelheidstrainingen was mijn volgende doel, maar daar ben ik dus (nog) niet aan toe gekomen. Halve marathon liep ik in 2 uur 18 min, niet heel snel maar wel relaxed en lekker uitgelopen! Afgelopen voorjaar had ik mijn eerste 10km binnen het uur :D
     
  9. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    2 uur 18 is toch helemaal niet langzaam!! Als ik die tijd loop zou ik helemaal tevreden zijn!!
    Heb je ook de app van Evy met alle trainingsschema's? Daar zitten wel hele laagdrempelige schema's tussen in alle lengtes!
     
  10. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Euh nee, misschien moet ik daar maar eens naar kijken dan!
     
  11. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    He hoi, wat gezellig een loop clubje:) ik ben in maart 2017 begonnen met lopen nadat ik 25 kilo was afgevallen, inmiddels ben ik 30 kilo kwijt en tevreden zo.
    Ik loop bij een atletiek vereniging en ben daar begonnen met start to run, daarna naar groep 1 en inmiddels loop ik mee in groep 2 maar dat is wel aanpoten hoor....

    Ik loop wel steeds te klungelen met een ingroeiende teennagel en ben toevallig net terug van de huisarts en ik sta 8 dec ingepland om me te laten martelen in de hoop dat het gedoe met die nagel voor goed over is.
    Ik kijk er niet zo heel erg naar uit maar als ik daarna lekker kan blijven lopen ben ik super blij!
    Ik moet zeggen dat ik niet echt de ambitie heb om een marathon te gaan lopen...
    Ik was al half dood na de run for kika van 5 km (in 33 min)
     
    SJD1988 vindt dit leuk.
  12. huggybird

    huggybird Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ik wil voor mijn verjaardag een fijne hardloop legging hebben, ik heb er nu 1 van decatlon maar die begint echt af te zakken en dat is heel vervelend.
    Wat dragen jullie tijdens het lopen, welk merk bevalt goed en waarom?
     
  13. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik klets ook mee! Ik loop al jaaaaaren. Ben op de 5 km redelijk goede recreant geweest voor mn zwangerschap, met 7e, 8e en 6e plaatsen. Daarna zwanger geworden. Ik liep voor de zwangerschap 4x per week. Wegens werk vriend kan ik nu maar 2-3x lopen, dus boek minder vooruitgang. Hij is bakker en werkt 's nachts en slaapt van 14-22. Waardoor ik dus doordeweeeks alleen op woensdagochtend kan lopen, mn vrije dag en een keer in het weekend. Heb doordeweeks de zorg voor onze dochter van ruim 2,5 dus alleen.
    Laatst weer een 10 km wedstrijdje gelopen, in 56.26, mn 2e tijd ooit! Ik was helemaal blij. In maart loop ik de 10 bij de 20 van Alphen, ik hoop dan onder de 55 (PR is 55.24) te lopen.
    Halve marathon heb ik ook gedaan, alsmede paar keer Zevenheuvelenloop, een 20 km wedstrijd. Maar nu mn dochter nog zo klein is, is het even niet moeglijk zoveel te trainen, dus richt ik me op de 10 km. Ik ben zoals jullie horen best fanatiek, haha. :p:oops:
     
    huggybird, SJD1988 en Mama-in-love vinden dit leuk.
  14. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat vervelend van je ingegroeide teennagel zeg. Ik hoop dat je er snel vanaf bent want dat kan echt pijnlijk zijn!

    Ik koop zelf gewoon broeken als ze in de Kruidvat in de reclame zijn. Tot nu toe bevallen die goed..
     
  15. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Wat leuk dat je zo fanatiek bent!! Gaaf ook al die wedstrijden! Ik heb er ook een paar op mijn wensenlijst maar dat vergt nog heel wat training....
    Gaat je dochter naar een peuterspeelzaal? Hier wel en daardoor heb ik op dinsdag en vrijdag ochtend helemaal geen kids. Ideaal om te lopen.
    Maar zonder school/psz gaat dat niet. Ik loop nog wel eens in de avond ook als ze slapen maar dat kan in jou geval ook niet!
     
  16. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.554
    21.039
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik werk 34 uur, alleen de woensdag vrij. Als vriend dan thuis is die ochtend kan ik hardlopen. Verder doordeweeks niet.
    Ik ga vanaf januari minder werken, elke 2 weken de donderdag vrij, dus dat is al een dag dat ik dan ook kan lopen. Dan zit Dafne gewoon op kdv.
    Ja, Die wedstrijden zijn superleuk! En een goede stok achter de deur, haha. Ik loop meestal gewoon iets in de buurt, soms in Tilburg, waar ik vandaan kom.
     
  17. Mama-in-love

    Mama-in-love VIP lid

    11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oké lekker het is ook al zo januari!
    Ja wedstrijden werken erg motiverend. Ik heb in de winter ongeveer iedere twee weken een wedstrijd vlak in de buurt. Tot nu toe steeds 5 km gedaan. De laatste keer in 28.22 min.
    Ik hoop nog eens halve marathons te gaan lopen en wie weet ooit een hele.
    Ik ben gek op Israël en daar hebben ze 4 geweldige marathons waaronder de woestijnmarathon. Die lijkt me super gaaf... Maar een droom die nu ver weg is:rolleyes:
     
  18. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Ik heb een hele fijne lange wintertight van Nike en een driekwart van Gore die ik ook heel fijn vind! Maar Asics is ook goed!
     
  19. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Leuk hoor zo fanatiek!
     
  20. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Oh ja een Marathon! :rolleyes:
     
    Mama-in-love vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina