Rustdag op zondag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Na een aantal grote uitspraken van een collega ben ik benieuwd hoe jullie kijk er op is en wat jullie doen.

    Ik ben verhuisd naar een omgeving waar het geloof wat meer naar boven komt. Zelf ben ik niet gelovig.

    Opmerking: Zondag is een dag waarop je geen lawaai buiten mag maken. Zoals klussen, een feestje etc. Het is een rustdag.
     
  2. Tulp21

    Tulp21 Niet meer actief

    Wat ik er persoonlijk van vind is dat als iemand dat als geloof heeft en er zichzelf aan houdt prima maar tegelijk als iemand in de straat wel een feestje wilt houden, was buiten hangt ed dit ook gewoon moet kunnen zonder dat daar iets van gezegd moet worden.

    Leef en laat leven zeg ik maar :)
     
    dreumesje, vinorosso, Logan en 16 anderen vinden dit leuk.
  3. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik denk er hetzelfde over inderdaad.
     
  4. Meisje@12345

    Meisje@12345 Fanatiek lid

    19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik woon ook in een dorp waar veel mensen zo denken . Voor ons is het gewoon weekend en doen we wat we willen, ik hou daar geen rekening mee.
     
    Sugarblossom en Pepijnn vinden dit leuk.
  5. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Voor mij niet, maar er zijn zat dorpen waar die mentaliteit wel hangt en je erop aangesproken wordt wanneer je wel aan het klussen bent.
    Gelukkig is dat hier niet zo, lijkt me vervelend om hier rekening mee te houden als we een weekend willen klussen.
     
  6. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Voor mij is zondag een dag als ieder ander, maar ik houd wel rekening met het feit wat andere mensen daar anders over denken. Ik ga op zondag niet klussen, grasmaaien etc etc, met name ivm lawaai.

    Bijvoorbeeld ramen wassen, was ophangen heb ik zelf geen moeite mee, omdat ik er andere mensen er niet lastig mee val.
     
    Edith1987, jupke, MaMa en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik vind dat iedereen zijn dag mag indelen zoals iemand dat wilt.

    Dus ook wij klussen gewoon op zondag, hang de was buiten op zondag en geef ook feestjes op zondag.

    Ik bemoei me ook niet met anderen.
     
    Hommeltje vindt dit leuk.
  8. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Eens met Veronique. Ik houd mij niet aan zondagsrust en als andere dat wel willen moeten ze dat zelf weten.maar daar ga ik geen rekening mee houden. En ik zou het niet waarderen als ze mij tot stilte proberen te manen omdat zij zo willen leven. Ik luister naar muziek wanneer ik dat wil ( En nee dan bedoel ik niet volume op 100 of midden in de nacht) en als ik op zondag besluit het gras te maaien of de was buiten te hangen dan gebeurd dat ook.
     
    2littlemonkeys vindt dit leuk.
  9. p1982

    p1982 Niet meer actief

    uhm hou er geen rekening mee, zondag klussen we gewoon en ook in de tuin bezig
     
  10. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Ivm werk en voetbal op zaterdag is zondag bij ons juist de aangewezen dag voor klussen en feestjes.
    Er is niemand die er last van heeft, er wonen hier geen streng gelovigen in de buurt.
     
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Zo denken wij dus ook! Maar dat word dus niet zo goed ontvangen door mijn collega.

    Die zegt ook dat als je niet getrouwd bent je dan sneller vreemdgaat...

    Ik vind het nogal wat.

    Ik moet erg mijn best doen om bij bepaalde uitspraken niet te fel te reageren bij haar.
     
    Blijdorp vindt dit leuk.
  12. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Prima dat anderen zondag als rustdag zien. Wij niet. Ik hou er dus ook geen rekening mee.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  13. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Geloof of niet, ik vind zondag = rustdag ontzettend achterhaald. Winkels zijn op zondag open, de bouwmarkten ook, dus dat betekent dat je lekker mag klussen :p

    Als er een reden is, anders dan god, om rekening te houden met iemand dan doen we dat als dit wordt aangegeven. Mocht god je enige reden zijn, dan heb je echt pech op zondag als ik m'n gras ga maaien.
     
    MaMa en Blijdorp vinden dit leuk.
  14. Nutella

    Nutella Actief lid

    13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Je collega lekker laten lullen. Ene oor in, andere weer uit. Sommige mensen denken namelijk dat er alleen met hun rekening gehouden dient te worden, want ze weten het toch allemaal zo goed.

    Zondag is voor mij zoals elke andere dag!
     
    heidiane vindt dit leuk.
  15. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Nee natuurlijk houd ik daar geen rekening mee. Voor mij is de zondag een normale dag en die gebruik ik ook zo.
     
  16. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Tja hij geeft ook fel zijn mening. En over de vreemdgaan opmerking of zondagsrust verplicht opleggen aan iemand die dat niet wil zouden mijn nekharen overeind gaan staan en zou ik ook zeggen dat er binnen het huwelijk ook vaak naast de pot word gepiest en dat ik niet gelovig ben en ik dus geen zondagsrust hou en ik niet van gediend ben daarin verplicht worden omdat hij daar wel waarde aan hecht.
    Verder zou ik geloof en politiek maar zo veel mogelijk buiten het werk houden.
     
  17. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Het is gewoon simpel in mijn ogen.
    Helemaal niemand vertelt mij hoe wij als gezin onze dag indelen op onze vrije dag.

    Ik zeg ook niet tegen gelovige buren dat ze niet naar de kerk mogen omdat ik niet geloof. Komt in mijn ogen op hetzelfde neer.

    inderdaad leef en laat leven.
    En als een gelovige bij mij ooit komt zeuren dat mijn grasmaaier teveel herrie maakt zal ik vragen of ze van de kerk willen stoppen met de kerkklokken 4x per dag :roflmao:
     
    Lovelive3, lovewinnie en heidiane vinden dit leuk.
  18. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Als je gaat verhuizen naar een plaats waarvan je weet dat het er vergeven is met gelovigen en in jouw straat/buurt houdt iedereen de zondagsrust, dan had je dat kunnen weten. Ik vind dan dat je je daaraan moet houden, wanneer mogelijk.
    Als de enige gelovige buurvrouw in de straat het vervelend vindt heeft ze pech, maar strenggelovigen gaan vaak al bij elkaar wonen en van sommige buurten weet je dat dan.
     
    Adelaide, zonnestraal21, MaMa en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Ik ben het eens met de overgrote meerderheid hier, maar ik ben het ook wel eens met deze opmerking! Veel gelovigen gaan juist op een kluitje wonen bij elkaar. En dan krijg je dit soort dingen als je er als ongelovige tussen gaat wonen....
     
    Panda81 en Blijdorp vinden dit leuk.
  20. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Dus in een straat vol joden doe jij op zaterdag niks?
    En op een plek met veel moslims houd je aan de ramadan? Iedereen mag leven zoals zij willen maar dat betekend niet dat ze een ander kunnen verplichten zo te leven zoals ze zelf doen.
     

Deel Deze Pagina