Rusteloze benen, vooral s avonds

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nescio, 30 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Sinds een paar weken heb ik s avonds enorm rusteloze benen. Zo irritant, want ik kan zo niet in slaap vallen. Ik herken het ook helemaal niet van mijn vorige zwangerschappen.

    Het enige dat een beetje verlichting geeft is als mijn man mijn benen licht masseert of streelt. Benen omhoog lijkt het alleen erger te maken.
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.746
    15.178
    113
    Had ik ook bij m'n zwangerschap, vreeeeselijk. :cry:
    Bij mij hielp alleen een goede, stevige (zeg maar net-niet pijnlijke:roflmao:) massage van m'n benen. Ook met m'n benen omhoog slapen hielp wel. Ik legde vaak m'n benen op een voedingskussen.
    Edit: lees net dat dat bij jou niet helpt.... Koelen hielp bij mij ook goed. Misschien dat eens proberen?

    Succes, hopelijk is het gauw over!!
     
  3. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    O vreselijk. Had het al voor mijn zwangerschap na een drukke dag. En nu dus ook nog steeds.

    Koelen helpt juist niet. Hier helpt het om er een dekentje overheen te leggen, zodat het warm wordt. Dan trekt het wel snel weg.
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.746
    15.178
    113
    Haha wat een verschil dan, warmhouden maakte het juist véél erger bij mij! Na een douche was het echt vreselijk.
     
  5. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Bedankt voor de tips. Ik zal koelen en warmen beiden eens proberen. Een voedingskussen maakt het alleen erger inderdaad. Vind het maar een irritant kwaaltje!
     
  6. CoffeeJunkie

    CoffeeJunkie Fanatiek lid

    25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Vreselijk irritant he?! Heb zelf al een aantal slapeloze nachten achter de rug door dat irritante gevoel. Bij mij is het heel verschillend wat wel en niet werkt, dit rijtje ga ik altijd af:
    Ten eerste goed op je vitamines letten (mgnesium, ijzer) en meer dan voldoende drinken. Als ik op een dag wat minder drink, merk ik het gelijk.
    Een voeten douche en dan afwisselen met warm en koud, masseren, als je zit gelijk met je voeten omhoog (dus niet alleen in bed want dan ben je al te laat), bewegen voor het slapen en anders een ventilator op je benen houden. Dat helpt bij mij nog het best, niet om de afkoeling maar meer als afleiding.
     
  7. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Bij mij is het een stuk minder sinds ik ijzertabletten slik..
     
  8. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.226
    2.635
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Magnesiumolie smeren helpt hier vaak tegen. Onder je voeten, omdat het daar het beste wordt opgenomen, en op de rest van je benen, gewoon tegen de avond erop en dan zou het snel minder moeten worden.
     
  9. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Bedankt voor de reacties! Ik slik inderdaad magnesiumtabletten tegen spierkrampen. Zal ook letten op mijn drankinname. Het is naar mijn gevoel erger als ik een dag op kantoor heb gewerkt. Toch door het vele zitten denk ik dan... nog 3 weken en dan verlof!
     
  10. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Heb het ook gehad.
    Ondanks de magnesium die ik slikte.
    Deed als ik het dan alsnog had mn benen insmeren met magnesiumolie en rustig masseren.
    Juist wel benen omhoog, het kan dan inderdaad even erger worden, maar daardoor zou het wel sneller over moeten gaan.
    Dit heeft te maken met de doorbloeding
     
  11. Newmom1986

    Newmom1986 Actief lid

    13 jul 2015
    462
    105
    43
    Vrouw
    Wat irritant he! Heb het ook. Spierkrampen en rls. Hier neem ik ook vitamine B12, magnesium en smeer ik magnesiumolie. Bij mij wordt het ook erger met warmte. Vind de ventilator een goed idee, om te koelen maar zeker ook als afleiding. Ga ik proberen!!! Blijft een super vervelend kwaaltje. :(
     
  12. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Je zou eens lichte steunkousen kunnen proberen. Als je die dan overdag draagt dan helpt dat je benen en bloeddoorstroming ondersteunen. Je benen hebben het gewoon erg zwaar op t moment met extra gewicht buik en extra bloed rondpompen.

    Omdat ik de laatste tijd veel heb gelezen over steunkousen heb ik ook gelezen dat dit veel zwangere vrouwen helpt. Ik heb van die 'echte oma' kousen en dat wil je niet als het niet nodig is o_O . Maar het concept is hetzelfde. Ik heb er juist nu geen last meer van (heb die kousen vanwege andere reden trouwens).

    Maar je hebt bijv bij de Hema (en vast ook bij vergelijkbare zaken) van die ondersteunende kniekousen. Ze bestaan ook in sportsok variant. Helemaal niet duur ook. Plak ook even een linkje bij voor de beeldvorming wat ik bedoel. Misschien is dat nog wat om te proberen voor de laatste weken?

    https://www.hema.nl/winkel/dames/damesbeenmode/dames-kousen/2-pak-ondersteunende-kniekousen-(4042175)?channable=e8212.NDA0MjE3Ng&gclid=EAIaIQobChMI8ZO15Knl1AIVaLvtCh12cw-NEAQYASABEgLQgPD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CJStvOep5dQCFZOYdwodB4wGPg
     
  13. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik heb het sinds ik een kantoorbaan heb, heel irritant. Als ik op een verjaardag zit o.i.d. heb ik het ook heel erg. Bij mij werkt het helaas alleen maar om een stukje te lopen en mijn benen even uit te schudden. Maarja, daar zit je 's nachts niet op te wachten :$natuurlijk.
     
  14. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Steunkousen zou nog een idee zijn in de winter, maar met dit weer (de tropische vorige week indachtig) waag ik me daar niet aan. Zo weinig mogelijk extra kleding.;)
     
  15. JMMH

    JMMH Niet meer actief

    Zo herkenbaar en vreselijk irritant! Ik heb er ook last van als ik op de bank/in bed lig. Ik slik nu 's avonds mijn magnesiumtablet ipv 's ochtends maar merk helaas nog weinig verbetering. Vanavond zal ik die sportkousen weer eens proberen. Volgens mij hielp dit tijdens mijn vorige zwangerschap wel wat (en totdat ik dot topic las niet meer aan gedacht ☺️)
     
    Nescio en Do1981 vinden dit leuk.
  16. patje20

    patje20 Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Emmeloord
    Ik heb het ook.. sta soms echt savonds vnl echt ff te schudden met alles zover als dat nog lukt. En koelen werkt bij mij ook.
     
  17. Liva

    Liva Fanatiek lid

    5 dec 2016
    2.017
    3.041
    113
    Ik heb ze al 6 jaar. Vreselijk is het.

    Ijzertekort is vaak een oorzaak. Ik zou sowieso floradix aanraden in de zwangerschap.

    Ook een b12tekort veroorzaakt het. Vrouwen slikken foliumzuur in de zwangerschap en daar hoor je b12 bij te slikken, anders zakt die waarde.

    Het kan een verstoring in je dopamine aanmaak zijn. Dat is bij mij het geval. Je ziet dat vaak bij een trage schildklierwerking.
    Hierbij helpt eten dat zorgt voor dopamine aanmaak. Een orgasme helpt dan ook meteen. Zo kun je even testen of het met je dopamine te maken heeft.

    Ik heb net ontdekt dat mijn schildklier precies goed afgesteld moet worden, heb nu bijna geen kast, na 6! jaar.
     
  18. Lun

    Lun Actief lid

    19 sep 2016
    104
    6
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook last van (gehad) in combinatie met ontzettende kramp in mn kuiten en voeten.
    Nu heb ik de cel zouten van dr schlussler ontdekt en na een paar dagen geen last meer!
    Ik slik nr 2 en nr 7.
    In de link staat er meer over. Te koop bij de tuinen!

    http://www.celzouten.com/
     
  19. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ik had het bij m'n eerste zwangerschap heel erg en inderdaad werkte dit het beste! Nu nog niet echt veel (af en toe) last van gehad gelukkig. Is echt irritant ja! En extra magnesium zou dat niet mogen of helpen?
     
  20. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Mijn ijzerwaarde is gelukkig goed, ook heb ik geen tekorten. Ik neem capsules magnesium van 450mg en de max dosering zijn 2 capsules per dag. Ik merk echt verschil met als ik het een dag zou overslaan, maar dan vooral op het gebied van spierkrampen.

    Gisteravond in bed heb ik ze verwarmd onder een dik dekbed. In het begin niet om uit te houden, maar na een kwartier was het over.
     

Deel Deze Pagina