'S nachts extra fles gegeven.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ysabella, 8 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Vannacht werd mijn zoon opeens iets na 03.00 wakker. "Normaal" slaapt hij van 22.30 tot 06.00 of 07.00.(super luxe:D) Hij was niet te troosten. Dus huppa het ritje af schone luier etc. Uiteindelijk dacht ik dan maar een extra fles. Normaal krijgt hij 5 flessen van 180/6 ik kan echt geen kleinere flessen geven anders is hij constant met eten bezig (!) dat is dus de max. Ik zat met mijn handen in het haar en heb dus zoals ik het zelf even noem een troost fles gemaakt van 100 cc en 2 schepjes nutrilon.
    Nu heeft hij dus vandaag 2 scheppen teveel. Is dat echt zo erg als dat het cb altijd doet schetsen? En stel hij komt nu een tijdje om 03.00 kan ik dat gewoon geven als extra of moet ik echt gaan puzzelen met de schepjes?
     
  2. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Heeft hij geen sprongetje of regeldagen?
    Je hebt een groot flink kindje toch net als ik? Misschien heeft hij het wel gewoon nodig.

    Ik maakte me daar eerst ook heel erg zorgen over. (Nu krijgt hij z'n 700 a 750 cc) dus prima, maar toen hij rond de 5 weken was zat hij in z'n sprongetje en dacht ik ook shit, wat nu als dit zo blijft?

    Voor even kan het denk geen kwaad, maar liever niet als het niet nodig is.

    Misschien vraagt hij vandaag wel een uurtje later om twee van zijn flessen, scheelt dan toch weer iets.
     
  3. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    De max aan water is trouwens 1 liter. Dus daar ben je dan aan gekomen.
    Maar je zit er niet boven!
     
  4. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    @Prettykitty , wat fijn dat je zo snel reageert!

    Ja hij is best wel groot ja. 65 cm lang en 8 kilo zwaar.:oops: Hij is nu 15 weken oud.

    Ik dacht met 5x 6 scheppen dat ik al aan de max zat qua voeding.

    Ik heb (nog) niet het idee dat hij in een sprongetje zit. Vandaag kwam hij om 07.00 voor de "eerste" voeding. Omdat het cb er altijd op hamert dat de nieren het niet aankunnen (terwijl in andere Europese landen deze regel niet geldt) dacht ik of weer laten huilen( hij is al een huilbaby) of gewoon een fles maken. Ik ben blij dat je zegt dat het voor een korte periode niet zo erg is!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier heeft zoonlief tijdens een groeispurt ook een paar dagen 6x180/6 gedronken. Is vanzelf weer gestabiliseerd..drinkt nu al weken 4x180/6
    Zou me er niet druk om maken. Honger is honger. Hier zei fe kinderarts dat het verhaal over nierschade achterhaald is.
     
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Oh joh! Wat raar dat het cb dat dan niet weet. Ik zit elke dag weer met de flessen te rommelen( vaak heeft hij na 3 uur alweer honger) het geeft een gerust gevoel dat als hij vannacht weer komt voor een extra fles ik die dan gewoon kan geven!
     
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier loopt het cb ook in andere stroom dan de kinderarts.
    Maar ik vertrouw toch meer op de kinderarts. Volgens haar is het nierschade verhaal achterhaald...en natuurlijk moet je geen liters geven. Maar een extra fles kon geen kwaad zei ze.

    Hier periodes met extra fles...vaak in een groeispurt. Duurt soms een week en soms twee. Daarna stabiliseerd dat altijd weer. Sinds we niet meer zo spastisch puzzelen hebben we een heel ander kind gekregen. En soms drinkt ie gewoon 2 flessen in 4 uur om daarna de hele nacht door te slapen van 18-05:30
    En soms zit er 5u tussen de flessen...ik volg hem.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  8. Baby2onderweg

    Baby2onderweg Actief lid

    29 aug 2017
    114
    41
    28
    Vrouw
    Mijn zoontje is inmiddels bijna 2, maar toen hij de fles nog kreeg heb ik hem ook wel eens een extra fles gedaan als ik het idee had dat hij het ‘nodig’ had. Ik heb me eigenlijk nooit echt iets aangetrokken van het consultatie bureau :oops: Zou me er iniedergeval niet druk om maken. Hier was de behoefte naar meer voeding ook niet blijvend, maar gewoon eens in de zoveel tijd. Dan maakte ik er echt geen probleem van.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  9. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Nee kan geen kwaad. Later met de hapjes zul je ook zien dat de ene dag het eten niet aan te slepen is en de andere dag wordt er bijna niks gegeten.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  10. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee joh. In België bestaat die regel van 1 liter niet eens. En ik betwijfel dat de nieren van Belgische baby's anders werken dan die van Nederlandse.
     
    Blijdorp en Prettykitty vinden dit leuk.
  11. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Mijn dochter is 8 maanden, weegt inmiddels meer dan 10kg maar slaapt ook nog niet door en valt eigenlijk nooit zonder flesje weer in slaap, al is het inmiddels wel water wat ze krijgt.
    Zij kreeg op die leeftijd ook gewoon nog een flesje melk in de nacht, alleen hadden wij de fles van 23.00 niet, dus zij krijg hierdoor niet teveel, maar ik zou me er niet zo druk om maken.
    Geloof dat zij met 3-4 maanden nog een flesje van 120/3 kreeg, met een grotere fles dronk ze 's morgens d'r fles slecht.
    Wat ik bij onze zoon wel eens deed was 's nachts een fles van 150/3 geven en dan de 1e en laatste fles gewoon 180/6 en de 3 ertussen deed ik 180/5 geven, maar dat zou ik pas doen als het structureel gaat gebeuren 's nachts. Voor die (hopelijk) ene keer is het echt niet nodig om gelijk wat aan te gaan passen.
     
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    De Belgische baby's hebben gewoon nieren die alles beter aankunnen dan de Nederlandse baby's. Verschil moet er wezen.:roflmao:
     
    Blijdorp en Shakes vinden dit leuk.
  13. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Wanneer ben jij water gaan geven? 10 kilo? Oh het voelt echt alsof ik thuis zo'n obesitas baby heb.:roflmao: Wat gelukkig niet zo is haha.

    Probleem hier is dat zijn lichaam constant met eten bezig ben, ik vraag mij af of dat schepje minder er dan alsnog voor zorgt dat er ongeveer 3 /3,5 uur tussen zit.
    Stel dat dit een structureel dingetje word vind ik 2 schepjes meer op 24 uur niet schrikbarend. Het is dan misschien wel een optie om eens te kijken of hij het daar dan ook op red.
     
  14. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier weegt zoonlief ook een dikke 9,5 kilo bij 70 cm.
    Tja....het is gewoon een oester. Als ie straks gaat kruipen gaat het wel weer eraf.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Je kan gewoon tijdelijk meer geven hoor... denk aan 1-2 weken...
    Soms hebben ze dat gewoon even nodig ;)
     
  16. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Nee water mag wel meer, de schepjes kunstvoeding heeft wel een max.
     
    Blijdorp en Prettykitty vinden dit leuk.
  17. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Haha ik heb de afgelopen maanden ook al meerdere keren verbaast bij het CB gestaan als ze weer op die weegschaal lag, ze is een flinke en mollige baby en groeit buiten de curve, maar nog wel aardig in verhouding, het CB maakt zich ook totaal niet druk, waar ik dat in het begin wel even deed, met 6 maanden woog ze 9,5kg en was 70cm en hoef ook pas met 11 maanden weer terug. Ik zie d'r nu (8maanden) ook langer worden en een wat smaller gezicht krijgen, dus ze kruipt en loopt het er straks vanzelf wel weer af. Ze is niet dik geworden van ongezond eten, dus geloof wel dat het goed komt straks.

    Ik snap verder niet helemaal wat je bedoeld met zijn lichaam is de hele dag met eten bezig? Je geeft toch 5 flessen van 180/6, dus dat is om de 4 uur ongeveer als hij van 22.30-6.00/7.00 slaapt, dat is toch keurig?
    Ik weet niet of je hem voor de fles van 22.30 wakker maakt? Anders zou je ook eens kunnen proberen hem te laten liggen en zien wat hij dan doet? Hier heb ik bij beide kinderen nooit een late fles gegeven. Bij dochter nog wel weer een paar keer geprobeerd, maar ze werd bijna niet wakker, dronk slecht, sliep daarna onrustig en kwam gewoon 's nachts weer, maar dat is volgens mij best per kind verschillend.
    Hier was het vanaf 3,5 maand om 8.00/12.00/16.00/20.00 een fles van 180/6 en dan kwam ze dus zelf 's nachts nog een keer. In het begin gaven we dan dus 150/5, maar dan werd ze rond 8.00 wakker en had ze echt nog geen trek, daarom zijn we toen dus kleinere en verdunde flesjes gaan geven.
    Hier dus wel een hele flinke baby, maar niet extreem hongerig, toen ze nog volledig flesvoeding kreeg liet ze soms ook zonder problemen 5 uur tussen de flessen. Onze zoon was minder groot en die begon na stipt 4 uur te huilen en stopte pas weer als hij een fles kreeg. :roflmao:
    Dus het is ook een beetje afhankelijk van je baby wat werkt natuurlijk. Er zijn ook zat baby's die 's nachts geen genoegen nemen met een klein flesje.
    Rond de 6 maanden kwam ze 's nachts vaker, denk ook een sprong en daar achteraan de tandjes die nu net door zijn, maar toen ben ik dus gestopt met de melk. Ze kreeg op dat moment nog 100/1, ik dacht als je dat drinkt dan drink je vast ook water, want 100/1 smaakt volgens mij amper meer naar melk. En dat was ook zo. Maar goed, een baby van nog geen 4 maanden mag gewoon nog prima melk drinken 's nachts hoor.
     
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    @Olifantje1991 Nee hij heeft een heel "raar" schema, althans raar het is een soort gevecht. Hij drinkt overigens ook nutrilon forte. Vandaag kreeg hij bijvoorbeeld om 07.00 zijn voeding en om 09.30 alweer de volgende om 13.00 krijgt weer, dan om 17.00 en de laatste om 21.00 dus geen late avond fles meer. Op zich denk je goh dat is best redelijk, maar dat kost elke dag voeten in de aarde. Als het aan hem ligt had hij om 18.00 al de 5e voeding gehad. Maarja dan komt hij sowieso weer voor 00.00 voor een volgende voeding en krijgt hij "te veel". De flessen zijn gewoon 1 grote strijd als ik de richtlijnen moet volgen van het cb. Dat bedoel ik er dus mee dat hij altijd met eten bezig lijkt te zijn. Het cb zegt dat ik het vol moet houden tot de 4 maanden totdat hij groenten hapjes mag. Tja...
    Misschien leg ik het ook nu niet goed uit, maar elke voeding moet ik rekken. Dat is naar voor hem, maar ook voor mij. Ik zit eigenlijk met mijn handen in het haar. Het is ook nog eens een huilbaby met misschien verborgen reflux of kma.

    Hihi het is inderdaad een grote baby, maar dat zegt inderdaad helemaal niks. Ze gaat het er inderdaad vast helemaal aflopen. ( ik ben daar het bewijs van, ik was een hele dikke baby, maar dat was er binnen een week af toen ik ging lopen)

    Ik merk gewoon dat ik heel moedeloos van alles word. Huilbaby , KISS syndroom, misschien wel reflux en dan ook steeds de strijd met de flessen. Ik ben gewoon een beetje op en iedereen in mijn omgeving zegt " gaat vanzelf wel over" maar ik zit met een baby die gilt de hele dag door.
     
  19. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien moet je dat idee van 'te veel' gewoon loslaten? Misschien worden jullie allebei wel veel gelukkiger daarvan?
     
  20. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.247
    113
    Daar heb je een heel goed punt. Zou jij dan bijvoorbeeld 6 flessen van 180/6 geven als het nodig is?
    Ik hoop gewoon zo dat hij een gelukkige baby gaat worden zonder al dat huilen en gillen. ( hij heeft zijn stembanden sinds 2 weken ontdekt:|:roflmao:)
     

Deel Deze Pagina