'S nachts extra fles gegeven.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Ysabella, 8 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    @Shakes , ik zit trouwens ook met het dilemma stel dat het reflux is dan wil hij waarschijnlijk drinken om te blussen, san overvoed ik hem dus eigenlijk. Misschien dat ik daarom het schema van 5 flessen op die tijden zo vast hou ipv dat ik het los moet laten zoals jij zegt.
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.509
    5.609
    113
    Vrouw
    Ja ik zou dat doen.

    Sterker nog, dat gebeurd hier regelmatig ;)


    Maar goed, ik zou in ieder geval ook gaan uitzoeken of het reflux is...
    Je kindje doet wel 20 min over een fles?
     
  3. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier heb ik ook een paar weken 6 flessen gegeven.
    Ik denk ook dat je het wat los moet laten. Zo snel overvoer je niet en rust en slaap is gewoon ook heel belangrijk.
    Mss kun je fles 6 wel kleiner maken dat ie daar tevreden mee is tussendoor. Bijv 120/4 als ie na 2 uren alweer komt en na 3 uren gewoon 180/6

    Dat rekken bracht hier ook onrust. Wekenlang een krijsende baby gehad.. het arme kind hadgewoon honger.
    De een heeft ook gewoon meer nodig dan de ander.
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja dat zou ik doen. Dat heb ik ook gedaan. Maar zoals gezegd: hier in België bestaat die regel niet.

    Anderzijds, als je verwijst naar reflux... Als je vreest dat het pijndrinken is, moet je dat wel aanpakken. Minder vaak de fles geven is mijns inziens niet de oplossing, want dan laat je je kind wel zitten met pijn. Wat doe je nu tegen de reflux? Leefregels? Indikken? Medicatie?
     
  5. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Zou het gewoon doen. Grote kans dat het over een week of maand weer totaal anders is.
     
    Ysabella vindt dit leuk.
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ja daar zijn we al mee bezig, ik ben al 2 keer naar de huisarts geweest,cb is zelfs al 2 keer hier thuis geweest, we zijn naar de kinderarts geweest niemand, maar dan ook niemand zegt behalve dat ik het goed doe en dat het ontzettend zwaar is " laten we eens verder kijken." De kinderarts keek hem na. (Longen, hart, of hij met zijn hoofd mee bewoog) en zei daarna " nee hoor helemaal gezond" ja op dat vlak is hij inderdaad helemaal gezond. Word je toch moe van?

    Misschien moet ik wat betreft voedingen het gewoon eens proberen.
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik zou ook even verder gaan kijken als je het vermoeden hebt dat er meer aan de hand is.
    Wilde inderdaad ook nog vragen of een voeding echt wel 20 minuten duurt?
    Als het echt verborgen reflux is dan ga je het probleem niet oplossen met een extra fles denk ik. Ik zie ook niet zoveel kwaad in 6 flessen van 180/6, maar de vraag is dus of dat het op gaat lossen.
     
  8. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dit klopt niet. De Nederlandse max is 30 schepjes en dat is 1 liter. Bij 5 x 180/6 geef je 30 schepjes.


    Verder kan je ook kijken of je misschien iets kan in de zin als 170/5 ipv 180/6. Als je dat 2 keer kan doen heb je al 2 schepjes over ;)
    En anders, als het echt honger is en je weet dat het geen pijn wegdrinken is, zou ik gewoon dat ene flesje met die 2 schepjes geven.
     
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    @Panter Dat zit dus wel heel erg in mijn hoofd door het cb. Als die zouden weten dat ik hem meer zou geven...

    Dat is inderdaad wel een heel goed idee 120/4 geven. En wat als hij in de nacht dan nog een keer komt gewoon weer zoals ik gisteren 100/2 geven? ( ik weet het gewoon even niet meer sorry als het domme vragen zijn.

    Verschrikkelijk heh als je kind zo huilt het gaat gewoon door merg en been, gelukkig vond je de oplossing!

    @Shakes Het is ook zeker niet de oplossing! Wij volgen de leefregels. Indikken doen we niet, daar hebben wij heel veel slechte ervaringen van gelezen, dat we denken dat niet. Medicatie hebben we niet, iedereen zegt namelijk " nee dit is gewoon een huilbaby je moet er doorheen het houd vanzelf op." Maar ja ik zit hier elke dag met een baby die echt werkelijkwaar zijn longen uit zijn lijf gilt.
     
  10. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als ie snachts tevreden is met 100/2 is dat een prima oplossing.
    Wat betreft het cb....soms moet je doen wat voor jouw kind werkt. En dat hoef je echt niet uit de doeken te doen bij het cb.
    Probeer het gewoon om als je denkt dat ie honger heeft een fles te geven. Laat de max ff los, wie weet vind ie een stabiliteit die werkt.
    Hier wilde zoon ook elke 3 uur een fles... dit gewoon gegeven. Met de nachtvoeding erbij was dat ook 6x180/6...soms zelfs 7x180/6
    Na twee weken schoof de nachtvoeding zo ver op dat het een ochtendvoeding werd en het prachtig uitkwam op 5x180/6
    Nog twee weken later sliep hij door en werd het 4x180/6

    Ik ben van mening dat een kind datzelf regelt...hij neemt wat ie op dát moment nodig heeft. Protocollen zijn prachtig in theorie. In de praktijk werkt het vaak nnét ff anders.
     
  11. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Hier sla je precies de spijker mee op zijn kop.

    Hij doet ongeveer 20 minuten over zijn fles. Soms iets korter en soms juist langer. In het begin was het wel echt even een probleem zelfs met de dhr brown fles dan moest ik echt 4 keer een pauze inlassen zodat hij aan de 20 min kwam. De avent fles heb ik een week na thuiskomst maar weer in de kast gezet met die fles deed hij er 5 minuten over.

    Dat vraag ik mij ook af, gaat dat de oplossing zijn? Hij heeft nu bijvoorbeeld om 09.30 zijn fles gehad en huilt alweer... man komt nu ook naar mij toe en is er helemaal klaar mee. Echt alleen maar huilen huilen huilen.:(
     
  12. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Bij het cb zeg ik altijd maar braaf ja en amen. Ik ga het maar gewoon proberen baat het niet dan schaadt het niet.
    Mijn man kwam ook net naar mij toe, helemaal radeloos ( hij doet soms even de ochtend 3 uurtjes) maar zei net " ik ben er helemaal klaar mee als hij huilt ga jij maar" zoveel huilt hij dus. Echt alleen maar en hij heeft net om 9.30 de fles nog gehad! Dan is er toch sowieso meer dan alleen een hongerige baby?

    Ging jou kindje dan ook qua groei sneller met 6 a 7 flessen van 180?
     
  13. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier was het soms ook nog krijsen binnen een uur na de fles. Ik gaf dan wel eens extra... 30/1 bijv. Veelal was ie daarna wel tevreden.

    Zoonlief is altijd al veel groter en zwaarder geweest dan gemiddeld. Qua lengte zit ie door zijn in verhouding korte beentjes nog in de curve. Maar zn romp is qua lengte maat 80.
    Qua gewicht zit ie boven de curve...altijd al gezeten en tussen de 10-16 wk is ie 1,5 kilo gegroeid. Tja...het is niet anders.
    Hij is nu 70cm lang en 9,5kilo zwaar. Toch is ie niet moddervet...zijn romp is gewoon groot in verhouding met zijn korte armen en benen.

    Hier was het krijsen echt honger. Zoonlief heeft geen reflux.
     
  14. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Misschien moet ik dat hier ook eens proberen als hij weer zo snel begint met huilen.

    Gelukkig zit hij dan nog in de curve anders krijg je dat gezeur weer van het cb. Hier zit mijn zoon qua groei en gewicht precies op het bovenste lijntje. ( dus nog net in de curve) Maat 80 al? Heb jij dan ook dat als je kleding aan trekt bij hem dat het inderdaad qua lengte goed is maar in de breedte weer iets te groot is.
    1,5 kilo is inderdaad voor die paar weken best flink, maar ja je kan hem niet opeens minder geven als hij het wel nodig heeft. Hier groeit hij per week ongeveer 250 tot 300 gram
    Qua lengte verschillen ze dan niet eens zoveel 5 cm. Agh we hebben in ieder geval geen ondervoedde kinderen zullen we maar zeggen. :roflmao:
     
  15. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Qua kleding past 80 perfect om zijn romp. Ook qua lengte van zijn romp. Rompers maat 74 past in principe qua breedte nog wel maar ik krijg de knoopjes niet meer dicht.
    Alleen mouwen en broekspijpen van shirts en broeken zijn te lang dus die sla ik dan maar om.

    Oh en hier is het cb niet zo spastisch. Die zijn tevreden met zijn groei. Ook de extra flessen deden ze niet heel moeilijk over... al moest ik wel vroeg van hen beginnen met oefenhapjes ivm de honger. De oefenhapjes vielen niet goed bij mn zoon dus ben daar snel weer mee gestopt. Pas sinds vorige week weer begonnen en gaat nu wel goed.
     
  16. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Lastig hoor, hier wel een grote baby, maar wel tevreden, een stuk tevredener dat d'r broer en die was lang zo groot niet, dus daarom vraag ik me af of het echt honger is.
    Zeker als hij zo kort na de fles weer huilt denk ik dat er echt iets anders speelt, welk gevoel heb je zelf? Denk je dat er iets kan zijn waar hij last van heeft, dat hij wellicht pijn heeft?
    Neem je alle leefregels voor reflux in acht? Want 20 minuten drinken met 4 pauzes is geen 20 minuten drinken, het gaat namelijk om de tijd dat hij ook daadwerkelijk drinkt, die moet je dus rekenen zonder pauzes.
    Hoe is z'n ontlasting?

    @Averlhach heb jij misschien nog tips?
     
  17. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe lang doet hij er over, nu, zonder pauzes? (pauzes wel nemen, maar wat is de drinktijd)
    Want ik lees nu niet of het met of zonder pauze 20 minuten is.


    Mijn idee is dat heel veel "hongerige" babys eigenlijk niet zo zeer een hongerige baby zijn, maar een baby met reflux klachten of zuigbehoefte of bijvoorbeeld gulzige drinkers. Vaak wordt er dan te vroeg opgehoogd, want het kindje geeft hongersignalen af. En zo krijg je het probleem wat jij nu hebt. Namelijk dat je met een jonge baby al op 1 liter zit en eigenlijk nog meer honger heeft.
    Ik zal niet zeggen dat dit bij jou ook zo is, want dat kan ik niet beoordelen.
     
  18. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Hij doet er nu 20 minuten over zonder pauzes soms zelfs wat langer. Hij drinkt tot de 90cc ontzettend snel en daarna een stuk rustiger waardoor hij de 20 min haalt. Ik durf ook echt niet meer te zeggen of het een hongerige baby is of juist iets anders. Ik weet het gewoon echt niet meer. Hij moest van het cb op nutrilon forte, maar ik heb niet het idee dat dat nou helpt. Als ik er nu zo over na denk vraag ik mij stiekem af of hij wel echt een hongerige baby is. Misschien heeft hij wel gewoon pijn. Ik ga vandaag de arts maar eens bellen om een afspraak te maken. Wij als ouders gaan er nu ook een beetje aan onderdoor. Hij slaapt nu voor het eerst in 15 weken overdag 2 uur achter elkaar. Hij is doodop door het constante gehuil. Ik vind het zo sneu en elke instatie blijft maar zeggen " het gaat vanzelf over."

    Wij gebruiken trouwens de leefregels voor kindjes met reflux. We bemerken alleen geen verschil.
     
  19. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ik wil jullie allemaal even bedanken voor het meedenken! :thumup:Ontzettend fijn dat jullie steeds vragen stellen en luisteren ipv zeggen " dat het wel over gaat."
     
  20. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.509
    5.609
    113
    Vrouw
    Ik zou toch weer terug gaan naar de KA of een second opinion... want een baby die zo huilt os niet normaal... en ook geen kwestie van erdoorheen moeten.
     

Deel Deze Pagina