Sab simplex

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Reznor, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reznor

    Reznor Lid

    31 okt 2015
    88
    69
    18
    Hoi,

    Mijn dochter is vandaag 3 weken oud. Omdat ik vrij forse overproductie heb en een sterk toeschietreflex, drinkt ze erg onrustig en heeft ze veel krampjes. Op aanraden van de kraamzorg heb ik Sab simplex besteld.
    Ik worstel een beetje met hoeveel druppels ze moet krijgen. Ik geef haar nu 7 druppels, steeds een voeding wel en dan een voeding niet.
    Ik voed op verzoek en 15 druppels lijkt me zoveel. De krampjes lijken minder maar ik heb het idee dat ze moeilijker poept. Ze huilt niet maar is veel meer aan het persen en het duurt langer voor ze een volle luier heeft. Ontlasting is wel gewoon zacht, geen verschil met zonder Sab simplex. Ik weet niet zo goed of dit door Sab simplex komt of dat het gewoon bij het baby-zijn hoort.
    Kan online niet zoveel vinden over Sab simplex en borstvoeding, hopelijk heeft een van jullie wat ervaring te delen.
    Alvast bedankt!
     
  2. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    Hier geen ervaring met SabSimplex maar wel met (flinke) overproductie en een sterke toeschietreflex.

    Met SabSimplex bestrijd je een symptoom, maar niet de oorzaak.

    Je zou contact op kunnen nemen met een lactatiekundige of vrijwilliger van VBN of LLL voor adviezen mbt te overproductie en toeschietreflex, waarschijnlijk werkt dat aanpakken beter dan SabSimplex.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  3. GDuif

    GDuif Bekend lid

    22 mei 2016
    940
    170
    43
    Mag ik @Averlhach weer even tippen om mee te lezen? Zij heeft een blog met veel informatie. En omdat de baby nog heel klein is, kan je nog veel winst boeken voor de komende weken door bepaalde leefregels te volgen mbt krampjes etc.
     
    Reznor vindt dit leuk.
  4. Reznor

    Reznor Lid

    31 okt 2015
    88
    69
    18
    Ik heb het bij mijn zoontje ook gehad. Ruim 8 maanden gevoed en ook icm lactatiekundige werd het pas beter toen ik weer zwanger werd en mijn productie daardoor wat afnam. Lijkt me nu niet zo’n handige oplossing haha.
    Productie is nu redelijk in balans hoor, en sta zeker open voor meer tips. Ben al aan het blokvoeden, resetten als het nodig is, ik voed in biological of liggend op mijn rug en baby liggend op haar buik op mijn buik.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Middeltjes zoals sab simplex (of infacol) raad ik altijd af.
    De reden is heel simpel;
    - je geeft onnodig geld uit
    - je geeft onnodig iets aan een baby
    Dit soort middeltjes doen namelijk maar 1 ding en dat is lucht binden. Als jij zorgt dat er geen lucht in je kindje komt, hoeft dit er ook niet uit.
    Daarnaast lijken het hele onschuldige middeltjes, omdat je het vrij kunt kopen. Echter ze kunnen ook nadelen hebben zoals reflux verergeren.

    Ik zou je willen adviseren een lactatiekundige mee te laten kijken of het aanhappen en drinken op de juiste manier gebeurd. Een verloskundige of kraamzorg heeft hier echt veel te weing verstand van doorgaans.
    Door goed aanhappen en juiste manier drinken voorkom je lucht.

    Voor een sterke toeschietreflex kan je op je rug gaan liggen met je kindje op je buik, dan werkt de zwaartekracht mee. En zo zijn er nog een tal van tips.

    Voor reflux kan je mijn blog lezen, welke in mijn handtekening vernoemd staat.


    Krampjes komen vaak door lucht, te veel voeding of rijping. Alleen aan de laatste kan je weing doen.
     
  6. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Ze raden idd 15 druppels aan. Maar als 7 al werkt is het ook prima toch? En als ze verder geen last heeft vh poepen lijkt me dat geen probleem dat ze er harder voor moet werken. Wij gaven wel 15 druppels sab s. Altijd goed om alle leefregels te volgen maar als je dat al doet vind ik sab s zeker wel een aanculling als je kind er baat bij blijkt te hebben.
     
  7. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.414
    5.508
    113
    Vrouw
    Goed bezig mama:thumup:
     
    Reznor vindt dit leuk.
  8. Reznor

    Reznor Lid

    31 okt 2015
    88
    69
    18
    Zie mijn post voor die van jou. De dingen die je noemt doe ik al. Lactatiekundige ook. Het aanhappen ect gaat goed, maar ze moet het vacuüm vaak verbreken als het te snel komt. Daar doe je niet zoveel aan behalve andere houdingen en ook dat neemt niet alles weg. Als ik van te voren iets afkolf of wegmasseer stimuleer ik mijn productie weer teveel en dat wil ik ook niet. Mijn borsten zijn gewoon heel fanatiek.:confused:
    Ik heb bij haar geen enkel vermoeden van reflux. Mijn zoon had verborgen reflux.

    Overigens ben ik na een dag nu wel weer gestopt met Sab Simplex omdat ze toch wel last leek te krijgen van niet gemakkelijk kunnen poepen. Voor nu laat ik het dus maar even zo. Bedankt voor de reacties!
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Hier hadden ze er meer last van dus snel gestopt. Wat betreft snelle toestroom Je kunt ook een toeschietreflex opwekken en dan het even laten weglopen. Dat hielp hier heel goed en ik heb niet gemerkt dat het de productie erg beïnvloedde.
     
  10. Madelein84

    Madelein84 Fanatiek lid

    5 jun 2013
    1.042
    80
    48

    probeer eens te voeden met een tepelhoedje, een maat te groot. Dat remt de melkstroom voor je baby (wel even een doekje erbij want je lekt dan wel iets). Tip van mijn Lactatiekundige, werkte hier bij beide kinderen.
     
  11. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.414
    5.508
    113
    Vrouw
    Ik heb hier bij de oudste de eerste weken een maat te groot gebruikt. Hierdoor kreeg dochter vreselijk last van lucht, en dus veel krampjes. Toen ik een maat kleiner nam, waren de klachten snel over. Dus ik zou wel voorzichtig zijn
     
  12. Reznor

    Reznor Lid

    31 okt 2015
    88
    69
    18
    Ik durf het niet weg te laten lopen voor een voeding, het duurt echt even voor het minder wordt en mijn borsten slaan gauw op hol. Het was vorige keer zo erg, elke nacht in een nat bed, constant pijn omdat ze zo vol waren, ontstekingen. Blehhh.
    Het gaat nu redelijk dus voorlopig hou ik alles het liefst zo natuurlijk mogelijk, dus tepelhoedjes laat ik nog even liggen.
     

Deel Deze Pagina