Elkaar een beetje duwen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lara, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lara

    lara Lid

    17 feb 2006
    65
    0
    0
    Weet je wat ik me nou afvraag: Ik weet wel wat ik voel aan porretjes en duwtjes van mijn kindje in mn buik, maar wat voelt dat ukkie nou van mij? Doe ik hem geen pijn of irriteer ik hem niet als ik soms een beetje 'terug prik'? Ik vind het zo leuk om elkaar bijna aan te kunnen raken. Vooral bij mn navel is het nu wat dun omdat mijn buikspieren opzij gaan en als zijn handje of voetje of billetjes daar duwen, lijkt het of we elkaar bijna aanraken. Maar vindt zo'n kleintje dat geen vervelend gevoel? Soms gaat ie opzij en soms zoekt ie het op (lijkt..).
    Moet ik voorzichtig zijn hiermee? Een mama weet toch wel wat kan?
    Iedereen zegt dat zo'n kleintje goed verpakt zit en dat geloof ik ook wel, maar toch...

    grtjs, lara
     
  2. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Hoi Lara,

    De mevr. van de zw. gym zei gisteren: het beste is om zachtjes te wrijven. Ook voor je eigen binnenkant als je namelijk een voetje of wat dan ook probeert vast te pakken, heb je kans dat je een bloeduitstorting krijgt vanbinnen. Dit kan op zich geen kwaad maar dat kan wel pijn gaan doen vooral als de kleine je vaker op dezelfde plaats schopt of zijn beentjes uitrekt!
    En geloof me op een gegeven moment vind je het niet meer altijd leuk en ben je blij dat hij/zij door jou gewrijf eventjes van plaats veranderd, hij/zij krijgt steeds meer kracht en af en toe doet het echt behoorlijk pijn!

    Veel plezier met contact maken...

    Liefs Niki
     
  3. Niet meer actief

    Ik heb gisteren ook geprobeerd om haar voetje " vast te pakken " .. nou , dat heb ik geweten. Het deed harstikke zeer. ;)
    Ik wrijf vaak over mijn buik en voel dat ze naar mijn hand toe komt.
     
  4. lara

    lara Lid

    17 feb 2006
    65
    0
    0
    Ja, mn uk kan nu al heel af en toe of verkeerde plekjes trappelen, maar gelukkig gebeurt dat niet vaak.
    Is wel heel lief gevoel. Maar goeie tip van dat 'vastpakken', zolang ik die kleine maar geen pijn doe of echt erger. En mezelf ook niet natuurlijk. Ach, ik ken mijn keintje ook een bewuster karakter toe dan hij momenteel daadwerkelijk heeft :) Voor mij is hij al helemaal wakker en 'present'.
    Tsja, nog 7 tot 12 weken...
    X
     
  5. Cherda

    Cherda Lid

    19 mei 2006
    84
    0
    0
    Duitsland
    Maar wrijf alsjeblieft niet met DRAAIENDE bewegingen, die kunnen n.l. weeen opwekken!!! Dus alleen van boven naar beneden of van links naar rechts!!

    groetjes Cherda
     
  6. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Is dat zo??????
    Nou, dan ga ik alleen nog maar rondjes draaien op m'n buik!!!!!! ;) :eek:
     
  7. Inky

    Inky Fanatiek lid

    12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    whaha dat heb ik nog nooit gehoord dat draaiende bewegingen weeen opwekken.

    Er wordt geadviseerd om de buik lekker iedere dag in te smeren en ik denk dat alle vrouwen dat met draaiende begingen doen!
     
  8. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    haha ik doe het altijd met draaiende bewegingen :)
    Heb nog geen wee gehad :)
     
  9. Sjarrel

    Sjarrel Bekend lid

    28 jun 2006
    868
    0
    0
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Haha vanaf nu alleen maar draaiende bewegingen gebruiken!!!!

    DRAAI DRAAI!!!
     
  10. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Ik kon het ook nauwelijks geloven....
     
  11. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Is vast weer zo'n fabeltje.
     
  12. Cherda

    Cherda Lid

    19 mei 2006
    84
    0
    0
    Duitsland
    ik kon het ook eerst niet geloven hoor, smeer mezelf al sinds het begin van de zwangerschap DRAAIEND in. Maar nu ik met harde buiken, voortijdige weeen en een verkorte baarmoederhals in het ziekenhuis was, hebben me dat de verloskundige ÈN de doc verteld! Ze zeiden, dat zij vrouwen juist ook draaiend masseren als de bevalling niet echt op gang wil komen!
    Nou ja, geloof het of niet, maar vóór de 37e week zou ik er toch maar voorzichtig mee zijn.

    groetjes CHerda
     
  13. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    kijk eens goed naar zwangere vrouwen, die dromerig met hun handen over hun buik draaien...... gelukkig bevallen we dan allemaal niet meteen.
    en als het wel zo was, dan hoeven we niet meer ingeleid te worden....
    fabeltjes ze blijven leuk ;)
     
  14. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    ik was bij de verloskundige en daar duwde ze ook op het kindje om iets goed te kunnen voelen.

    Als het echt kwaad kan, doen de verloskundigen het ook niet.

    Ze zei wel dat het kindje dat niet echt prettig vindt.
     
  15. Jantien

    Jantien Bekend lid

    20 feb 2006
    906
    0
    0
    's Ochtends heb ik al een ritueel met het kindje. Ja lachuh, maar waar.

    Het ligt altijd met iets hards (leeboog, kont, knie ofzo) bij mijn navel.
    Dan wrijf ik met een draaiende beweging op die plek.

    Dan verschuif ik van plaats en ga ik daar op een zachte plek verder. Mijn kindje draait dan zo dat het weer onder die draaiende plek komt. Dan veplaats ik weer en het kindje ook.
    Als ik dan stop dan gaat het kindje schoppen tot ik verder ga.

    En ik doe dit nu 2 weken ongeveer, en ik heb nog geen wee gevoeld hoor. En het kindje vind het blijkbaar heerlijk.
     

Deel Deze Pagina