moe moe moe

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 078mama, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Meiden ik heb even jullie advies nodig. Lotte is nu 8,5 maand en is al tijden heel snel moe. Als ze een half uur wakker is begint ze alweer in haar ogen te wrijven. Ze slaapt dan ook echt veel op een dag. Ik dacht dat dit normaal was maar volgens de meiden op de creche is ze echt veel meer moe dan ze gewend zijn van andere kinderen. Om even een idee te geven van Lotte haar slaap ritme:

    19.00 uur naar bed
    3 uur wakker en dan wilt ze bij mij liggen
    4 uur verder slapen bij mij in bed
    6.00/6.30 wakker
    8.30 naar bed
    10.00 wakker
    12.30 naar bed
    13.30 wakker
    15.30 naar bed
    17.00 wakker
    19.00 weer naar bed

    Ze eet best aardig en is wel alert maar je merkt gewoon dat ze heeeel snel moe is. Om een voorbeeld te geven, vannacht heeft ze echt goed geslapen. Van 7 tot 7 met een pauze van maar 30 minuten. We gaven haar om half 8 de fles en toen was ze dus pas een half uur op en begon ze alweer te wrijven in haar ogen. Ook is ze een beetje onrustig de laatste tijd. Ze slaapt licht en is snel haar speelgoed zat. Ze is wel vrolijk dus ik denk dat dat ook met het moe zijn te maken heeft.

    Morgen heb ik een afspraak met de huisarts om te kijken of er iets aan de hand kan zijn. Maar ik wil weten wat jullie hiervan denken...

    Alvast bedankt!!!

    Gr,
    Beatrice
     
  2. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik vind het wel meevallen hoeveel ze slaapt. Ze slaapt als ik het zo uitreken tussen de 14 á 15 uur per etmaal lijkt mij niet overdreven veel hoor!
     
  3. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Ik zou me niet zo'n zorgen maken; ze is wel wat korter wakker dan mijn dochtertje op die leeftijd, maar schijnbaar heeft ze t nodig. Gewoon lekker op bed leggen wanneer ze wil. Die onderbreking 's nachts wordt ze natuurlijk ook moeier van en ze is smorgens best vroeg wakker. In totaaltijd slaapt ze idd prima voor die leeftijd.
     
  4. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Haha, nou, dan moet ik met Thirza ook eens naar de dokter! Nee dus, volgens mij slaapt ze niet overdreven veel!
    Als ik zo tel, slaapt ze tussen 7 en 7 overdag zo'n 4-4,5 uur, verdeeld over 3 slaapjes. Thirza slaapt hetzelfde over 2 slaapjes... (meestal van 9-11 en van 13-15. Ongeveer dus, tijden kunnen wat afwisselen en als ze 's ochtends wat korter slaapt, slaapt ze 's middags wat langer meestal).
    Dat betekent hier dat ze tussen 15 en 19 wakker is. Thirza wil dan beslist niet meer slapen, maar vanaf half 5 kan ik haar eigenlijk niet meer alleen laten spelen: dan is het huilen en jengelen: moet ze gewoon dicht bij mij in de buurt zijn. Ze is dan dus duidelijk ook al moe :)
     
  5. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Oke niets vreemds dus! Maar ik moet toch even naar de dokter voor mezelf dus navragen kan altijd. Ik vind ook niet echt dat ze super veel slaapt maar meer dat ze hangerig en moe is tussen de slaapjes door. Je zou zeggen dat ze dan wel fit moet zijn! Stom genoeg is er niets van moeheid te zien als we aan het wandelen zijn. dan kijkt ze haar ogen uit...
     
  6. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Misschien verveelt ze zich wat? Wat nieuwe speeltjes aanbieden misschien? :)
     
  7. lob

    lob Fanatiek lid

    27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik denk dat het niet vreemd is dat ze 's ochtends na haar eerste flesje alweer snel moe is... volgens gaan veel kindjes daarna weer vrij snel terug naar bed. mijn zoontje in ieder geval wel, en ook bij het kdv gaan de kleintjes allemaal weer snel terug naar hun bedjes.

    dat ze later op de dag nog steeds wat moe is, komt misschien wel doordat ze een onderbroken nacht heeft. heb je een idee hoe het komt dat ze dan steeds wakker wordt?

    haar 2e slaapje is niet zo lang zie ik, misschien als ze dan wat langer zou slapen dat ze dan wat meer uitgerust zou zijn... maar hoe je dat voor elkaar krijgt weet ik ook niet.

    verder denk ik inderdaad niet dat ze in totaal zo heel veel slaapt.

    wie weet heeft de huisarts hier een verklaring voor, ik hoop het voor je!
     
  8. 078mama

    078mama Niet meer actief

    Mijn huis is een klein speelparadijs! speelkleed, jumperoo, bumbo met speeltjes, zacht vloerkleed met andere speeltjes, kinderstoel aan tafel met weer andere dingen en natuurlijk een stoeltje voor de tv. Ik zou niet weten wat ik nog meer kan kopen haha.

    Lob: Waarom ze wakker wordt weet ik niet. Het is ook niet iedere nacht op hetzelfde moment ofzo. Tussen de middag slaapt ze meestal in de kinderwagen als we aan het wandelen zijn ofzo. Zodra ik dan stop is ze wakker zoals zoveel kinderen. op de creche slaapt ze tussen de middag wel gewoon in bed maar dan wordt ze ook na een uur weer wakker. Hoe ik haar langer kan laten slapen weet ik echt niet.

    Stom genoeg is het niet elke dag dat ze zoveel slaapt. Gisteren bijvoorbeeld heeft ze 2,5 uur 's ochtends geslapen en de rest van de dag niet meer. Ze was wel moe maar wilde gewoon niet. Uiteindelijk was ze om half 6 helemaal op en heb ik haar al om half 7 op bed gedaan voor de nacht. Eigenlijk te vroeg maar ja, moe is moe.
     

Deel Deze Pagina