10,5 maand oud: hoeveel vochtinname?

Discussie in 'Voeding' gestart door Siesje, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siesje

    Siesje Actief lid

    24 jan 2007
    430
    0
    0
    Onze dochter is nu 10,5 maand oud en drinkt naar mijn idee erg veel:
    Ergens tussen 03.30-07.00u: borstvoeding (2 borsten)
    09.15u: fruit (1,5 stuks) + 250 ml water met héél klein beetje diksap
    12.00u: 1-1,5 boterham
    12.45u: 210+7 opvolgmelk nr 3
    15.30u: soepstengel + 250 ml water met héél klein beetje diksap
    18.00u: avondeten, uit het handje circa 150 gram, daarna bodempje yoghurt
    18.45u: flesje 180+6 opvolgmelk nr 3, daarna naar bed

    Ze drinkt alles zonder enige moeite op, maar het lastige is dat mevrouw dan ook zó veel plast dat geen luier het aankan! Het gebeurt dan ook heel regelmatig dat ze alles, incl. slaapzak en bed, nat plast....

    Hoeveel drinken jullie kleintjes?

    Groetjes, Sigrid
     
  2. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy krijgt:

    - sochtends 180ml melk ( meestal leeg).
    - SMiddags 180ml melk ( meestal ook leeg, ligt eraan hoeveel brood ze op heeft.
    - Na de groentehap heb ik altijd wel een flesje met water en heel klein beetje roosvicee maar daar drinkt ze niet veel van.
    - Voor het slapen gaan krijgt ze nog 180ml melk.

    Dat flesje met water en roosvicee zit dan helemaal vol en meestal drinkt ze daar over de dag de helft van op z'n 130ml.


    Vindt dat ze zelf idd veel drinkt maar dat komt misschien omdat deze dame niet zo heel veel drinkt.
     
  3. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Dat is inderdaad een beste drinker. Mijn zoontje is even oud (10,5 maand) en is 10,5 kilo. Hij eet:

    ochtend: bv + boterham + paar slokjes water
    voor het ochtendslaapje nog bv
    fruithap

    middag: 2 boterhammen + paar slokjes water
    voor en na de middagtuk bv
    koekje + paar slokjes water

    avond: avondeten + yoghurt met gepureerd fruit
    bv

    Ik geef altijd 2 borsten.

    Mijn zoontje is laat pas goed gaan eten (9 maanden) ivm veel doorkomende tanden achter elkaar. Toen dronk hij dus meer bij mij. Hoeveel is nooit te zeggen omdat er geen maatstrepen op mijn borsten staan. Maar ik had toen ook dat hij elke ochtend een natte romper en slaapzak had. Toen hij meer vaste voeding ging eten, ging ook de nachtvoeding eruit en ging hij minder drinken naar mijn idee. In ieder geval is hij 's ochtends steeds droog.

    Dus zou ze misschien best wat meer kunnen eten. Ik denk dat je sowieso al een boterham 's ochtend kan geven. En misschien ook meer brood tussen de middag. 2 sneetjes zonder korstjes.

    Succes!
     
  4. Siesje

    Siesje Actief lid

    24 jan 2007
    430
    0
    0
    Hi appeltje, Iza lijkt inderdaad veel te drinken.... Meer eten lukt me nog niet echt. 's Morgens heel vroeg krijgt ze borstvoeding, waarna ze weer naar bedje gaat. Als ze dan om half acht, kwart voor acht wakker wordt, geef ik haar geen brood meer, omdat ze anders geen fruit eet op de creche. Daar is het fruit al om negen uur aan de beurt.
    Tussen de middag eet ze dan 1,5 boterham met korstjes.

    Zou ik dan gewoon moeten korten in haar melkflesjes (2)? Tot vorige week was de laatste fles nog een borstvoeding, maar die is nu afgevallen. Merk ook dat de eerste voeding al niet zo veel meer is als eerder!
     

Deel Deze Pagina